ITR639 wrote:jap_speed wrote:
:roll: vergelijk dan de wielpk....!
Die waren ook meer :roll:
dan is er een andere factor die het verschil maakt...
stuur me die 2 files is door of vergelijk ze met windyne viewer.
Waar is dat getest?
jap_speed wrote:ITR639 wrote:Ik heb al een superflow gezien die van de ene week op de andere 21 motorpk's verschil geeft :wink:
Dat is toch ietsje meer dan de foutmarge...
Daarbij komt nog dat dezelfde wagen met zogezegd 20pk en 20Nm MEER gewoon gelijk blijft op snelheid. (3de en 4de versnelling)
Welke getallen er dan uit zo'n superflow komen interesseert me niet meer.
Motorvermogen meet je op een engine-dyno!
jap_speed wrote:ITR639 wrote:Ik heb al een superflow gezien die van de ene week op de andere 21 motorpk's verschil geeft :wink:
Daarbij komt nog dat dezelfde wagen met zogezegd 20pk en 20Nm MEER gewoon gelijk blijft op snelheid. (3de en 4de versnelling)
autodre wrote:jap_speed wrote:ITR639 wrote:Ik heb al een superflow gezien die van de ene week op de andere 21 motorpk's verschil geeft :wink:
check PB![]()
jap_speed wrote:ITR639 wrote:"jap_speed":2y31tyvk wrote:
ITR639 wrote:jap_speed wrote:ITR639 wrote:"jap_speed":23a8day0 wrote:
Waar is dat getest?
ITR639 wrote:jap_speed wrote:ITR639 wrote:"jap_speed":zvmvvcvt wrote:
Waar is dat getest?
ITR1689 wrote:Kan je dan wat grafieken laten zien met wielPK's?
Gaskleppie wrote:Volgens mij ontwijkt hier iemand mijn vragen........
Goh, waarom zou dat toch zijn?
Dus als je dubbel rollenbank meer verlies opmeet dan heb je nieteens een referentiewaarde. Ja, je meet het verlies (enkel tussen de wielen en de koppeling) juist maar niet de wielpk hoe kan je dan goed zitten met je motorvermogen... ???
Hoe meet je het verlies van servo,airco,....????
Hoe kan je het verlies 100% meten of vergelijken tussen acceleratie van bvb 200pk met deceleratie van 15pk in omgekeerde richting????
Enne, dat verhaal van airco, tandwielen etc is ook onzin als we het over KRUKAS vermogens hebben. Naar mijn mening horen daar ook de interne verliezen van de motor bij plus dat een Honda ecu de aircopomp uitschakeld als je een volgas run doet. Zou jij toch moeten weten als Honda deskundige.
Gaskleppie wrote:...
Waar je al de hele tijd omheen praat is het feit dat jij (volgens mij) niet bij elke auto een verlies meting doet en uit je ervaring maar een bepaald percentage neemt om het krukas vermogen te bereken uit het gemeten wielvermogen.
En jij klaagt over de presiezie van de MAHA bank? Hou toch op zeg!
Die doet STANDAARD na elke run een verlies meting. Kan jij niet zeggen.
.....Hoe kan je het verlies 100% meten of vergelijken tussen acceleratie van bvb 200pk met deceleratie van 15pk in omgekeerde richting???? .....
Natuurkundig gezien maakt het niks uit of je +200PK meet of -15PK, de meting zal even nauwkeurig zijn. Idee/Idea