Testje tegen Impreza met 300+pk
dat is echt niet zo hoor, die pakken zijn gemaakt om je maximaal te beschermen ook met 250+. misschien dat je door de smak op het asfalt meteen dood kan zijn maar dat pak slijt niet onder je kont weg.
Mijn broertje heeft ook zo'n jas en die zit bomvol protectie. en dan heb ik het niet over alleen elleboogbeschermers.
Mijn broertje heeft ook zo'n jas en die zit bomvol protectie. en dan heb ik het niet over alleen elleboogbeschermers.
Nana korobi ya oki
VTECCIE wrote:Tuurlijk onzin... :roll:
Nou dat pakje gaat je huid echt niet redden met 250+ km/h. Met die snelheid is het sowieso over en of je dan gaat met of zonder huid maakt dan niet meer uit.
Ik ben met 170km over het asfalt gegleden en gestuiterd. Had geen schaafwonden, wel botbreuken. Praat ik over een 1delig pak....
Dus kom niet met "'tuurlijk onzin""....
In de Moto-GP of Superbike zie je geregeld een crash met hoge snelheid. Ze staan op (vol adrenaline) en proberen de fiets weer op de pakken.
Een race overall is als een harnas, ik heb zelf een Dainese Talos V en heb het gelukkig nog niet geprobeerd met glijden.
Probleem is niet het glijden, maar als tijdens het glijden een vast voorwerp tegenkomt. Je nek is ook een wat zwakke plek technisch gezien.
Katho op Suzuka in de Moto-GP. Werd een stukkie korter.
Beiden hebben gelijk dus. Goede pak is belangrijk, geluk ook.
Karma staat vast.
Een race overall is als een harnas, ik heb zelf een Dainese Talos V en heb het gelukkig nog niet geprobeerd met glijden.
Probleem is niet het glijden, maar als tijdens het glijden een vast voorwerp tegenkomt. Je nek is ook een wat zwakke plek technisch gezien.
Katho op Suzuka in de Moto-GP. Werd een stukkie korter.
Beiden hebben gelijk dus. Goede pak is belangrijk, geluk ook.
Karma staat vast.
VTECCIE wrote:Tuurlijk onzin... :roll:
Nou dat pakje gaat je huid echt niet redden met 250+ km/h. Met die snelheid is het sowieso over en of je dan gaat met of zonder huid maakt dan niet meer uit.
Met een goed motorpak en beschermende onderkleding sta je gewoon op na zo'n val.. Ongelofelijk maar waar!
Met een spijkerbroek aan kunnen ze de stukken lappen huid van het asfalt afschrapen als je al met 40km/u op je smoel gaat
- Gaskleppie
Wat zitten we nou allemaal te zeuren over veiligheid? Tuurlijk is het veiliger om een dik pak aan te trekken! Tuurlijk is het veiliger om vette protectors te dragen!
Weet je wat nog veiliger is? Thuis achter de graniums blijven zitten!
Hier in nederland moet altijd alles "maximaal" veilig zijn. Af en toe wordt je er echt moe van.....
Weet je hoe de politie in bv Frankrijk en Spanje over straat gaan als ze op de motor zitten? Juist, met een blousje met kort mouwen!
Het is toch je eigen risico? Sommige van ons rijden toch ook op het circuit? Dan nemen we toch ook een heel groot risico? Waarom wordt er dan ineens zo'n groot probleem gemaakt als iemand met zn spijkerbroek op de motor zit???
Weet je wat nog veiliger is? Thuis achter de graniums blijven zitten!
Hier in nederland moet altijd alles "maximaal" veilig zijn. Af en toe wordt je er echt moe van.....
Weet je hoe de politie in bv Frankrijk en Spanje over straat gaan als ze op de motor zitten? Juist, met een blousje met kort mouwen!
Het is toch je eigen risico? Sommige van ons rijden toch ook op het circuit? Dan nemen we toch ook een heel groot risico? Waarom wordt er dan ineens zo'n groot probleem gemaakt als iemand met zn spijkerbroek op de motor zit???
Dat van de politie in het buiteland heb ik met eigen ogen veelvuldig kunnen zien, maar ik heb in San Marino ook een giga plas bloed op de weg zien liggen, een motor volledig in de puinpoeier, een vrachtwagen met een ingedeukte neus, een beetje steenpui wat van de vrachtwagen was afgevallen als gevolg van de klap, en als klap op de vuurpijl een sportschoen die een paar meter verderop lag. Een beetje bescherming kan echt geen kwaad want als je rijdt dan voel je de hitte toch niet.
Als ze in Nederland maximaal veiligheid voor motorrijders willen generen dan moeten ze als de wiedeweerga alle vangrails aan gaan pakken. Als je als onderuit glijdende motorrijder een paal van zo'n ding tegenkomt dan is dat gewoon een mes. Gaat overal doorheen, ook door je beschermende pak.
Als ze in Nederland maximaal veiligheid voor motorrijders willen generen dan moeten ze als de wiedeweerga alle vangrails aan gaan pakken. Als je als onderuit glijdende motorrijder een paal van zo'n ding tegenkomt dan is dat gewoon een mes. Gaat overal doorheen, ook door je beschermende pak.
Gaskleppie wrote:
Omdat met 30 graden in motorkleding niet te doen is.... Tenzij je continu aan het rijden bent en dat doen zij juist net niet....
- Gaskleppie