Geen 1.5 VTEC-E maar....

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
HondArd

Geen 1.5 VTEC-E maar....

Post by HondArd »

....1.8 VTI 8)

ik kan er nog steeds niet met mijn verstand bij. Afgelopen woensdag bij Kraaiven in Tilburg langs geweest voor de bordeaux-rode 1.5 VTEC-E, en eigenlijk waren Joyce en ik het er over eens dat dit 'em moest worden tot de verkoper ons wees op een 1.8 VTI. Hetzelfde model, maar dan in Pirates Pearl Black, lmv's en verder een stuk aangekleder.... toen begon het wel erg te kriebelen, want ondanks een maatje kleiner (hoewel ik goed achter mezelf kan zitten ondanks het schuif/kantel dak wat onderlangs open schuift) dan de ATR zouden we er qua prestaties niet heel erg op achteruit gaan. Een proefrit was geen probleem. Een stuk stiller dan de ATR maar voor het gevoel net zo rap. VTI deinde wel iets meer, maar de banden stonden naar mijn mening iets te slap. Na de proefrit was het helemaal van hebbe-hebbe-hebbe. Nog even in het tankklepje gekeken, en toen bleek dat Euro 95 geen probleem was was het helemaal groen licht. Over de inruil van de ATR konden we het niet eens worden, maar we hebben besloten 'em toch maar te nemen en in de tussentijd als de ATR nog te koop staat deze laatste stil te zetten.

Bij deze wat foto's die ik van de stite van de dealer heb geplukt.
Image
Image
Image
Image

Duurt nog wel een paar weken voor hij bij ons op de stoep staat, kan eigenlijk niet wachten :(
mr. X

Post by mr. X »

Leuk!

Niet verkeerd zo'n auto, veel gelopen?
RedSun

Post by RedSun »

Netjes Ard!!

Kan me heel goed voorstellen dat een 1.5 (hoe economisch verantwoord ook) het toch aflegt tegen je mannelijkheid (in de vorm van een VTI).

Is het een grote stap terug vergeleken met je ATR? (rij eigenschappen, luxe, overall?)
Nana korobi ya oki
HondArd

Post by HondArd »

Niet echt veel naar gelang het bouwjaar. Ben namelijk ook al VTI-tjes tegengekomen met een ton of twee op de teller. Ook wel grappig is een vermelding van de gegevens:

Bouwjaar: 07-1998
Kmstand: 104.033 km.
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Zwart
Prijs €voor mij een weet en voor jullie om erachter te komen ;)

Opties:
ABS, Achterbank neerklapbaar, Airbags voor, Airconditioning, Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar, Buitenspiegels in carrosseriekleur, Bumpers in carrosseriekleur, Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, Deelbare achterbank (ongelijke delen), Elektrisch bedienbare ramen, Getint glas, Hoofdsteunen achter, Houtinleg, In hoogte verstelbaar stuur, Koplampsproeiers, Lederen stuurwiel, Lichtmetalen velgen, Middenarmsteun achter, Mistlampen voor, Open dak elektrisch, Radio CD speler, Radio voorbereiding, Ruitenwisser achter, Sperdifferentieel, Spoiler achter, Spoiler voor, Sportstoelen, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging, Toerenteller

Opmerkingen:
KEURIG NETTE AUTO

Dit laatste lijkt mij een verkooppraatje, maar het staat niet bij alle auto's van die dealer.

Ten opzichte van de ATR vallen enkel de stoelen iets tegen, maar dat is niet op basis van zitcomfort. Over het zitcomfort kun je enkel wat zeggen als je er een lang stuk mee gaat rijden. In de ATR had ik meer steun overall, vooral die steun bij de schouders valt erg op en mis ik nu. Maar qua uitrusting zit de VTI beter in de slappe was dan de ATR. In de ATR had ik bijvoorbeeld geen airco, geen electrieke ramen achter (in de VTI van voren bedienbaar), geen middenarmsteun en geen schuif/kanteldak.
RedSun

Post by RedSun »

VET!!! je hebt een toerenteller!!!!
Nana korobi ya oki
MeijerR

Post by MeijerR »

Een zeer goede keus om een 1.8 vti te kopen , collega van mij heeft er ook 1 heeft hem nog geen moment verveeld. :thumbs:
LCR

Post by LCR »

Zeker een hele goede keus 8)
Wegligging :thumbs:
Motor :thumbs:
prestatie :thumbs:
Geluid :thumbs:
Looks :dontspeak:

De VTI is ook een hele potente machine. Wil de mijne nog steeds niet kwijt (maar moet :( )
Intey

Post by Intey »

Het prijs is 6950 euro :-) Echt geen duure auto!
HondArd

Post by HondArd »

Intey wrote:Het prijs is 6950 euro :-) Echt geen duure auto!

Daar is wel wat vanaf gegaan wegens niet inruilen. Duurt trouwens nog twee weken eer hij op de stoep staat :(
Intey

Post by Intey »

Duurt best lang, wat moeten ze er aan doen?
Sinister

Post by Sinister »

Welk vermogen heeft ie?
wilco

Post by wilco »

Mooie sleaper!! Alleen snap ik zelf het gehele verhaal niet waarom de ATR weg gaat en deze ook "niet gratis auto" er voor terug komt.

Want ook hij weegt 1160KG , dus wegenbelasting zal weinig verschil in zitten en ivm de nieuwprijs zal deze in de verzekering niet gratis zijn.En je komt op een 170 PK vermogende 1.8 , dus het benzine verbruik zal niet veel schokkend lager zijn.

Ik had het idee meer begrepen als je naar een lichtere Civic qua EG of EK was komen voor rijden met een 1.4 of 1.5 motor
HondArd

Post by HondArd »

We hebben de kosten van de ATR en de VTI naast elkaar gezet en de VTI is best een stuk goedkoper. Een VTEC-E is in gebruik niet veel goedkoper dan de VTI. Daarnaast zijn we ondertussen erg gewend geraakt aan het prestatie-potentiëel van de CRX en daarna de ATR, en dan is de stap naar een VTI niet zo groot. Ik ben dan ook van mening dat als we een VTEC-E hadden gekocht we dit op den duur een té grote stap terug vonden. Daarnaast is dit qua formaat de minimale auto die we nodig hebben, en vier/vijf deuren vinden wij een pré. Hiermee kunnen we als (beginnend) gezinnetje nog mee uit de voeten, een kleinere auto wordt een heel stuk moeilijker.
En qua verbruik reken ik op halverwege de 1:11 (ATR) en de 1:14 (CRX).
HondArd

Post by HondArd »

Vandaag eens een stukje gaan toeren, en het viel me op toen ik een sprintje wilde trekken van 0-100 ik de 100 passeerde zonder te hoeven overschakelen naar 3. Erg 8)
wilco

Post by wilco »

Mooi dat hij goed bevalt!!
baRt

Post by baRt »

We hebben de kosten van de ATR en de VTI naast elkaar gezet en de VTI is best een stuk goedkoper.

Dat wel, maar niet t.o.v. de ITR ben ik bang. Of is hij toch zoveel zuiniger?

Een VTEC-E is in gebruik niet veel goedkoper dan de VTI.

Dat ligt aan je rijstijl en vooral: afstanden. Mijn VTEC-E loopt 1:12 korte afstanden en makkelijk 1:15 of beter bij langere afstanden. Mijn ITR (ja ik weet dat het nogal een verschil is tov een VTi, maar toch) doet 1:8,5 en 1:12...

Daarnaast zijn we ondertussen erg gewend geraakt aan het prestatie-potentiëel van de CRX en daarna de ATR, en dan is de stap naar een VTI niet zo groot. Ik ben dan ook van mening dat als we een VTEC-E hadden gekocht we dit op den duur een té grote stap terug vonden.

HELEMAAL mee eens! Je hebt mijn verhaal gehoord (ee8 -> ek3 -> dc2) en dat was precies wat jij beschrijft.

En qua verbruik reken ik op halverwege de 1:11 (ATR) en de 1:14 (CRX).

Ik hoop het echt...
Beter gezegd: als je inderdaad ertussen komt, dan scheelt de 1.8VTi tov de 1.8 type-R meer dan ik verwacht.
Locked