Short shifters....
Short shifters....
Iemand ervaring met aftermarket short shifters? Aangezien ik de koppeling etc allemaal wil vervangen lijkt me zo'n ding ook wel leuk. Heb echter wel verhalen gelezen van sommigen dat ze het niks vinden. Zat dan zelf aan één van Skunk2 te denken en/of anders gewoon de rubbers vervangen voor Energy Suspension schakelrubbers.
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
Doen doen doen! Het rijdt zoooo veel sportiever!
ik wil en kan niet meer zonder!
In mn jdm dc2 ga ik het voorlopig niet doen, die schakelt zowiezo al een stuk korter dan de civics/delsol/crx, maar ik ben nog niet gewend aan heel snel sprinten en schakelen, eerst dat goed onder de knie krijgen met links, en dan miss een shortshifter erin.
Let op, doordat de schakelweg korter is, doe je er korter over om te schakelen en ben je dus sneller, let wel op dat je niet gaat raggen, je moet de schakels nog wel de tijd geven om te schakelen.
Ik raad poyurethanen schakelrubbers af!
In mijn del sol had ik een heel onderstel met Energy suspension rubbers, behalve de schakelrubbers. Je schakelstang en pookje moeten nu eenmaal vrij trillen, en polyurethanen rubbers vermoeilijken dit, waardoor je cychromessringen sneller kunnen slijten. Tevens tijdens het schakelen met poly rubbers, gaat dit stroever en heb je meer kans op beschadigingen in je bak.
Merk van je shortshifter maakt niks uit, ik heb er verscheidene gehad, van goedkoop tot wat duurder. Persoonlijk vind ik een van skunk2 voor 100+ euro weggegooid geld, een goedkope zonder merk is even goed. Het is puur de naam. Let erop dat ze gelagerd zijn van onderen, en smeer de kogellagers even met wat vet in voor je ze monteerd. Klaar.
De laatste die ik kocht was op ebay met replica R pook 25,- incl shipping...
ik wil en kan niet meer zonder!
In mn jdm dc2 ga ik het voorlopig niet doen, die schakelt zowiezo al een stuk korter dan de civics/delsol/crx, maar ik ben nog niet gewend aan heel snel sprinten en schakelen, eerst dat goed onder de knie krijgen met links, en dan miss een shortshifter erin.
Let op, doordat de schakelweg korter is, doe je er korter over om te schakelen en ben je dus sneller, let wel op dat je niet gaat raggen, je moet de schakels nog wel de tijd geven om te schakelen.
Ik raad poyurethanen schakelrubbers af!
In mijn del sol had ik een heel onderstel met Energy suspension rubbers, behalve de schakelrubbers. Je schakelstang en pookje moeten nu eenmaal vrij trillen, en polyurethanen rubbers vermoeilijken dit, waardoor je cychromessringen sneller kunnen slijten. Tevens tijdens het schakelen met poly rubbers, gaat dit stroever en heb je meer kans op beschadigingen in je bak.
Merk van je shortshifter maakt niks uit, ik heb er verscheidene gehad, van goedkoop tot wat duurder. Persoonlijk vind ik een van skunk2 voor 100+ euro weggegooid geld, een goedkope zonder merk is even goed. Het is puur de naam. Let erop dat ze gelagerd zijn van onderen, en smeer de kogellagers even met wat vet in voor je ze monteerd. Klaar.
De laatste die ik kocht was op ebay met replica R pook 25,- incl shipping...
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik raad poyurethanen schakelrubbers af!
In mijn del sol had ik een heel onderstel met Energy suspension rubbers, behalve de schakelrubbers. Je schakelstang en pookje moeten nu eenmaal vrij trillen, en polyurethanen rubbers vermoeilijken dit, waardoor je cychromessringen sneller kunnen slijten. Tevens tijdens het schakelen met poly rubbers, gaat dit stroever en heb je meer kans op beschadigingen in je bak.
Idd!
Ook die zwarte niet nemen. Gewoon goede stock rubbers schakelen het snelste en lekkerste.
short s
bij aankoop van mn dc2 zat er een shortshifter op.
toen ik echter een dikkere aftermarketmiddendemper stak kwam dit lichtjes tegen de middendemper.
short shifter komt onderaan langer dan oem.
toen oem shift gestoken en inderdaad oem is kort genoeg!!!
ging ook vlotter in de versnellingen
short shifter moest je nogal eens goed duwen soms
das mijn ervaring
grtz
toen ik echter een dikkere aftermarketmiddendemper stak kwam dit lichtjes tegen de middendemper.
short shifter komt onderaan langer dan oem.
toen oem shift gestoken en inderdaad oem is kort genoeg!!!
ging ook vlotter in de versnellingen
short shifter moest je nogal eens goed duwen soms
das mijn ervaring
grtz
mr. X wrote:Dus je duwt hem gewoon in de versnelling ook al is de synchromesh ring, die toch al alle klappen op vangt, nog niet zover.
Tuurlijk wordt de schakeltijd korter, maar ook de levensduur.
Ja het betreft idd het gebeuren wat X omschrijft. Kracht is groter ookal zou je denken van niet (omdat kracht maal arm, maar toch de tijden zijn korter dus de tandwielen hebben minder tijd om comfortabel in elkaar over te gaan oid.)
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
Dus je duwt hem gewoon in de versnelling ook al is de synchromesh ring, die toch al alle klappen op vangt, nog niet zover.
Tuurlijk wordt de schakeltijd korter, maar ook de levensduur.
Zoals ik al zei, je moet hem wel de tijd gunnen, het schakelt zeker korter, maar je moet niet gaan raggen erdoor.
Heb wel eens gehoord van gebroke shortshifters, zowel van goedkope varianten als van dure (skunk2)
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm
ik heb even een shortshifter op mijn itr gehad en heb m er heel snel weer af gehaald ik vond t een drama. schakelt bij een itr voor geen meter.
ik heb wel de stuggere rubbers van energy susp.
ze zijn wel goed ik moes ff wennen maar ik geloof ook niet dat t een echte verbetering was ten opzichte van oem.
t zit er nu in en het zit best en ik kan er goed mee overweg maar om te zeggen dat ik t beter vind dan origineel kan ik niet met 100% bevestigen wel net zo goed maar beter weet ik niet.
(dus lekker oem houden)
ik heb wel de stuggere rubbers van energy susp.
ze zijn wel goed ik moes ff wennen maar ik geloof ook niet dat t een echte verbetering was ten opzichte van oem.
t zit er nu in en het zit best en ik kan er goed mee overweg maar om te zeggen dat ik t beter vind dan origineel kan ik niet met 100% bevestigen wel net zo goed maar beter weet ik niet.
(dus lekker oem houden)