Na zo'n 3.000 km en 6 weken sturen (genieten ) heb ik de volgende onhebbelijkheden ontdekt:
1.) Irritante gordelpiep :cry: (weet iemand hoe je dat ding uitzet) (ik draag geen gordel op woonerven met die kl... drempels) overigens als je een vierpunts monteert krijg je er ook mee te maken... (in een Prius kun je het uitzetten)
2.) de zittingen van de achterbank kunnen naar boven geklapt worden, echter blijven ze in de 3drs niet staan (dealer adviseert de gordel te gebruiken). In de de 5drs is het voldoende om de beugel naar beneden te plaatsen.
Wat ook zo maf is (in tegenstelling tot de 5drs) ontbreken de afdekplaatjes aan de onderzijde van de zitting (gewichtsbesparing? :-? )
roblom wrote:Waarom geen gordel in woonerven dan, want daar zie ik de logica niet van in...
moeilijk uit te leggen minder vrijheid? de mogelijkheid om snel uit te kunnen stappen (hulp verlenen of het tegenovergestelde :-) )(zit tussen mijn oren denk ik):
Heb gewoon een hekel aan een gordel.
Zodra ik er niet de noodzaak van zie zoals:
a.) achteruit rijden
b.) woonerven
c.) (soms zelfs in de file...)
Idd vreemde tic als je het mij vraagt.
Omdoen is bij mij een automatisme en heb er verder zo weinig last van dat ik soms wel eens uit wil stappen met de gordel nog om Maargoed ontopic want het is je eigen verantwoordelijkheid.
Gordel af als je langzaam rijdt..... ok op een woonerf weinig kans op een aanrijding maar stel je eens voor dat er een dikke Scania achterin duikt in de file, ben je erg blij met je gordeltje hoor.
Volgens Topgear "clarkson" zijn de voorstoelen niet goed verstelbaar, zo ook de achteruitzicht is beperk door de spoiler.
Daarnaast is het onderstel minder goed als de vorige generatie (nogmaals, dit zijn zijn woorden, niet de mijne..)
De 3de versnelling laat zich soms niet soepel in schakelen.
Ik dacht dat het aan mij lag maar het is dus een bekend probleem.
Ik kwam dit "probleem" reeds tegen bij andere eigenaren (in de UK).
itr-1895 wrote:die kant waar je die gordel in klikt daar zit denk ik een stekkertje aan. als je die los maakt en doorverbind dan heb je al 1 onhebbelijkheid minder
blijven oa de luchtmassameter en het electronische gaspedaal over he............ :lol:
itr-1895 wrote:die kant waar je die gordel in klikt daar zit denk ik een stekkertje aan. als je die los maakt en doorverbind dan heb je al 1 onhebbelijkheid minder
blijven oa de luchtmassameter en het electronische gaspedaal over he............ :lol:
Vandaag blijkbaar zo tekeer gegaan dat de brandstofbeveiliging (welke de brandstof afsluit in geval van een aanrijding) werd geactiveerd :!: :shock:
Niet te starten: ANWB aan te pas gekomen. Zit achter een paneel (dashboard aan de bestuurderskant). Volgens de ANWB kan dit komen door verkeersdrempels en/of korte schok :?:
juggie wrote:1.) Irritante gordelpiep :cry: (weet iemand hoe je dat ding uitzet) (ik draag geen gordel op woonerven met die kl... drempels) overigens als je een vierpunts monteert krijg je er ook mee te maken... (in een Prius kun je het uitzetten)
Op civinfo.com staat hoe je het om zeep kan helpen .