CAI intake en bypass valve

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
slydawg

Post by slydawg »

jap_speed wrote:
autodre wrote:Haalt de standaard Type R nooit 200PK?

nope!

Omdat standaard vermogen 200PS is, wat dus neer komt op 197pk's.

De carbonnen intake box is als heeft als het goed is een lid van de club/forum.
FF kijken waar die zit....
Gevonden http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=930&highlight=tim
Maskertje

Post by Maskertje »

jap_speed wrote:
Maskertje wrote:
wel rare datum , maar ziet er goed uit zo op het plaatje

Superflow is een amerikaans bedrijf.... -> 30/06/06 schrijven zij als 06/30/06 :wink:
dan nog klopt et niet.

Tis vandaag 30/06/06 en je had het gisteren al op i-net
autodre

Post by autodre »

Maskertje wrote:
jap_speed wrote:
Maskertje wrote:

Superflow is een amerikaans bedrijf.... -> 30/06/06 schrijven zij als 06/30/06 :wink:
dan nog klopt et niet.

Andere tijdzone?

edit: Nee, zij lopen achter tov ons
ITR1689

Post by ITR1689 »

autodre wrote:
Maskertje wrote:
jap_speed wrote:
Maskertje wrote:

dan nog klopt et niet.

Andere tijdzone?

edit: Nee, zij lopen achter tov ons

Dit grafiek is gegenereerd/getekend op 30 juni 2006 om 00:16:08.
Moeten we dit grafiek nou echt geloven?
jap_speed

Post by jap_speed »

ITR1689 wrote:Dit grafiek is gegenereerd/getekend op 30 juni 2006 om 00:16:08.
Moeten we dit grafiek nou echt geloven?

uit ons databestand van meer dan 8500 dynoruns kan ik elke test afdrukken via Windyn Viewer van Superflow. Het is de datum en uur van afdrukken. waar dat uur verschil zit tussen post en afdruk zou ik niet weten.
Simplicity is the characteristic of the real thing!
jap_speed

Post by jap_speed »

Hey nu zie ik het !! Het is nu 12h09 in België en de server set hier alles een uurtje achteruit. Vandaar het uur verschil blijkbaar!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

nope!

Op jou bank niet nee. Gelukkig op heel veel andere merken banken wel.......

En ga nou niet weer beginnen met die preek dat alle andere merken banken niet kloppen en de superflow wel, daar ben ik een beetje klaar mee.......
jap_speed

Post by jap_speed »

Gaskleppie wrote:
nope!

Op jou bank niet nee. Gelukkig op heel veel andere merken banken wel.......

En ga nou niet weer beginnen met die preek dat alle andere merken banken niet kloppen en de superflow wel, daar ben ik een beetje klaar mee.......

:roll: één goed woord over IT zal ik niet van jouw verwachten.
geen discutie meer. als ik moet kiezen tussen argumentatie van ingenieurs van Superflow en die van jouw dan weet ik het wel.

laat dan het verschil (met en zonder airbox) toch wel duidelijk zijn. vermogenwinst is vermogenwinst ook al hou jij rekening met 25% verlies en meer.
mr. X

Post by mr. X »

bij twijfel aan een testbank kijk ik niet naar de waardes die ervoor staan, maar naar de vermogenswinst die je haalt tov een eerdere run op dezelfde bank

Dat het zó veel scheelt geloof ik niet, maar als je zelf er heilig van overtuigd bent laten we dan een keer een dyno dag organiseren bij van beek, daar is denk ik hier iedereen zeer over te spreken, en genoeg vergelijkings materiaal..
jap_speed

Post by jap_speed »

mr. X wrote:bij twijfel aan een testbank kijk ik niet naar de waardes die ervoor staan, maar naar de vermogenswinst die je haalt tov een eerdere run op dezelfde bank

Dat het zó veel scheelt geloof ik niet, maar als je zelf er heilig van overtuigd bent laten we dan een keer een dyno dag organiseren bij van beek, daar is denk ik hier iedereen zeer over te spreken, en genoeg vergelijkings materiaal..

Bij ons hebben we 4 CTR's (100% standard) getest met en zonder Mugen Airbox... resultaat is 15 à 21 pk winst aan de motor.... volgens Gaskleppie zal dat dan meer zijn omdat hij meer verlies aanrekent. :wink:

Testen werden ook bij M-TEC (Mugen) en elders uitgevoerd met resultaten....ga mijn tijd daar nu niet nog eens in overdoen. Trouwens denk dat Mugen al genoeg bewezen heeft dat ze hun airboxen goed kunnen ontwikkelen.. vraag maar aan Gaskleppie?
ITR1689

Post by ITR1689 »

Als jij de Mugen airbox verkoopt, dan is het bij voorbaat al een verkooppraatje, maakt eigenlijk niks meer uit of je bewering waar is of niet.
Helaas voor jou, maar het is eenmaal zo.
Wat we nodig hebben, is een onafhankelijk partij dat een nauwkeurige vgl. maakt tussen standaard en aftermarket.
Mocht je de Mugen airbox niet verkopen, dan kunnen we verder discussieren over de nauwkeurigheid van je rollenbank....
autodre

Post by autodre »

Okee, om het een beetje on topic te houden...Wellicht is de data dus TE positief...Maar als je nagaat, is de Mugen toch wel een van de betere airboxen?(qua vermogen) hoe zit dat qua geluid?
ITR1689

Post by ITR1689 »

autodre wrote:Maar als je nagaat, is de Mugen toch wel een van de betere airboxen?(qua vermogen)

De vraag is nu, waarom denk je dat?
autodre

Post by autodre »

ITR1689 wrote:
autodre wrote:Maar als je nagaat, is de Mugen toch wel een van de betere airboxen?(qua vermogen)

De vraag is nu, waarom denk je dat?

Okee laat ik het anders zeggen :) Over het algemeen kan je zeggen dat Mugen goed is, en geen troep verkoopt...
jap_speed

Post by jap_speed »

:roll: :roll: wat een mentaliteit?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

volgens Gaskleppie zal dat dan meer zijn omdat hij meer verlies aanrekent.

Je hebt mijn redenaties ook niet goed gelezen zo te zien.....
Verliezen MEET je, niet berekenen aan de hand van een of ander verlies percentage wat bij jou bank wel het geval blijkt te zijn.
En dat verliezen op een bank met 2 kleine rollen groter zal zijn dan op een bank met 1 grote rol lijkt er bij jou ook niet in te kunnen.

Ook op de andere merken banken zie je winsten van +- 20pk en dus niet meer omdat er een percentage bij opgeteld wordt. Verlies zal het zelfde blijven dus meet je alleen de winst.
IETS DAT JIJ DUS NIET KAN ZEGGEN!!!
ITR639

Post by ITR639 »

Ik heb al een superflow gezien die van de ene week op de andere 21 motorpk's verschil geeft :wink:
Dat is toch ietsje meer dan de foutmarge...
Daarbij komt nog dat dezelfde wagen met zogezegd 20pk en 20Nm MEER gewoon gelijk blijft op snelheid. (3de en 4de versnelling)
Welke getallen er dan uit zo'n superflow komen interesseert me niet meer.
jap_speed

Post by jap_speed »

Gaskleppie wrote:Je hebt mijn redenaties ook niet goed gelezen zo te zien.....
Verliezen MEET je, niet berekenen aan de hand van een of ander verlies percentage wat bij jou bank wel het geval blijkt te zijn.
En dat verliezen op een bank met 2 kleine rollen groter zal zijn dan op een bank met 1 grote rol lijkt er bij jou ook niet in te kunnen.

Ook op de andere merken banken zie je winsten van +- 20pk en dus niet meer omdat er een percentage bij opgeteld wordt. Verlies zal het zelfde blijven dus meet je alleen de winst.
IETS DAT JIJ DUS NIET KAN ZEGGEN!!!

:roll: daar gaan we weer. ...
Verliezen meet je... OK maar er is maar 1 vast gegeven...ECHTE WIELPK.
Die is te vergelijken met de resultaten op de WEG....(lees acceleratie)
Vandaar de G-TECH e.d.
Dus als je dubbel rollenbank meer verlies opmeet dan heb je nieteens een referentiewaarde. Ja, je meet het verlies (enkel tussen de wielen en de koppeling) juist maar niet de wielpk hoe kan je dan goed zitten met je motorvermogen... ???
Hoe meet je het verlies van servo,airco,....????
Hoe kan je het verlies 100% meten of vergelijken tussen acceleratie van bvb 200pk met deceleratie van 15pk in omgekeerde richting????
Al die tandwielen, aandrijfassen draai in omgekeerde richting met een krachtverschil van 1200%. :roll: Goe bezig!

Motorvermogen meet je op een engine-dyno!
Wielpk meet je op een RollingRoad dyno.
Het verschil is het verlies..... Noem me maar enkele bedrijven die ervaring hebben in beide testmethodes!.... ik quote:
Gaskleppie wrote:IETS DAT JIJ DUS NIET KAN ZEGGEN!!!
jap_speed

Post by jap_speed »

ITR639 wrote:Ik heb al een superflow gezien die van de ene week op de andere 21 motorpk's verschil geeft :wink:
Daarbij komt nog dat dezelfde wagen met zogezegd 20pk en 20Nm MEER gewoon gelijk blijft op snelheid. (3de en 4de versnelling)

:roll: vergelijk dan de wielpk....!
ITR639

Post by ITR639 »

jap_speed wrote:
ITR639 wrote:Ik heb al een superflow gezien die van de ene week op de andere 21 motorpk's verschil geeft :wink:

:roll: vergelijk dan de wielpk....!

Die waren ook meer :roll:
Locked