Afterparty: Rijden op Zolder.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Afterparty: Rijden op Zolder.
Hoe was het?
Ben we erg benieuwd!
Ben we erg benieuwd!
Re: Afterparty: Rijden op Zolder.
Gaskleppie wrote:Hoe was het?
Ben we erg benieuwd!
Ik en door andere mensen hoop gefilmd, moet alleen nog netjes gemonteerd worden in verschillende formaten. Schat dat ik ong. een week nodig heb :-)
Maar het was allemaal perfect gegaan, we zijn ongedeerd en de auto's heelhuids uitgekomen. Ik heb een hoop geleerd, ken circuit Zolder nu aardig uit mijn hoofd. HEEEEERLIJK bergje op volgas en dan de chicane...

Dank aan Frans voor de organisatie ervan!
Foto's volgen nog!
-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact:
idd écht heel erg geslaagde dag! regen kon de boel ook niet verpesten en had niet op een beter tijdstip kunnen vallen! Hoop geleerd. Was vooral raar de gehele baan te benutten en écht laat en en écht hard in de rem te gaan. Normaal op de openbare weg hou je je marge's om het veilig te houden, en dat moest ik heel erg afleren.
Ben zelf één keer getold :-) vond de rest wel grappig, niet? :-) zij kwamen net de baan op en ik keek iets te lang naar hun en mn rechtervoorwiel raakte het zand, klein beetje gas gelift, achterwiel in het zand, gooide zn kont rond, kreeg hem niet meer onder controle met tegensturen, zag dat er niemand achterzat dus maar mooi laten tollen. Wel kicke ervaring
Verder in de regen in de chicane zo'n gruwelijke actie. (reed continu vol ookal was het glad) kom daar aangereden, rem vol aan, stuur iets te snel in terwijl ik nog niet volledig was afgeremd, achterkant breekt uit, stuur terug, krijg hem onder controle maar stuurde zo fel terug dat de kont helemaal naar de andere kant zwierde, wéér terug sturen maar met alleen dat kreeg ik hem niet onder controle, gas erop, slippende voorbanden, achterwielen kregen grip en ik was door de chicane :-) ghehe
Verder veel mensen eruit gereden, en ook enkele die mij toch met een redelijk tempo nog voorbij kwamen waaronder een gele gt3 (heb ik nog filmpje van)
Had zelf aan het begin van de dag voor de oefen-ronde sessie een probleempje:
Had afgelopen donderdag bij tcc een DC 4-1 spruit gemonteerd, ingewikkeld in dat hitte spul.
Voor dat rondje wou ik olie bijvullen en die jonge die met mij mee was, Rens, ging een doek halen voor het geval dat ik zou knoeien. Maar ik was te fanatiek en wou dus vast gieten, klotst het erover, langs het inlaat spruit recht op het uitlaat spruitstukje... niet erg... als het niet ingewikkeld was met dat spul... vliegt dat spul in de fik :shock: snel terug gerend naar garage box en daar fles spa blauw gepakt en met dank aan Frans geblust. Ik stond namelijk nogal te twijfelen of ik het er wel over zou gooien omdat de uitlaat zo heet was...
Had zelf alleen heel erg probleem met olie temperatuur. Stond bijna continu op de 130 als ik een rondje of 2 vol reed. En hij heeft ook paar keer de 140 aangetikt toen ik even niet zat op te letten op dat metertje!
En ook de remmen, nadat de motor zo warm werd, begonnen héél erg te faden, ben zelfs bijna paar keer rechtdoor geschoten omdat ze gewoon niet pakten toen ik het rem pedaal intrapte... iemand oplossingen voor deze 2 problemen? Kon namelijk écht wel harder, maar auto liet het niet toe
achjaa... zoveel verhalen :-)
foto's komen zo snel mogelijk
bedankt iedereen voor de gezelligheid, en Frans natuurlijk weer voor het regelen enzo!
Ben zelf één keer getold :-) vond de rest wel grappig, niet? :-) zij kwamen net de baan op en ik keek iets te lang naar hun en mn rechtervoorwiel raakte het zand, klein beetje gas gelift, achterwiel in het zand, gooide zn kont rond, kreeg hem niet meer onder controle met tegensturen, zag dat er niemand achterzat dus maar mooi laten tollen. Wel kicke ervaring

Verder in de regen in de chicane zo'n gruwelijke actie. (reed continu vol ookal was het glad) kom daar aangereden, rem vol aan, stuur iets te snel in terwijl ik nog niet volledig was afgeremd, achterkant breekt uit, stuur terug, krijg hem onder controle maar stuurde zo fel terug dat de kont helemaal naar de andere kant zwierde, wéér terug sturen maar met alleen dat kreeg ik hem niet onder controle, gas erop, slippende voorbanden, achterwielen kregen grip en ik was door de chicane :-) ghehe
Verder veel mensen eruit gereden, en ook enkele die mij toch met een redelijk tempo nog voorbij kwamen waaronder een gele gt3 (heb ik nog filmpje van)
Had zelf aan het begin van de dag voor de oefen-ronde sessie een probleempje:
Had afgelopen donderdag bij tcc een DC 4-1 spruit gemonteerd, ingewikkeld in dat hitte spul.
Voor dat rondje wou ik olie bijvullen en die jonge die met mij mee was, Rens, ging een doek halen voor het geval dat ik zou knoeien. Maar ik was te fanatiek en wou dus vast gieten, klotst het erover, langs het inlaat spruit recht op het uitlaat spruitstukje... niet erg... als het niet ingewikkeld was met dat spul... vliegt dat spul in de fik :shock: snel terug gerend naar garage box en daar fles spa blauw gepakt en met dank aan Frans geblust. Ik stond namelijk nogal te twijfelen of ik het er wel over zou gooien omdat de uitlaat zo heet was...
Had zelf alleen heel erg probleem met olie temperatuur. Stond bijna continu op de 130 als ik een rondje of 2 vol reed. En hij heeft ook paar keer de 140 aangetikt toen ik even niet zat op te letten op dat metertje!
En ook de remmen, nadat de motor zo warm werd, begonnen héél erg te faden, ben zelfs bijna paar keer rechtdoor geschoten omdat ze gewoon niet pakten toen ik het rem pedaal intrapte... iemand oplossingen voor deze 2 problemen? Kon namelijk écht wel harder, maar auto liet het niet toe
achjaa... zoveel verhalen :-)
foto's komen zo snel mogelijk
bedankt iedereen voor de gezelligheid, en Frans natuurlijk weer voor het regelen enzo!
Tja, ondanks dat ik niet met me eigen auto gereden heb heb ik met Frans en Robin een paar rondjes meegereden, was gezellig.
Heb ook 3 rondjes meegereden in een Ariel Atom, dat was voor mij het top punt van de dag op de Falken meisjes na hehehe.
Wat een wegligging heeft dat ding, neemt bochten als een kart, geen body roll, gaat precies waar je em heen stuurt. De stoelen zien er ongemakkelijk uit maar zitten heerlijk. Zit nu nog met een big smile.
Voor de rest was het een super gezellige dag en wil ook een keer met me eigen auto daar rijden.
Heb ook 3 rondjes meegereden in een Ariel Atom, dat was voor mij het top punt van de dag op de Falken meisjes na hehehe.
Wat een wegligging heeft dat ding, neemt bochten als een kart, geen body roll, gaat precies waar je em heen stuurt. De stoelen zien er ongemakkelijk uit maar zitten heerlijk. Zit nu nog met een big smile.
Voor de rest was het een super gezellige dag en wil ook een keer met me eigen auto daar rijden.
Het een gave circuit dag! Ik zit nog met BIG smile op mijn gezicht! Zolder is een leuk circuit en het ging er op de baan netjes aan toe. De doelstelling was om fun te hebben op de baan maar ook zonder schade naar huis te kunnen rijden, deze is door iedereen gehaald! Respect mensen! :thumbs:
Hoe is het zo'n beetje verlopen;
Eerst een met z'n vijfen vrijdag naar Zolder gereden en overnacht in het Hotel.
Na een vroeg ontbijt verzamelen in restaurant Wheel's voor de briefing en daarna naar de baan. Eerst een pitbox gehuurt voor onze spullen neer te kunnen zetten maar ook tussendoor even te kunnen bijkomen.Na het ontvangen van de transponder gingen we met een intructeur de baan op.
Na een paar rondjes waren de lijnen enigzins bekend en konden we op stellen in de pitstraat voor het rijden achter de pace-car. Hier reed iedereen een ronde direct achter en na de ronde liet je je dan op het rechte stuk afzakken naar achteren, zo kwam iedereen aan de beurt om achter de pace-car de lijnen te oefenen op de baan.
Toen was het tijd voor Free-Driving tot 12:00h ! We zijn vaak in groepjes van 2-3 Type-R's de baan op gegaan en zo steeds een stukje harder en scherper. Er reden natuurlijk ook ander auto's op de baan maar iedereen gedroeg zich netjes. Met uitzondering van een oranje BMW(leek group-A), Deze kreeg ook een waarschuwing. Om 11:25h begon het zachtjes te regen en werd het spannend op de baan. Bij de laatste chicane voor start-finish zag ik een BMW in mijn spiegel spinnen met een WTF blik in zijn ogen :lol:
Tussen 12:00-14:00h was de baan gesloten voor ons ivm de lokale wetgeving en een ander evenement. Het Heeft t/m 14:25h keihard geregend, dus dat kwam goed uit! Op dit tijdstip hadden we ook een Ariel Atom te gast bij ons in de pit-box.
Om 14:15h :lol: zijn we weer de baan opgegaan, de lijn werd natuurlijk als eerste droog. Maar in de hete zon was de hele baan binnen 15min helemaal droog.
Zelf na wat oefenen een paar leuke inhaal actie's gedaan bij een Ford-Escord, Ford-Escord Cosworth, Alfa's en meer..
Zeer gaaf moment was voor mij op start-finish een Autobianci-Abarth inhalen maar zelf tegelijkertijd door een Group-A auto ingehaald. Hierdoor kwamen we met zijn drieen naast elkaar op de eerste bocht af!! Kikke man! Peter, bedankt voor het filmen!
Ivo natuurlijk ook bedankt voor het nemen van de foto's! Ik ben benieuwd!
17:00h was het feest voorbij op de baan en gingen we inpakken.
Erwin, Miguel, Ivo, Britt, Peter, Liesbeth en nog wat Belgische bekende van de club en het forum waren ook gekomen dus het was weer gezellig! Door een uitgelopen BBQ van de Smart.... club begon onze BBQ om 19:00h. Gelukkig was er genoeg afleiding in de vorm(en) van the Falken girl's!
Na lekker gegeten te hebben zijn we achter onze Belgische vriend Erwin aangereden via een touristische route
naar Antwerpen en toen met een big-smile naar huis :mrgreen:
Over mijn ATR niets dan lof, ze heeft de dag goed doorstaan en heeft geen krimp gegeven. Zondag ben ik van 12:00-19:30h bezig geweest met haar te vertroetelen. Ze had het verdient!
Het was geen witte ATR meer, maar een zwarte van alle remstof en modder, nog bedankt Miguel!
Voor mij zeker voor herhaling vatbaar 8)
Hoe is het zo'n beetje verlopen;
Eerst een met z'n vijfen vrijdag naar Zolder gereden en overnacht in het Hotel.
Na een vroeg ontbijt verzamelen in restaurant Wheel's voor de briefing en daarna naar de baan. Eerst een pitbox gehuurt voor onze spullen neer te kunnen zetten maar ook tussendoor even te kunnen bijkomen.Na het ontvangen van de transponder gingen we met een intructeur de baan op.
Na een paar rondjes waren de lijnen enigzins bekend en konden we op stellen in de pitstraat voor het rijden achter de pace-car. Hier reed iedereen een ronde direct achter en na de ronde liet je je dan op het rechte stuk afzakken naar achteren, zo kwam iedereen aan de beurt om achter de pace-car de lijnen te oefenen op de baan.
Toen was het tijd voor Free-Driving tot 12:00h ! We zijn vaak in groepjes van 2-3 Type-R's de baan op gegaan en zo steeds een stukje harder en scherper. Er reden natuurlijk ook ander auto's op de baan maar iedereen gedroeg zich netjes. Met uitzondering van een oranje BMW(leek group-A), Deze kreeg ook een waarschuwing. Om 11:25h begon het zachtjes te regen en werd het spannend op de baan. Bij de laatste chicane voor start-finish zag ik een BMW in mijn spiegel spinnen met een WTF blik in zijn ogen :lol:
Tussen 12:00-14:00h was de baan gesloten voor ons ivm de lokale wetgeving en een ander evenement. Het Heeft t/m 14:25h keihard geregend, dus dat kwam goed uit! Op dit tijdstip hadden we ook een Ariel Atom te gast bij ons in de pit-box.
Om 14:15h :lol: zijn we weer de baan opgegaan, de lijn werd natuurlijk als eerste droog. Maar in de hete zon was de hele baan binnen 15min helemaal droog.
Zelf na wat oefenen een paar leuke inhaal actie's gedaan bij een Ford-Escord, Ford-Escord Cosworth, Alfa's en meer..
Zeer gaaf moment was voor mij op start-finish een Autobianci-Abarth inhalen maar zelf tegelijkertijd door een Group-A auto ingehaald. Hierdoor kwamen we met zijn drieen naast elkaar op de eerste bocht af!! Kikke man! Peter, bedankt voor het filmen!
Ivo natuurlijk ook bedankt voor het nemen van de foto's! Ik ben benieuwd!
17:00h was het feest voorbij op de baan en gingen we inpakken.
Erwin, Miguel, Ivo, Britt, Peter, Liesbeth en nog wat Belgische bekende van de club en het forum waren ook gekomen dus het was weer gezellig! Door een uitgelopen BBQ van de Smart.... club begon onze BBQ om 19:00h. Gelukkig was er genoeg afleiding in de vorm(en) van the Falken girl's!
Na lekker gegeten te hebben zijn we achter onze Belgische vriend Erwin aangereden via een touristische route

Over mijn ATR niets dan lof, ze heeft de dag goed doorstaan en heeft geen krimp gegeven. Zondag ben ik van 12:00-19:30h bezig geweest met haar te vertroetelen. Ze had het verdient!
Het was geen witte ATR meer, maar een zwarte van alle remstof en modder, nog bedankt Miguel!
Voor mij zeker voor herhaling vatbaar 8)
Wil wel, maar het is zo shit dat je met std uitlaat moet komen, ben dat verwissel onderhand wel beu :wink:
En moet morgen middag eerst kijken of ik iets heb, ga namelijk vandaag met een vriend 5 dagen naar een camping in België.
Zouden er dan eventueel weer mensen meegaan zodat we met een paar zijn of ben ik dan alleen... heb namelijk echt de smaak te pakken :-)
Mag trouwens ook een datum verder in de tijd zijn, maar wel weer snel...
En moet morgen middag eerst kijken of ik iets heb, ga namelijk vandaag met een vriend 5 dagen naar een camping in België.
Zouden er dan eventueel weer mensen meegaan zodat we met een paar zijn of ben ik dan alleen... heb namelijk echt de smaak te pakken :-)
Mag trouwens ook een datum verder in de tijd zijn, maar wel weer snel...
Zo zal ik als eerste eens een paar foto's posten. Doe dit nu nog even zo laat omdat ik tot vrijdag niet meer thuis ben, en wil jullie geen foto's onthouden :wink: filmpjes kan ik alleen niet kleiner maken (computer noob), dus kan is ze nergens hosten... Zal Rens wel eens vragen of hij kan gaan proberen ze alsnog te uploaden
Wij waren er als eerste en waren aan het wachten op de rest en bang dat we jullie mis zouden lopen vandaar deze foto:
Stond nog wat meer leuk spul daar op de parkeer plaats (jammer dat ik geen foto had van de esprit
):
Goed, iedereen was er gingen ons inschrijven en reden richting de baan:
Waren aan het overleggen wat we deden met de pit-boxxen. Uiteindelijk voor box 41 en 39 gezet dacht ik, waar ze grandioos iedereen in de weg stond bleek later :wink:
Hier reden we de pit-straat in op weg naar de pit-boxxen:
Aan de andere kant van de pit-box (aan de kant van de baan):
Ik klaar voor mijn eerste rondje :-):
Mijn eerste rondje:
Wat vind ik dit een heftige foto als je hem op ware grootte hebt:
Toen begon het te regenen en wat het tijd dat de drifters de baan op gingen:
'onze' Ariel Atom die héél erg veel bekijks trok, ookal stond hij in een van onze garage boxxen die we dicht hadden gedaan. De meeste liepen gewoon langs ons heen terwijl we in de opening zaten van de andere kant van de box, en gingen hem eens van dichtbij bekijken:
Miguel in de Atom, Jammer dat ik en Rens niet de kans kregen om mee te rijden... ben nog steeds jalours op jou Miguel!
Onze dames aan het afkoelen tussen de sessies door met op de achtergrond idd de Ariel:
Mijn band na een dagje gummen, het zág er niet meer uit:

Wij waren er als eerste en waren aan het wachten op de rest en bang dat we jullie mis zouden lopen vandaar deze foto:

Stond nog wat meer leuk spul daar op de parkeer plaats (jammer dat ik geen foto had van de esprit



Goed, iedereen was er gingen ons inschrijven en reden richting de baan:


Waren aan het overleggen wat we deden met de pit-boxxen. Uiteindelijk voor box 41 en 39 gezet dacht ik, waar ze grandioos iedereen in de weg stond bleek later :wink:

Hier reden we de pit-straat in op weg naar de pit-boxxen:


Aan de andere kant van de pit-box (aan de kant van de baan):

Ik klaar voor mijn eerste rondje :-):

Mijn eerste rondje:

Wat vind ik dit een heftige foto als je hem op ware grootte hebt:

Toen begon het te regenen en wat het tijd dat de drifters de baan op gingen:

'onze' Ariel Atom die héél erg veel bekijks trok, ookal stond hij in een van onze garage boxxen die we dicht hadden gedaan. De meeste liepen gewoon langs ons heen terwijl we in de opening zaten van de andere kant van de box, en gingen hem eens van dichtbij bekijken:



Miguel in de Atom, Jammer dat ik en Rens niet de kans kregen om mee te rijden... ben nog steeds jalours op jou Miguel!

Onze dames aan het afkoelen tussen de sessies door met op de achtergrond idd de Ariel:


Mijn band na een dagje gummen, het zág er niet meer uit:

- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
HAhahaha! Dit zijn de betere verslagen!
Toch leuk om te zien dat je een typeR heel goed kan gebruiken op een circuit dag! Volgende keer zandvoort? De vijverberg trofee rijdt volgende week maandag avond weer.
Maar weer inschrijven? Daar kan je wel je uitlaat laten zitten X. haha.
ik ga me in ieder geval inschrijven!
Toch leuk om te zien dat je een typeR heel goed kan gebruiken op een circuit dag! Volgende keer zandvoort? De vijverberg trofee rijdt volgende week maandag avond weer.
Maar weer inschrijven? Daar kan je wel je uitlaat laten zitten X. haha.
ik ga me in ieder geval inschrijven!
Even vlug tussen het werk door...
Zeker voor herhaling vatbaar!
Volgende keer achter Frank aan... :lol:
Eef vond het ook erg leuk, maar vond het jammer, dat ze zo weinig rustig kon leren...
Grapjas van een Marshall was ervan uitgegaan, dat iedereen geweest was en stuurde de Pacecars al de baan op...
Toen moest Eef dus met instructeur direct achter die Pacecar aanjagen.. 8)
Eigen bevindingen:
Ik heb zeker andere banden nodig... :roll:
Bij de Bolderberg Bocht moet ik zowat stilstaan, want ik schoof iedere keer richting de curbs bij het uitkomen van die bocht...
Verder had ik aan het eind van de dag ook dat mijn olietemp boven de 130 graden uitkwam... (max zo'n 132 geloof ik)
Remmen was ik zeer over tevreden... remde inderdaad steeds beter naarmate ze warmer werden...
Maarten, dat heb ik 's ochtends nog tegen je gezegd in het cafe...
Dat komt doordat die standaard blokken de warmte niet goed aankunnen...
En dan nog wat pictures :lol:
Eveline:
Maarten:
Type R pitbox:
Special Guest:
Miguel:
Eveline:
Kar-ming:

Zeker voor herhaling vatbaar!
Volgende keer achter Frank aan... :lol:
Eef vond het ook erg leuk, maar vond het jammer, dat ze zo weinig rustig kon leren...
Grapjas van een Marshall was ervan uitgegaan, dat iedereen geweest was en stuurde de Pacecars al de baan op...
Toen moest Eef dus met instructeur direct achter die Pacecar aanjagen.. 8)
Eigen bevindingen:
Ik heb zeker andere banden nodig... :roll:
Bij de Bolderberg Bocht moet ik zowat stilstaan, want ik schoof iedere keer richting de curbs bij het uitkomen van die bocht...
Verder had ik aan het eind van de dag ook dat mijn olietemp boven de 130 graden uitkwam... (max zo'n 132 geloof ik)
Remmen was ik zeer over tevreden... remde inderdaad steeds beter naarmate ze warmer werden...
mr. X wrote:de remmen, nadat de motor zo warm werd, begonnen héél erg te faden, ben zelfs bijna paar keer rechtdoor geschoten omdat ze gewoon niet pakten toen ik het rem pedaal intrapte... iemand oplossingen voor deze 2 problemen? Kon namelijk écht wel harder, maar auto liet het niet toe
!
Maarten, dat heb ik 's ochtends nog tegen je gezegd in het cafe...
Dat komt doordat die standaard blokken de warmte niet goed aankunnen...
En dan nog wat pictures :lol:
Eveline:

Maarten:

Type R pitbox:

Special Guest:

Miguel:

Eveline:


Kar-ming:

One lucky B... 8) :
Was dit zo bedoeld of een foutje Frans?:
Driften:
Heiligschennis (2x!!!) :roll: :
Arme wesp:
Voor de rest van mijn foto's kijk op http://ivogtrackdays.fotopic.net/c1030755.html
Met dank aan Robin voor het lenen van zijn camera voor de lange shots, ik was vergeten mijn telelens mee te nemen!
ops: 8) :agree:

Was dit zo bedoeld of een foutje Frans?:

Driften:

Heiligschennis (2x!!!) :roll: :

Arme wesp:

Voor de rest van mijn foto's kijk op http://ivogtrackdays.fotopic.net/c1030755.html
Met dank aan Robin voor het lenen van zijn camera voor de lange shots, ik was vergeten mijn telelens mee te nemen!
