Howdy
Howdy
Hallo allemaal,
Ben hier al is eerder lid geweest maar gebruikersnaam komt niet meer voor geloof ik, ach ja had ik wat vaker in moeten loggen blijkbaar :lol:
Zal me even voorstellen.
Mijn naam is Steven, ben 26, geboren te Amsterdam en wonend te Duivendrecht (naast Amsterdam).
Sinds mijn eerste auto (Civic 1.3 '91) besmet met het Honda virus. Was toen met name onder de indruk van de betrouwbaarheid. Koud/warm maakte nooit uit, starten=lopen ondanks de 220.000 km die hij gelopen had. Nooit problemen gehad met die auto.
Toen ik hem een paar jaar had ging ik met een maat mee naar Automaxx en zag daar de Civic club Holland stand en liep daar naar toe. Sprak daar Freddy aan en zag zijn witte EE9. Vroeg hem wat voor motor erin lag en werd meteen opgewonden van zijn verhaal. (nee echt, het was zijn verhaal niet hijzelf :lol: )
150 PK, 1030 kilo...0-100 in 7,1 WTF?! tering ik moet ook zo'n apparaat hebben.... paar maanden later stond hij er... een rode (niet roze nee mooi rood nog) EE9, 4 cm verlaagd, EPS einddemper met 4 DTM uitlaten.
Had mijn oude witte OZ'jes superturismo eronder gezet. Wat een plaatje. Weet nog toen ik er de eerste proefrit mee ging rijden. Freddy had me al vertelt dat mij bij de 5200 toeren een "verassing" te wachten stond.
Nou ok, als jij het zegt...
Ik proefrijden met mijn broertje ernaast...ff warm laten worden..prima hij is warm, gas erop...de naald liep richting de 5200 toeren, bijna bijna ja..ok en nu... VRRRRRMMMMMMMMMMMMMM weg wassie, wat gebeurt er? ik wordt in mijn stoel gedrukt, een plotselinge versnelling die ik nog niet eerder had meegemaakt... en dat geluid...wow! vanaf dat moment ben ik verliefd op alles waar VTEC bij staat.
Helaas heb ik die EE9 moeten verkopen ivm gezins uitbreiding maar omdat er nu een gezins verkleining aan komt. (relatie werkte helaas niet meer voor haar) kan ik mijn droom waar gaan maken.
Sinds mijn Honda liefde wil ik de mooiste Honda ooit gemaakt(in mijn ogen): De Accord type R. brrrr wat een monster.
Ben al een tijdje info aan het verzamelen en aan het lezen her en der, voornamelijk hier eigenlijk.
Ik las net een post van iemand over verzekering en no-claim etc.
Nu werk ik bij Suzuki,Toyota en Lexus lease op de afdeling schade en assurantie. Werk sinds 2001 in de leasewereld en heb heel wat connecties in automotive-land. Eerst wou ik mij weer aanmelden als ik een ATR had maar ik kan de leden hier misschien al eerder van dienst zijn. Tis een hechte club als ik de artikelen zo lees en vindt het leuk om daar straks ook deel van uit te maken.
Dus, mochten er vragen zijn m.b.t verzekeringen, schuldvraag bij aanrijdingen of wil je je auto laten herstellen maar je weet niet goed waar.
Stuur mij gerust een PM of mailtje, glad to help.
Kan misschien zelfs een afspraak maken met een schadehersteller waar ik veel zaken mee doe, clubkorting of iets dergelijks. moet kunnen als zij in ruil alle auto's van de club mogen herstellen. (is een schadenet vestiging die door bijna alle verzekeraars wel ge-accepteerd wordt)
Kun je leuke dingen uithalen met de verzekering zodat je er zelf ook nog iets aan overhoudt.
Heb ook hele goede connecties met een schade-expert, voor als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt.
Kortom, als het met schade of verzekeringen te maken heeft kan ik er wel wat mee :wink:
Ga maar een eind maken aan deze lap tekst voordat iedereen zit te slapen achter zijn tft-tje...
Grtz,
Steven
Ben hier al is eerder lid geweest maar gebruikersnaam komt niet meer voor geloof ik, ach ja had ik wat vaker in moeten loggen blijkbaar :lol:
Zal me even voorstellen.
Mijn naam is Steven, ben 26, geboren te Amsterdam en wonend te Duivendrecht (naast Amsterdam).
Sinds mijn eerste auto (Civic 1.3 '91) besmet met het Honda virus. Was toen met name onder de indruk van de betrouwbaarheid. Koud/warm maakte nooit uit, starten=lopen ondanks de 220.000 km die hij gelopen had. Nooit problemen gehad met die auto.
Toen ik hem een paar jaar had ging ik met een maat mee naar Automaxx en zag daar de Civic club Holland stand en liep daar naar toe. Sprak daar Freddy aan en zag zijn witte EE9. Vroeg hem wat voor motor erin lag en werd meteen opgewonden van zijn verhaal. (nee echt, het was zijn verhaal niet hijzelf :lol: )
150 PK, 1030 kilo...0-100 in 7,1 WTF?! tering ik moet ook zo'n apparaat hebben.... paar maanden later stond hij er... een rode (niet roze nee mooi rood nog) EE9, 4 cm verlaagd, EPS einddemper met 4 DTM uitlaten.
Had mijn oude witte OZ'jes superturismo eronder gezet. Wat een plaatje. Weet nog toen ik er de eerste proefrit mee ging rijden. Freddy had me al vertelt dat mij bij de 5200 toeren een "verassing" te wachten stond.
Nou ok, als jij het zegt...
Ik proefrijden met mijn broertje ernaast...ff warm laten worden..prima hij is warm, gas erop...de naald liep richting de 5200 toeren, bijna bijna ja..ok en nu... VRRRRRMMMMMMMMMMMMMM weg wassie, wat gebeurt er? ik wordt in mijn stoel gedrukt, een plotselinge versnelling die ik nog niet eerder had meegemaakt... en dat geluid...wow! vanaf dat moment ben ik verliefd op alles waar VTEC bij staat.
Helaas heb ik die EE9 moeten verkopen ivm gezins uitbreiding maar omdat er nu een gezins verkleining aan komt. (relatie werkte helaas niet meer voor haar) kan ik mijn droom waar gaan maken.
Sinds mijn Honda liefde wil ik de mooiste Honda ooit gemaakt(in mijn ogen): De Accord type R. brrrr wat een monster.
Ben al een tijdje info aan het verzamelen en aan het lezen her en der, voornamelijk hier eigenlijk.
Ik las net een post van iemand over verzekering en no-claim etc.
Nu werk ik bij Suzuki,Toyota en Lexus lease op de afdeling schade en assurantie. Werk sinds 2001 in de leasewereld en heb heel wat connecties in automotive-land. Eerst wou ik mij weer aanmelden als ik een ATR had maar ik kan de leden hier misschien al eerder van dienst zijn. Tis een hechte club als ik de artikelen zo lees en vindt het leuk om daar straks ook deel van uit te maken.
Dus, mochten er vragen zijn m.b.t verzekeringen, schuldvraag bij aanrijdingen of wil je je auto laten herstellen maar je weet niet goed waar.
Stuur mij gerust een PM of mailtje, glad to help.
Kan misschien zelfs een afspraak maken met een schadehersteller waar ik veel zaken mee doe, clubkorting of iets dergelijks. moet kunnen als zij in ruil alle auto's van de club mogen herstellen. (is een schadenet vestiging die door bijna alle verzekeraars wel ge-accepteerd wordt)
Kun je leuke dingen uithalen met de verzekering zodat je er zelf ook nog iets aan overhoudt.
Heb ook hele goede connecties met een schade-expert, voor als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt.
Kortom, als het met schade of verzekeringen te maken heeft kan ik er wel wat mee :wink:
Ga maar een eind maken aan deze lap tekst voordat iedereen zit te slapen achter zijn tft-tje...
Grtz,
Steven
Nana korobi ya oki
Welkom , zelf altijd Toyota gereden (Op de Sub. na dan :-? ) maar nooit geen problemen maar Toyota maakt geen echte rijmachines meer zoals de AE82 GT of de AE86 GT , erg jammer maar goed Honda maakt nu ook niks speciaals meer.
Lexus IS300 lijkt me een erg leuke auto maar erg moeilijk te vinden :wink:
Any way Welkom!!!
8)
Lexus IS300 lijkt me een erg leuke auto maar erg moeilijk te vinden :wink:
Any way Welkom!!!
8)
Sorry voor de lap tekst idd...was ff op dreef hehe.
IS300 is idd moeilijk te vinden Wilco maar kan mijn ogen wel open houden voor je
Het enige "spannende"wat Toyota op dit moment heeft rijden is de Corolla T-sport compressor.
De Avensis D-cat is ook wel leuk maar ja als je VTEC gewend bent niks speciaals...
IS300 is idd moeilijk te vinden Wilco maar kan mijn ogen wel open houden voor je

Het enige "spannende"wat Toyota op dit moment heeft rijden is de Corolla T-sport compressor.
De Avensis D-cat is ook wel leuk maar ja als je VTEC gewend bent niks speciaals...
Nana korobi ya oki
Thx!
Nee nog niet echt een op het oog, wel een beetje aan het rondkijken her en der. Staan een paar zwarte te koop maar ik wil een witte.
Heb even getwijfeld, staat ook een zilveren in het land (wel heel erg duur en nog steeds niet verkocht) maar ik wil toch een witte. Spreekt meer dan een andere kleur in mijn ogen.
En dan het liefst met een rood interieur (ala ITR) maar dat zie ik wel als ik hem eenmaal heb.
Moet eerst nog even sparen helaas :/
Nee nog niet echt een op het oog, wel een beetje aan het rondkijken her en der. Staan een paar zwarte te koop maar ik wil een witte.
Heb even getwijfeld, staat ook een zilveren in het land (wel heel erg duur en nog steeds niet verkocht) maar ik wil toch een witte. Spreekt meer dan een andere kleur in mijn ogen.
En dan het liefst met een rood interieur (ala ITR) maar dat zie ik wel als ik hem eenmaal heb.
Moet eerst nog even sparen helaas :/
Nana korobi ya oki
H22A7 wrote:Thx Guys!
Toyota is inderdaad groot aandeelhouder van Daihatsu.
Suzuki is een op zichzelf staand merk en behoort dus niet tot de Toyota groep![]()
Als je gaat doordenken, en je hoeft niet eens zo ver te zoeken, hoort Suzuki wel een béétje tot Toyota. Suzuki werkt samen met Subaru, kijk maar naar de Justy/Swift en Justy/Ignis. En Subaru is voor een gedeelte eigendom van Toyota, en zo is het kringetje rond.
Maar welkom in ieder geval :zwaaien: en veel succes met het zoeken naar een geschikte ATR. Er staat een witte te koop op dit forum, en gezien de aanpassingen die er al aan gedaan zijn zul je er geen buil aan moeten vallen .
Nee ik ga nu nog niet switchen van auto dan heb ik ruzie hier want de vorige auto zou ook een langere tijd blijven maar omdat ze er veel reden heb ik een overstap gemaakt.
En de Corolla T-Sport Compressor heb ik al wel negeatieve verhalen over gehoord dat hij nog veelste lief en week is , niks geen duw in de rug en het onderstel nog niet zo communicatief als het zou moeten wezen.
En de Corolla T-Sport Compressor heb ik al wel negeatieve verhalen over gehoord dat hij nog veelste lief en week is , niks geen duw in de rug en het onderstel nog niet zo communicatief als het zou moeten wezen.
Ah ok, we hebben er nog eentje rijden (IS300) die er nog uit moet lopen maar dat is een sportcross (station) en persoonlijk vindt ik die...uhmm..ermm weet niet goed wat ik ervan vindt eigenlijk...beetje vaag ding...
Tja de recensies zijn niet echt lovend nee, ze hebben ook geen fatsoenlijk sportonderstel...jammer want de techniek is verder super, net als bij Honda.
In Japan hebben ze het beter begrepen (Yaris turbo 4x4)
maar ja, europese markt krijgt dat spul niet
Dus voor snelle sportieve jappen moet je hier zijn :wink:
Tja de recensies zijn niet echt lovend nee, ze hebben ook geen fatsoenlijk sportonderstel...jammer want de techniek is verder super, net als bij Honda.
In Japan hebben ze het beter begrepen (Yaris turbo 4x4)
maar ja, europese markt krijgt dat spul niet

Dus voor snelle sportieve jappen moet je hier zijn :wink:
Nana korobi ya oki