Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
mr. X

Post by mr. X »

Gevaarlijk :D
genesis

Post by genesis »

Nee, echte passie!:mrgreen:

Genesis
genesis

Post by genesis »

Er komt lekker gang in, de 'lucht inlaatkant' is nagenoeg klaar, tevens zijn we aangevangen de oliekoeler te plaatsen, de radiateur is weer aangesloten. De bumper is 'geconfectioneerd'zodat alles er weer als origineel uitziet. :wink:

Image

Morgen gaan we de inlaatkant en de oliekoeler afmaken, daarna word de Walbro benzinepomp aangesloten en gaan we verder met de interne bekabeling. Als het meezit gaan we zaterdag voor het eerst sinds 2.5 jaar weer rijden. :D (Uhh..... alleen als het droog is natuurlijk, want anders gaattie roesten en dat wil ik niet......... :mrgreen: )

Genesis
Spons

Post by Spons »

spannend veel plezier dan maar zaterdag haha
mr. X

Post by mr. X »

genesis wrote:De bumper is 'geconfectioneerd'zodat alles er weer als origineel uitziet.

Dat is het gaafste 8)
genesis

Post by genesis »

Niemand ziet wat het is, totdat ik besluit een 'tipje'van de sluier op te lichten. :mrgreen:

Genesis
Jo&

Post by Jo& »

Ja dat vind ik ook mooi, wolf in schaaps kleren.
slydawg

Post by slydawg »

genesis wrote:
slydawg wrote:Ik heb er nog eentje liggen als het goed is, vanmiddag ff checken voor je.

Al vast bedankt.

Genesis

Gevonden!
Is zeker nog goed, dit jaar nog gebruikt voor de apk.
genesis

Post by genesis »

slydawg wrote:
genesis wrote:
slydawg wrote:Ik heb er nog eentje liggen als het goed is, vanmiddag ff checken voor je.

Al vast bedankt.

Genesis

Gevonden!
Is zeker nog goed, dit jaar nog gebruikt voor de apk.

Als het goed is heeft een jongen er al eentje naar me toegestuurd, in ieder geval bedankt voor de moeite.
:D
Genesis
genesis

Post by genesis »

Laatste up-date in afwachting van het morgen afbouwen. De Walbro benzine pomp moet nog geplaatst worden en de bedrading van de AVC-R boostcontroller, de EGT, de Wide band Lambda en de Boostmeter moeten aangesloten worden en dan zijn we klaar om ! :D

Vandaag de luchtinlaat lijn afgemaakt, de extra oliecooler geplaatst en aangesloten en gezorgd dat de originele bumper weer precies past (nouja voor 99,5% in ieder geval :wink: ) De Magnum Sprint einddemper geschikt voor +350 pk is geplaatst, nu is de gehele uitlaatlijn van rvs 8) .

Hieronder nog wat foto'tjes.

Image

Image

Image

Genesis
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Dat gaat mooi lopen :D
mr. X

Post by mr. X »

TCC?

Ziet er echt mooi uit 8)
Mooi spruitje.

Hoeveel extra olie heb je nou in je blok gekregen door zo'n externe koeler?
vtec vince

Post by vtec vince »

Erg gaaf hoor!
Morgen rijd er weer iemand in een Honda rond met een héééle grote smile op z'n gezicht :lol:
Wij willen natuurlijk wel een filmpje en een dyno uitdraai zien he Genisis :wink:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
genesis

Post by genesis »

We hebben flink doorgewerkt deze afgelopen 5 dagen, vandaag zou het zover zijn.

-Heb de de voorkant van de Intercooler en de oliecooler zwart gespoten, zodat je met de bumper erop niet kan zien dat het een turbo uitvoering is.

-De Boost controller ingebouwd en aangesloten, alsook de wide band Lambda, de UItlaatgassen temp. sensor en de de Boost meter.

-De Walbro benzine pomp geplaatst.

Vervolgens zijn we op de startmotor (zonder bougies) de motor gaan tornen, terwijl de olietoevoer naar de turbo toe was losgehaald op mijn verzoek, want ik wilde olie zien voordat we de motor echt zouden gaan starten. Het nam 4 start/torn pogingen van 15 seconden in beslag voordat we olie zagen komen uit de olie toevoerslang naar de turbo toe. Vervolgens olietoevoerslang aangesloten en de bougies geplaatst.

-nu waren we klaar voor de 'echte start', Frank (een vriend die de afstelling van de ECU voor alle jongens doet), zag op zijn aangesloten computer dat de 'Map sensor' 25 Psi gaf terwijl de motor nog niet was gestart! Bleek dat bij dit type Map sensor de bedradings volgorde anders was, dit vervolgens gecorrigeerd en de de input was nu correct.

-De motor start in 1 keer, maar stotterde en viel uit, we kregen geen terug melding van de stationair sensor. De stekker was verwisseld met de 'oude' Lambdasonde stekker ipv de stationair stekker, omgedraaid en het probleem was weg.

-voor de derde keer de motor gestart, liep mooi rond zonder rare begeluiden. Maar mij viel op dat de oliedruk de meter was uitgelopen (meer dan 8 Barg) en de motor wat terugliep in toeren. Onze conclusie was dat de plunjer van het overdrukventiel in de oliepomp vast zat in zijn zitting. We hebben overlegd en geconcludeerd dat we er nog een start aan zouden wagen en het toerental zouden laten fluctueren in de hoop dat de plunjer los zou komen. Dit was niet het geval en het viel me op dat de oliedruksensor in de cockpit zachtjes begon op te lichten. Nav hiervan besloten de motor de stoppen.

We zijn tot de conclusie gekomen, dat we de oliepomp zullen demonteren en nalopen komende dinsdag, was toch nodig omdat de olieretour van turbo die we hadden ingelast in de carterpan heel lichtjes lekte. En de oliepomp is alleen toegangkelijk als de carterpan verwijderd is.

Dinsdag gaan we verder.

Genesis
genesis

Post by genesis »

Nog enkele foto´s

Intercooler en de Oilcooler afgeplakt en gespoten
Image

Richard inactie voor de PLX wideband Lambda aansluiting
Image

Eindresultaat, bumper nog niet terug geplaatst omdat we alles nog wilden checken en zo lekkage het makkelijkste te vinden zijn.
Image

Genesis
Roy

Post by Roy »

wilco wrote:Super sleeper !!
Maar die lexus lights is niet mijn smaak en die zware audio moet eruit :wink:

Overdrijven is ook een vak!

Niet iedereen rijd dagelijks op een circuit :-?

dus waarom, zou je niet op een normale dagelijkse rit mogen genieten van goed muziek.

een auto met 200pk+ zou makkelijk dat klein beetje gewicht moeten kunnen meeslepen.

ga je naar het circuit bouw je het even eruit. :wink:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
genesis

Post by genesis »

mr. X wrote:TCC?

Ziet er echt mooi uit 8)
Mooi spruitje.

Hoeveel extra olie heb je nou in je blok gekregen door zo'n externe koeler?

Ongeveer 1 ltr extra.

Genesis
integra

Post by integra »

Ziet er goed uit man. 8)

Ik hoop dat jou PLX het langer uit houdt als die van mij.
Die is na 6 maanden trouwe dienst kapot.
genesis

Post by genesis »

g-unit wrote:
wilco wrote:Super sleeper !!
Maar die lexus lights is niet mijn smaak en die zware audio moet eruit :wink:

Overdrijven is ook een vak!

Niet iedereen rijd dagelijks op een circuit :-?

dus waarom, zou je niet op een normale dagelijkse rit mogen genieten van goed muziek.

een auto met 200pk+ zou makkelijk dat klein beetje gewicht moeten kunnen meeslepen.

ga je naar het circuit bouw je het even eruit. :wink:

Denk niet dat met dit vermogen (250 tot 350 pk) op 'afroep' een paar kg meer of minder iets uitmaakt. :wink:

Genesis
genesis

Post by genesis »

vtec vince wrote:Erg gaaf hoor!
Morgen rijd er weer iemand in een Honda rond met een héééle grote smile op z'n gezicht :lol:
Wij willen natuurlijk wel een filmpje en een dyno uitdraai zien he Genisis :wink:

Alshet aan mij ligt word dat een uitdraai bij max 10Psi waar ik dan zo´n 300 pk bij verwacht, dat doe ik alleen voor de RDWwaar ik mijn Honda ter (her)keuring ga aanbieden. (je mag binnen je kenteken 20% vermogens toename hebben, zonder dat je weer voor herkeuring moet komen).

Ik hou niet zo van de 'martelpraktijken' op een Dyno! :-?

Btw ik kan en ga max 15 Psi draaien, blok kan wel meer maar dat doe ik niet omdat het wel heel moet blijven, want anders krijgen we hier heel erg gauw mijn Honda in onderdelen te koop aangeboden.

Genesis
Locked