Nieuwe ATR rijder

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Pedroby

Nieuwe ATR rijder

Post by Pedroby »

Sommigen hier ken ik wel en zullen mij ook wel kenen, of een vorige auto van mij herkennen.
Maar zo'n 7 jaar terug kocht ik een Prelude 2.3 en had daar optisch gezien wel zo'n beetje alles uitgehaald wat erin zit. Ik wilde ook technisch verder gaan, maar dit leek me een gebed zonder einde te worden en heb toen besloten de auto te verkopen (waar ik nog vaak spijt van heb) en een Supra MKIV aan de overkant van de sloot te halen. Daar heb ik een jaar in gereden, maar door de aankoop van een huis moest die er aan geloven en na wat onopvallende auto's te hebben gereden kocht ik een Accord coupe uit 1995. Zat eerst te twijfelen deze aan te pakken, maar gezien de leeftijd vond ik dat zonde van de investeringen. Deze heb ik nog steeds, maar wil ik em graag verkopen (aangezien ik er eigenlijk nooit meer mee rijd...dus als er geinterreseerden zijn hoor ik dat graag!

Ik heb sinds eind vorig jaar een Accord Type R gekocht. Kwamen eigenlijk geheel onverwachts, maar een vriend van me in Engeland had em te koop en het leek me wel een ideale auto als woon/werkverkeer. Ik rijd voor t mooie teveel kms per dag (120km), maar heb er nog een motor naast...dus het komt eigenlijk een beetje op 50-50 neer qua gebruik.

Ik heb de auto al een tijdje, maar hij is nog steeds niet gekeurd. Aangezien ik problemen heb met het lichtbeeld van de koplampen. Ik heb ze al 3x uit elkaar gehaald en aangepast, maar tis nog niet in orde volgende de garage. Dus het mooiste zou zijn als iemand nog kapotte ATR koplampen heeft van een aanrijding is iets, waarvan ik de reflectoren over kan nemen. Of is het mogelijk de ATR lampen nog te stellen? (behalve alleen in hoogte, dat dat kan weet ik).

Ik moet eerst 3 posts doen zie ik om foto's via URL te kunnen plaatsen..niet echt makkelijk om je voor te stellen haha.
Raymond en Liset

Post by Raymond en Liset »

Allereerst welkom hier op het forum, ben benieuwd naar de foto's.
Pedroby

Post by Pedroby »

Onderstaand een paar foto's..

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
IvoG

Post by IvoG »

Welkom!

Je kan er helaas niets aan doen, behalve 2 nieuwe koplampunits kopen. Op de sloop zal je waarschijnlijk geen ATR koplampen vinden, omdat die bij het minste geringste wat een ATR naar de sloop kan sturen ook stuk zullen zijn. En een normale Accord heeft geen Xenon lampen, het zou zonde zijn om die erin te moeten zetten.
Pedroby

Post by Pedroby »

Ik heb al het een en ander geknutseld aan de koplampen en het lichtbeeld is gewoon horizontaal. Vrijdag vrij genomen en maar wat andere garages langs om te kijken wat ze zeggen.
De garage waar ik vandaag was zei de vorige keer nog dat 1 koplamp al goed was voor de APK. Alleen de andere nog...en die dus maar weer uit elkaar gehaald en aangepast. Maar helaas...andere garage meer geluk hoop ik. Zit niet echt te wachten op 2 nieuwe koplampen. Dan kan ik wel van die immitatie dingen halen en daar aftermarket xenon inzetten, maar dat wil ik de auto niet aandoen als ie standaard is uitgerust met Xenon.

Ik heb nog een HID retrofit set liggen van een Landrover, met projectorlens en al. Die zou ik in de Supra inbouwen, maar niet aan toegekomen en de auto verkocht. Die set ligt ook maar te liggen..zonde!!
Die kan ik in het uiterste geval nog inbouwen. Maar weet niet hoe dat eruit komt te zien...eene ATR met 2 ogen :shock:
IvoG

Post by IvoG »

Het probleem zit 'm niet alleen in de reflector maar ook in de lens, dat krijg je niet goed lijkt mij. Tevens kan het zijn dat het beeld goed is als de auto leeg is, maar als de achterkant zakt omdat het zwaarder beladen is gaan de koplampen zichzelf bijstellen, en ik vraag mij af of ze dan nog goed schijnen. Goed, dat is waarschijnlijk geen vereiste voor de APK of invoerkeuring, maar je weet nooit.

En uiteindelijk gaat het niet om de uitspraak van een garage of 20 zelfs, maar van de RDW. :idea:

En van elke keurmeester bij elke APK.
Pedroby

Post by Pedroby »

RDW is niet het probleem. Ik heb al maanden de kentekenplaten. Alleen de APK nog. Als je de reflectoren voor een open koplamp houdt zie je goed hoeveel invloed deze hebben op het lichtbeeld. De lens heeft ongetwijfeld invloed op het lichtbeeld. Maar ik zie alles prima, niemand heeft nog geseind naar me en op de garagedeur heb ik een mooi horizontaal lichtbeeld. Dat was eerst wel anders. Maargoed...als ik er vrijdag niet uitkom bouw ik de retrofit set maar in.

Wordt zo te zien ook ITR's gedaan.
Image
IvoG

Post by IvoG »

Retrofit set? Leg iets meer uit, en dan specifiek over deze voor de ATR. Ik ken het namelijk niet, en sets voor Accords komen vaak uit USA, en zijn niet geschikt voor de ATR.
Pedroby

Post by Pedroby »

Het is ook zeker geen plug and play. Maar makkelijker dan bij de SUpra. Daar moest je echt de aluminium behuizing kapot zagen, slijpen en vijlen om het passend te maken. Bij een plastic unit is dat een stuk eenvoudiger te realiseren. Mijn setje komt uit een Landrover van 2004. Veel gebruikte setjes in Supras (USA en UK) zijn die van de X5 en S2K. Maar komen vaak allemaal van Osram of Philips.
IvoG

Post by IvoG »

Inclusief automatische hoogteverstelling? Je gaat dit werk allemaal doen, maar weet je wel of het lichtbeeld na de kit wel goed zal zijn?
Pedroby

Post by Pedroby »

Daar zit geen hoogteregeling op. Maar projectors kun je makkelijk inbouwen zodat je ze kunt stellen...zie het als een kogelgewricht.
Daarom had ik bij de Supra ook geen enkel probleem bij de keuring. Ik hoef ook geen hoogteregeling te hebben. Is ook geen APK vereiste.
IvoG

Post by IvoG »

Weet je dat zeker? Of is de retrofit kit geen Xenon?
Pedroby

Post by Pedroby »

Heel zeker, anders had ik em ook nooit gekocht voor de Supra. Alles zit erbij...ballasts, lans, lenshouder, enz...
Er zijn zelfs complete forums voor retrofit HID. Met complete 'how to's '!
In Nederland kiest men liever voor aftermarket setjes uit China e.d.
Amerikanen hebben het graag origineel, al dan niet van een ander merk.
Mijn setje komt uit een 2004 Landrover. Maargoed, ik hoop m niet nodig te hebben! Vrijdag weet ik meer.
IvoG

Post by IvoG »

Succes!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Welkom
Keung

Post by Keung »

@ Pedroby: Misschien een idee om de LandRover HID retrofitten op een gewone Accord koplampunit?

Deze zijn met H7 met helder glas en sneller gevonden dan gebruikte ATR koplampen.

Misschien ook wel interessante info:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=5569

PS: Welkom op dit forum :wink:
Pedroby

Post by Pedroby »

Vandaag naar TCC geweest en hij is APK gekeurd!
Het enige was dat mijn ruitensproeiers verstopt zaten. Die zijn effe doorgeprikt en de filtertjes schoongeblazen. En het mistlicht zat rechts en dat moet links zitten. Nooit naar gekeken eigenlijk, aangezien ik die nooit aan heb staan. Dus die is even omgezet naar de andere kant.
Locked