Motor topic (Post 1= forum rijders)
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Je hebt wat gemist gok ik.
[quote="VTECCIE"]Ja tot nu toe gaat het voorspoedig]

[quote="VTECCIE"]Ja tot nu toe gaat het voorspoedig]
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Klopt Frank, het staat in het andere motor topic.
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=3350
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=3350
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 76
- Joined: Sun Feb 11, 2007 1:41 pm
Vanaf verschillende kanten krijg ik het advies om niet voor een 600RR te gaan maar voor een 1000RR. Dit omdat de 1000RR meer pk's/koppel heeft en voornamelijk omdat dit rustiger rijdt.
Wat denken de experts hier?
Wat denken de experts hier?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Lol ok diehard.
Bij de GSX is het zo dat de 750 stuurt als de 600 en rijdt als de 1000.
Dus daar is de 750 beter dan de 1000.
1000 is zwaarder en dus "moeilijker" te "smijten"
Maar hoe dat bij de CBR zit weet ik niet eerlijk gezegd. Zal is vragen aan mijn broertje, heb zelf geen ervaring.
Bij de GSX is het zo dat de 750 stuurt als de 600 en rijdt als de 1000.
Dus daar is de 750 beter dan de 1000.
1000 is zwaarder en dus "moeilijker" te "smijten"
Maar hoe dat bij de CBR zit weet ik niet eerlijk gezegd. Zal is vragen aan mijn broertje, heb zelf geen ervaring.
Nana korobi ya oki
-
- Posts: 358
- Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm
Met een 600 zul je echt toeren moeten maken eer er vermogen los komt. Bij een 1000...mja...bij 6000rpm voel je hem al komen, daarna zit je op een kogel. Vooral het hogere koppel vind ik persoonlijk erg lekker rijden. Ook als je een keer niet aan het jagen bent gewoon in zijn 6 trappen beetje gas en gaan.
Ik vind de CBR600RR net een brommer als je erop zit, de CBR1000RR voelt al wat groter aan, maar dat is voor iedereen weer anders.
Sander, ga gewoon op beiden rijden.
Ik vind de CBR600RR net een brommer als je erop zit, de CBR1000RR voelt al wat groter aan, maar dat is voor iedereen weer anders.
Sander, ga gewoon op beiden rijden.

Ik heb mijn eigen zin doorgedreven en het is de 600RR geworden. Het rijdt geweldig, lengte is geen probleem en hoge toeren rijden ben ik wel gewend.
Volgende week dus nieuw speelgoed. Sander blij...
Volgende week dus nieuw speelgoed. Sander blij...

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 358
- Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm
Wie slim denkt te zijn begint op een 600.
Dan denkt men: ik moet meer power!....op naar een 1000!
Dan, na jaren wordt men wijs/wijzer en beseft men dat je de power van een 1000 niet eens kunt benutten op de openbare weg.Zelfs een 600tje heeft tegenwoordig al gauw 125pk...en da's veel!!! Dus gaat men weer terug naar een 600 om weer echt snel te sturen.
Niet zo maar mijn mening maar ook die van zéér ervaren motorrijders die (wel) weten waar ze 't over hebben.
En, inderdaad: stap van een 1000 op een 600 en je denkt op een brommer te zitten; daarom noem ik de Hornet tegenwoordig ook brommer :lol: Maar de brommer is wel veel sneller in de korte bochten dan de motor :razz:
Dan denkt men: ik moet meer power!....op naar een 1000!
Dan, na jaren wordt men wijs/wijzer en beseft men dat je de power van een 1000 niet eens kunt benutten op de openbare weg.Zelfs een 600tje heeft tegenwoordig al gauw 125pk...en da's veel!!! Dus gaat men weer terug naar een 600 om weer echt snel te sturen.
Niet zo maar mijn mening maar ook die van zéér ervaren motorrijders die (wel) weten waar ze 't over hebben.
En, inderdaad: stap van een 1000 op een 600 en je denkt op een brommer te zitten; daarom noem ik de Hornet tegenwoordig ook brommer :lol: Maar de brommer is wel veel sneller in de korte bochten dan de motor :razz: