Bouwjaar: 1975
Lokatie: Hellevoetsluis
Honda MT5
Mijn Honda historie begint in 1991. Ik werd in dat jaar 16 jaar en uiteraard moest er een brommer komen. Dit werd een Honda MT5 met een 70cc cilinder. Later heb ik ook nog Honda MB sterwielen met schijfrem geplaatst.

My first Honda...
Honda CRX VTEC EE8
Een paar jaar na de MT kwam er uiteraard een rijbewijs B maar als arme student had ik geen centen voor een eigen wagen. In die tijd zag ik af en toe een CRX rijden en terwijl al mijn vrienden BMW of Volkswagen reden nam ik me al voor om ooit een CRX te kopen. Na mijn studententijd was het eindelijk zover. Het werd een zwarte CRX VTEC uit 1990, standaard 150 pk op 1010 kg dus één groot feest.

Zwarte EE8 bij het Haringvliet
Met deze wagen sloeg het Honda virus pas echt goed toe en de CRX werd echt mijn kind. Ik verdiepte me meer en meer in de Honda wereld en ik werd actief op Honda forums. In die 56k tijd stelde dat nog niet zo heel veel voor. Eigenlijk was het CRX Club Holland forum (het oude EZboard forum) het enige forum waar je serieus wat wijzer werd. Redelijk wat namen uit die tijd hebben elkaar weer gevonden via Facebook (Gaskleppie, Winfreak, ee8, CRXFreak, Rob010, etc.).
Honda Integra Type-R DC2
Na de CRX was het tijd voor de logische vervanger, de Integra Type-R. Na wat maandjes speurwerk heb ik destijds een standaard ITR gekocht met 57.000 km. Aan deze wagen is heb ik heel wat veranderd en vervangen. Denk daarbij aan een Spoon uitlaatlijn, Spoon vliegwiel, Spoon luchtfilter, Volk Racing TE37 velgen, Blitz meters, Hella xenon, NSX remklauwen en Tein veren. Alles wat niet helemaal 100% meer was heb ik vervangen en ik heb altijd geprobeerd de wagen in een topconditie te houden.

Optionele sideskirts en Volk Racing TE37 velgen

Integra via een spiegelwand
ITR1649 op Assen

Schoon!

Blitz meters
Klik HIER voor wat filmpjes (Maasvlakte, dyno, etc.).
Na het kopen van de ITR vond ik dit forum. Ik bezocht wat Type-R meetings en ik werd lid. Later was ik nog actief als webmaster, forum admin en voorzitter.
Honda Civic DX EG3 & Honda Civic Coupe DXi EJ2
Aangezien de ITR als mooi weer wagen gebruikt werd heb ik er destijds een Honda Civic EG3 bijgekocht. Niets speciaals maar de wagen deed zijn werk. Nadat ik kort erna een wagen van de zaak kreeg heb ik deze wagen weer verkocht.

Mooi rood is niet lelijk, de ITR veilig in de tuin
In de ITR reed ik eigenlijk nooit meer en dus heb ik de wagen te koop gezet. De uiteindelijke koper van de ITR had nog een Civic Coupe en deze heb ik van hem overgenomen. Het was een goedkoop boodschappenwagentje en zoals elke Honda betrouwbaar. De Civic is een paar jaar later verkocht.

Broer en zus...
Honda Civic Type-R EP3
In 2009 hebben we een Civic Type-R EP3 gekocht omdat mijn vriendin een andere wagen zocht en ik wilde wel weer iets snellers. De Civic was leuk speelgoed al was de wagen naar mijn mening minder spannend als de Integra. De CTR is in 2012 verkocht.

Civic Type-R in de polder van Hellevoetsluis

Civic Type-R in de polder van Hellevoetsluis
Honda Accord Type-S CL9
Omdat twee auto's niet genoeg is als er geen Honda bij zit zochten we weer een mooie wagen. Het is een Honda Accord Type-S geworden in Arctic Blue Pearl. Een heerlijke wagen om in te rijden en nog snel zat door de 2.4L i-vtec motor met 190pk en 223 nm. De wagen is onder andere voorzien van:
- OEM Type S spoiler pakket
- OEM optionele 17" velgen
- K&N inleg filter
- Koni geel schokbrekers
- Eibach Pro veren
- Ultra racing strubar voor/boven
- 3M Di noc carbon folie in het interieur
- Lederen interieur

Arctic Blue Pearl in volle glorie

Accord in de winterzon

ATS aan de zee
Honda CBR 600RR PC40
Naast de wagens hebben we ook nog wat plezier op twee wielen. In 2007 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald. Op vrijdag had ik mijn rijbewijs opgehaald en vrijdagmiddag had ik een nieuwe motor. Uiteraard kon het alleen een Honda worden.

Nog vrijwel standaard op Zandvoort
De 600RR is geweldig speelgoed en vergeleken met een auto lekker goedkoop. Ik heb inmiddels het één en ander aangepast:
- Akrapovic titanium/carbon exhaust
- Akrapovic carbon chain protector
- Akrapovic carbon rear fender
- Akrapovic carbon exhaust heat shield
- Sato Racing rear set
- Sato Racing frame sliders
- ASV C/5 series levers (brake & clutch)
- Rizoma Prototype Sport mirrors
- K&N airfilter
- Puig double bubble screen
- R&G fork protector
- R&G swingarm protector
- R&G cotton reels
- DDM HID kit (4300K, 35W)
- Honda CRF450R rear brake master cylinder
- Goodrige Braided Lines
- Clear Alternative taillight
- MOTY design 'built-in' gear indicator
- Lawst Caws frame plugs
- RR oil temperature gauge
- NH-A66P Pearl Sunbeam White wheels
- Honda carbonlook meter panel
- Honda carbonlook top bridge cover
- Honda carbonlook HRC tank pad
- Honda carbonlook HRC fuel lid cover
- Honda HRC carbonlook knee pads
- Honda HRC wheel sticker set
- Honda HRC rear seat cowl

Inmiddels niet zo standaard meer

Porno!
Honda CBR 600F PC35
In 2012 is er nog een motor bij gekomen omdat mijn vriendin motorrijden toch ook wel leuk vond. De mildere versie van de 600RR maar zoals elke motor gaat het als de brandweer.

Wie mag alles wassen en poetsen...
Inmiddels is de 600F verkocht en er is een tweede 600RR bijgekomen. Honda for life!
Zo...dit was tot op heden mijn Honda historie. Leuk om het zelf eens op een rijtje te zien.
