Motor topic (Post 1= forum rijders)

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

feli!

Maare, 6 lessen? Heb jij in 1 dag dan afgereden op speciale verrichtingen en op straat?
Door die 2 verschillende examens gaat het normaal gesproken een stuk langer duren dan voorheen.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Je hebt wat gemist gok ik. :D

[quote="VTECCIE"]Ja tot nu toe gaat het voorspoedig]
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Kan maar 1 ding zeggen , gefeliciteerd en veel (veilige) motor KM's toegewenst!!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Je hebt wat gemist gok ik.


In welk topic staat dat dan? In deze zie ik dat niet terug!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Klopt Frank, het staat in het andere motor topic.

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=3350
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
jef-il-vec
Posts: 76
Joined: Sun Feb 11, 2007 1:41 pm

Post by jef-il-vec »

best grappig iedereen gaat ineens op de motor..

gefeliciteerd!!

heb um net een maandje in me zak zitten :wink:

grtz
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Schiet me trouwens nu binnen, ik heb met de auto maar 6 lessen gehad.
Mijn vader voor zijn motor maar één. Maarja, vroegah..
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Vanaf verschillende kanten krijg ik het advies om niet voor een 600RR te gaan maar voor een 1000RR. Dit omdat de 1000RR meer pk's/koppel heeft en voornamelijk omdat dit rustiger rijdt.

Wat denken de experts hier?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

GSX 750 :D
Nana korobi ya oki
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Das geen optie... Honda!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Lol ok diehard.

Bij de GSX is het zo dat de 750 stuurt als de 600 en rijdt als de 1000.
Dus daar is de 750 beter dan de 1000.

1000 is zwaarder en dus "moeilijker" te "smijten"

Maar hoe dat bij de CBR zit weet ik niet eerlijk gezegd. Zal is vragen aan mijn broertje, heb zelf geen ervaring.
Nana korobi ya oki
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Met een 600 zul je echt toeren moeten maken eer er vermogen los komt. Bij een 1000...mja...bij 6000rpm voel je hem al komen, daarna zit je op een kogel. Vooral het hogere koppel vind ik persoonlijk erg lekker rijden. Ook als je een keer niet aan het jagen bent gewoon in zijn 6 trappen beetje gas en gaan.

Ik vind de CBR600RR net een brommer als je erop zit, de CBR1000RR voelt al wat groter aan, maar dat is voor iedereen weer anders.

Sander, ga gewoon op beiden rijden.
Image
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Qua lengte maakt het dan nog uit , ben zelf lang en hoor toch wat verhalen dat je op een 600 niet kunt zitten...
jef-il-vec
Posts: 76
Joined: Sun Feb 11, 2007 1:41 pm

Post by jef-il-vec »

de 1000 is gewoon bruter!!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik heb mijn eigen zin doorgedreven en het is de 600RR geworden. Het rijdt geweldig, lengte is geen probleem en hoge toeren rijden ben ik wel gewend.

Volgende week dus nieuw speelgoed. Sander blij... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Netjes! Gefeliciteerd met je aankoop. We zien de foto's wel tegemoet zeker?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Heb je met de 1000 gereden?
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Nogmaals gefeliciteerd. Nog een dikke CBR in de buurt. Mooie kleurstelling ook.
Image
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Wie slim denkt te zijn begint op een 600.

Dan denkt men: ik moet meer power!....op naar een 1000!

Dan, na jaren wordt men wijs/wijzer en beseft men dat je de power van een 1000 niet eens kunt benutten op de openbare weg.Zelfs een 600tje heeft tegenwoordig al gauw 125pk...en da's veel!!! Dus gaat men weer terug naar een 600 om weer echt snel te sturen.

Niet zo maar mijn mening maar ook die van zéér ervaren motorrijders die (wel) weten waar ze 't over hebben.

En, inderdaad: stap van een 1000 op een 600 en je denkt op een brommer te zitten; daarom noem ik de Hornet tegenwoordig ook brommer :lol: Maar de brommer is wel veel sneller in de korte bochten dan de motor :razz:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Kwam in dit topic wat FD2 foto's tegen, en toen op basis van de links van die foto's verder gind scrollen kwam ik deze rare fietsen tegen.
Image
Locked