roblom (decrxgarage) (Update pagina 4)
Gisteren mijn uitlaat opgehaalt.
Ben een gelukkig mens, alleen nogsteeds erg benieuwd naar hoe hij klinkt. Dus snel inkorten en monteren
De binnenkant van de einddemper.
Verder heb ik ook mijn mistachterlicht uit de bumper gehaalt (dicht laten maken) en heb ik een Apexi Neo aangeschaft. Deze laatste zit al wel aangesloten maar nog niet ingebouwd dus daar komen later foto's van.
Ben een gelukkig mens, alleen nogsteeds erg benieuwd naar hoe hij klinkt. Dus snel inkorten en monteren

De binnenkant van de einddemper.

Verder heb ik ook mijn mistachterlicht uit de bumper gehaalt (dicht laten maken) en heb ik een Apexi Neo aangeschaft. Deze laatste zit al wel aangesloten maar nog niet ingebouwd dus daar komen later foto's van.
roblom wrote:Kan idd wel een JDM kat of katvervanger kopen. Maar als ik hem gewoon iets inkort dan kan ik mijn huidige kat gebruiken en hoeft niet mijn hele uitlaat eronder vandaan als hij naar de APK moet. Heb er heus wel aan zitten twijfelen hoor, zeker nu hij hier ligtmaar toch kort ik hem in.
Heb je al een JDM spruit? Want straks moet je je kat of katvv. toch al weer aanpassen ervoor. Ik moest mijn OEM kat inkorten en flens vervangen voor een JDM spruitstuk.
ITR1689 wrote:roblom wrote:Kan idd wel een JDM kat of katvervanger kopen. Maar als ik hem gewoon iets inkort dan kan ik mijn huidige kat gebruiken en hoeft niet mijn hele uitlaat eronder vandaan als hij naar de APK moet. Heb er heus wel aan zitten twijfelen hoor, zeker nu hij hier ligtmaar toch kort ik hem in.
Heb je al een JDM spruit? Want straks moet je je kat of katvv. toch al weer aanpassen ervoor. Ik moest mijn OEM kat inkorten en flens vervangen voor een JDM spruitstuk.
Vind je het goed als ik gewoon eerst hier mee ga rijden... Als de toekomstige spruit niet past dan zien we het dan wel weer.
As a result of Mugens quest for the ideal design for racing engines, they have developed the "Twin Loop Silencer" exhaust system. It surpasses normal systems in power and torque over the full power range, and provides the required silencing and the clear Mugen-Honda sound. The fit on these mufflers are near perfect.
Geluid zijn eigenlijk trillingen.
Een trilling kan je weergeven als een golf (sinus) des te groter de golf des te harder het geluid. Als je nu de top van deze golf samen laat vallen met het dal van een ander geluid met dezelfde frequentie heffen ze elkaar op (anti geluid (zie afbeelding)).
Het geluid van de uitlaat zit 'gevangen' in een buis en als je nu de geluidstrilling die door de demper gaat nog een keer door de demper laat gaan via een loop en je doet dat op exact het juiste moment dan krijg je bovenstaand effect.
is erg simpel gezegd maar kort samengevat komt het daar wel op neer.
Groot voordeel van dit principe is dus dat de uitlaat wel gewoon een (open) absorbtie demper is (zie foto) en geen 'schotten' demper.
Aan het eind van deze tunnel dus de bocht van de 'loop'.
Een trilling kan je weergeven als een golf (sinus) des te groter de golf des te harder het geluid. Als je nu de top van deze golf samen laat vallen met het dal van een ander geluid met dezelfde frequentie heffen ze elkaar op (anti geluid (zie afbeelding)).
Het geluid van de uitlaat zit 'gevangen' in een buis en als je nu de geluidstrilling die door de demper gaat nog een keer door de demper laat gaan via een loop en je doet dat op exact het juiste moment dan krijg je bovenstaand effect.

is erg simpel gezegd maar kort samengevat komt het daar wel op neer.
Groot voordeel van dit principe is dus dat de uitlaat wel gewoon een (open) absorbtie demper is (zie foto) en geen 'schotten' demper.

Aan het eind van deze tunnel dus de bocht van de 'loop'.