Gaskleppie wrote:haha, hulp troepen opgeroepen?
Maakt niet uit...?
niet opgeroepen...kwam vanzelf :wink:
Gaskleppie wrote:Je stelling dat een bak en aandrijflijn een andere verlies factor zou hebben bij accelereren dan bij decelereren kan ik nog wel inkomen. Nooit bij stil gestaan moet ik zeggen.
Maarja, hoeveel zou dat zijn? Als je een idee hebt mag je het zeggen.
Denk dat we van elkaar nog veel kunnen leren..vind het fijn dat je daar zo eerlijk in antwoord....
Qua cijfers is dat echt moeilijk om in te schatten en dat is nou het gevaarlijke...WEER een variabele... vandaar
Gaskleppie wrote:Het is wat dat betreft bij beide meet methodes niet helemaal kloppend. Als je er van uit gaat dat je een andere verlies factor hebt bij decelereren dan bij accelereren zou de MAHA manier van krukas vermogen bepalen niet kloppen.
Maar in het geval van jou bank gaat de bepaling van krukas vermogen ook mank. Je neemt een vast verlies percentage en gooit die op het gemeten wielvermogen. Dat klopt dus waarschijnlijk ook niet omdat verliezen nooit lineair zullen zijn!
Dus is alleen een wiel meting correct en dan zou jou bank presiezer zijn dan de MAHA bank. Die heeft te veel last van zijn dubbele rollen.
Ok, tot zover zijn we het vast wel met elkaar eens.?
Frank, ik ben er van overtuigd dat we in meer zaken het eens zijn...alleen zijn we ooit slecht van start gegaan... voor een groot stuk mijn verantwoordelijkheid "but at least..I tried"

ops:
Gaskleppie wrote:Dan is mijn vraag nog: waarom geef jij dan klanten een uitdraai van het berekende krukas vermogen als je weet dat die niet helemaal correct is?
Joh,...die vraag verwacht ik eigenlijk al langer van iemand als jij. Wel.
1. We zijn er ooit mee begonnen, onder invloed van de V.S met wielpk..maar de klanten zelf vroegen dan hoeveel is dat aan de motor?
In samenspraak met Superflow ingenieur hebben we een testprocedure opgemaakt om de meest mogelijke benadering van motorvermogen te kunnen halen. We zitten er niet altijd op, maar toch kort bij..maar ik geef ook toe dat het niet 100% correct is.
2. De fout zit bij de constructeurs of toch de meeste. Ze geven een vermogen op dat eigenlijk alleen maar meetbaar en controleerbaar is als je de motor er uit haalt. Bij DUCATI bvb zullen ze wielvermogen opgeven. Prachtig... en controleerbaar voor elke motorfiets. Ze (constructeurs) staan niet te springen om wielvermogen op te geven omdat dat weer een controle bij is terwijl in vele landen de wagens belast, getaxeerd, verzekerd worden op VERMOGEN. Wij streven naar een WIELvermogen systeem/opgave dat 100% controleerbaar is.
3. Omdat we via de open data en WyndinViewer een eerlijke informatie naar de klant kunnen doorgeven...als basis een nauwkeurige WIELPK vermogensmeting... dat was ook de uitgangspositie als we in de Superflowdyno investeerden. En als de klant 40% verlies wil toekennen dan doet die dat maar. Wij hebben onze job gedaan.