Hij zit eronder.
ITR op de brug.
Einddemper past perfect. Het was wat passen en meten om hem over de achterwiel ophanging/stabiliasatorstang te krijgen maar het is gelukt.
Perfecte pasform
Ook de bochten kloppen exact.
De omnipower testpipe. Gaat nog vervangen worden voor eentje met dezelfde diameter als het begin van de Mugen catback. Dit omdat de doorlaat nu van klein naar groot naar klein gaat.
Het is ook duidelijk dat aan het OEM spruitsuk ook het nodige verbeterd kan worden.
Steekt even ver uit als de OEM demper.
Enige minpuntje is dat hij niet exact in het midden hangt van de uitsparing in de bumper, maar dit kan niet anders (heb het geprobeert) en weet eigenlijk ook niet of de originele helemaal exact in het midden hing. En je moet helemaal op de grond gaan liggen om het te kunnen zien.
Het geluid is mega. Niet te luid maar toch een mooi geluid.
Bij stationair toerental is hij gewoon stil, denk inderdaad stiller dan OEM (wat mij verteld was). Bij versneld stationair (koude motor) is het een zeer lage brom die als een druk op je trommelvlies aanvoelt, alle hoge tonen zijn er dus 'uitgefiltert'.
Bij een constante snelheid tussen de 3000 en de 4000 rpm is hij ook stiller dan OEM. Echter zodra je het gas intrapt klinkt er een duidelijke grom die naarmate het toerental stijgt verandert in een hogere tonige 'gejank' wat de Honda motoren zo herkenbaar maakt.
Met het optrekken en op toeren boven de 4k a 5k rpm is hij luider dan standaard. Verder is de eerder genoemde lagere toon bij het flink optrekken meer aanwezig dan met de OEM demper, maar voor mij niet storend.
Kwa perfomance is duidelijk te merken dat hij op lage toeren een flink stuk koppel erbij heeft. Dit is echt duidelijk te merken van stationar toerental tot zeker 6k rpm. Daarboven is het moeilijk te zeggen omdat hij dus iets meer herrie maakt dan met de OEM catback+kat en dan lijkt het psychologisch altijd al sneller te gaan, een dyno uitdraai moet dit dus nog even verder uitwijzen.
Het verhoogde koppel laat zich vooral blijken als je flink optrekt. Voorheen moest ik echt tot net voor de begrenzer doortrekken om na het doorschakelen niet in een 'dipje' te komen. Nu kan ik zelfs zo veel eerder doorschakelen dat ik nog voor het VTEC punt terugval na het doorschakelen terwijl hij dan gewoon weer in een vloeiende klim door de volgende versnelling trekt. Bij een stevig 'sprintje' vanaf stilstand tot 180 km/h is het nu een constante versnelling
Verder is natuurlijk naast de Catback ook de kat zelf vervangen voor een testpipe, dus de winsten zijn niet allemaal aan de catback zelf toe te kennen. Moet dus gauw nog eens op de dyno, en dan misschien eens kijken wat deze testpipe doet en eentje die dezelfde diameter heeft (verschil meten).
Al met al ben ik zeer tevreden over de catback, over de testpipe dus niet helemaal maar dat gaat dus nog veranderen voor een custom testpipe.
Alleen jammer dat ik tijdens het oprijden van de brug mij bumperlip beschadigde... :cry: