BugsM ... CH1 H22A7 & EJ2 H22A

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

mr. X wrote:Wat maakt het vermogen op papier nou uit!!
Het belangrijkste is (bij een goed geijkte bankt) dat je de verschillen ziet die je behaalt met bolt-on's e.d. :!:


Een goed geijkte butt-dyno is altijd nauwkeuriger. Hoe minder vet hoe beter!!! Feel it with your bones.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Hee, ik weeg maar 72 kg en ben 1.92 :lol:

Ik heb ook geen dyno nodig om het te merken hoor :D
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

mr. X wrote:Hee, ik weeg maar 72 kg en ben 1.92 :lol:

Ik heb ook geen dyno nodig om het te merken hoor :D

Precies! Als je zelf toch niks merkt, wat heb je dan aan die getallen en grafieken?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Voel jij verschil tussen luchtfilters? Of beter gezegt 10e van pk's?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

mr. X wrote:Voel jij verschil tussen luchtfilters? Of beter gezegt 10e van pk's?


Ik hoor alleen meer herrie, en dat is al best gaaf... :lol: Klinkt als mijn butt-dyno tijdens het ontluchten. :lol:

Maar ik zou geen cent voor willen betalen. Bij mij zat ie al in de auto toen ik em kocht. Ik wil nu terug naar stock, zonder resonantiedemper.
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

de TEIN upper strutbar gemonteerd. Naast de 2 standaard kleine strutbars een goede bijkomstigheid....

Image

Image

Image

Montage ging zonder problemen, alleen het gaskabelbeugeltje iets verbuigen.
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Netjes, mooie strut! 8)
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Heb naast de accord nu ook een coupe gekocht. Ik gaat met de accord niet verder wat betreft aanpassingen. Hij zal zo blijven zoals ie nu is, denk ik...

Nu wat details van de coupe...

Het is een 95ér groene (green pearl) coupe met weinig bijzonderheden. Nu heb ik de coupe al een paar maandjes en zijn we al iets verder...

*B18C4 swap
-LSD s9c versn.bak
-DCsports JDM 4-1 header 2,5" collector
-Omnipower testpipe 2,5"
-Invidia catback G200 2,4"
-P30 ecu (ectune crx2) met IAB.
-AEM UEGO controller wb o2
-EG6 VTi cluster

-Subframe MB6 VTi
-Swaybar front 26mm MB6 VTi
-Strutbar front 26mm MB6 VTi
-Upper strutbar MB6 VTi
-282mm remmen voor MB6 VTi
-262mm remmen achter MB6 VTi
-Stuurbekrachtiging MB6 VTi 3,2omw.
-HRC MB6 VTi
-Rembekrachtiger MB6 VTi
-MB6 VTi velgen matzwart met pirelli's.

Uiterlijk... gewoon standaard met een oem honda kofferklepspoiler...

Image

Image

Image

Strax meer fotos...

Image
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Leuke 2e auto, ben je ook van plan de remmen aan te passen?
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Goeie shit man!
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Voodoo wrote:Leuke 2e auto, ben je ook van plan de remmen aan te passen?


Komen 282mm remmen van de MB6 civic VTi op. En dat is groot genoeg voor een auto van 1000/1100kg...
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Interessant projectje zo, en als je van die "sneak previews" blijft geven (oftewel detailfoto's) blijft de nieuwsgierigheid geprikkeld.
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Nou de b18 doet het ook in de coupe. Momenteel nog bezig met de achterwielophanging.
Voorzijde is zon beetje klaar. Moet alleen nog een ring hebben voor de gaskabel aan het schutbord.
De 2 onderste carosserie steunen voor de b18, moesten van eg/ej komen. Die van mb6 pasten niet.
Tevens loopt ie stationair iets te langzaam, verder wel zonder foutcodes. Ook moeten de IAB kleppen nog worden aangestuurd...

Image
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Supernetjes!!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ziet er lekker clean uit.

:japan:
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Even een update mbt de coupe...

spec lijst coupe op dit moment...

Civic Coupe EJ2 1995

* B18C4 swap
* LSD s9b bak
* DC sports JDM 4-1 header
* Omnipower JDM testpipe
* Invidia G200 catback
* P30 ECtune (tuned by CRX2)
* AEM uego wideband o2

* MB6 VTi subframe met strutbar
* MB6 VTi swaybar voor
* MB6 VTi stuurhuis
* MB6 VTi upper strutbar
* MB6 VTi rembekrachtiger en HRC
* MB6 VTi 282mm remmen voor
* MB6 VTi 262mm remmen achter
* EG6 VTi tellerbak
* EG6 VTi kabelboom
* EG6 VTi draagarmen
* EG6 VTi swaybar achter
* DC2 spec96 velgen met goodyear eagle f1
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

vervolg update...

Inmiddels "nieuwe" modderkuipen gemonteerd. Tevens een spatplaat naast de radiateur. De mistlampkappen zonder mistlampen in de voorbumper gemonteerd. Ipv de lampen zit nu zwart (kippen)gaas.
Kleppendeksel een beetje bijgewerkt. Tevens kleppen gesteld.

Hopelijk komt aankomende week ook de nieuwe eprom binnen van crx2.

En ook nog tijd gehad om wat fotos te schieten...

Image

Image

Image

Image

Image
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Toch nog een beetje R aan de coupe. Vandaag een set DC2 spec96 velgen opgehaald met steek 4*114.3. Kleur blijft voorlopig cw...

Image

Inmiddels ook de goodyears erop gelegd. F1 eagles... 195/50r15v
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Foto van de coupe zonder ITR velgen. Die heb ik vandaag gemonteerd. Binnenkort wat fotos hiervan...

Image
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Nu met itr velgen...

Image
Locked