piekvermogen ATR bij lagere toeren

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Heb je je oliepijl gecontroleerd?
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Olie is voldoende.
Wat me wel aan het denken zet zijn: kleppen, bougies en benzine filter.
Deze worden pas later bij een onderhoudsbeurt gedaan. De dealer had geen tijd...de Hybrids rijklaar maken ging voor :evil:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dat geeft nog niet zo'n vreemde vermogens lijn hoor.
Doe eerst die meting maar eens over...
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Inderdaad dat dacht ik er ook van, plus een ATR die standaard al 220 pk heeft kom je ook niet veel tegen dus dat zal ook eerder niet juist zijn.
Een vaste bank en niet op wieltjes dat heb je nodig :wink:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Sinister wrote:Inderdaad dat dacht ik er ook van, plus een ATR die standaard al 220 pk heeft kom je ook niet veel tegen dus dat zal ook eerder niet juist zijn.
Een vaste bank en niet op wieltjes dat heb je nodig :wink:


Ik heb een dyno gevonden van een ATR met alleen een CAI als upgrade..gaf 230 plus PK's :shock: . En dat is bij Rica genomen :roll:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Gaskleppie wrote:Dat geeft nog niet zo'n vreemde vermogens lijn hoor.
Doe eerst die meting maar eens over...


Zal ik zeker doen. Alleen nu met upgrades, maar wel heeft Erik gegevens van mij opgeslagen zodat hij met hetzelfde aan de slag gaat. Weet, tis niet juist, maar ik zie nu wel een verschil (of niet.. :-? ) in before and after upgrades.
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

Ik heb een dyno gevonden van een ATR met alleen een CAI als upgrade..gaf 230 plus PK's . En dat is bij Rica genomen


Daar geef ik je helemaal gelijk in. Ook die meting klopt niet. Meerdere personen weten dat een AEM of K&N CAI bij een ATR geen vermogenswinst op zal leveren, omdat de standaard intake van de ATR gewoonweg heel goed is.

Zelfs de beste testbank zal echter bij een verkeerde input ook een verkeerde output opleveren. Maar optimistische testwaarden zijn meestal leuker om te krijgen dan de echte feiten!
Locked