Spuitbus in de kleur van de auto
Spuitbus in de kleur van de auto
Lijkt makkelijk maar dat bleek het niet te zijn.
Voor de EJ9 ben ik op zoek naar een spuitbus in R-81, Milano Red.
De lokale verfwinkel, automaterialenzaak en zelfs een schadebedrijf gehad maar nergens nog resultaat gehad.
Is er iemand die me misschien kan vertellen waar ik dit wel kan vinden?
De lokale verfwinkel, automaterialenzaak en zelfs een schadebedrijf gehad maar nergens nog resultaat gehad.
Re: Spuitbus in de kleur van de auto
mr. X wrote:Lijkt makkelijk maar dat bleek het niet te zijn.
Kun je niet een spuitbus op kleur laten maken?
Re: Spuitbus in de kleur van de auto
Jo& wrote:"mr. X":3fvt18h6 wrote:Lijkt makkelijk maar dat bleek het niet te zijn.
Kun je niet een spuitbus op kleur laten maken?[/quote:3fvt18h6]
dat is de vraag

De verfwinkel pakte het Motip boek erbij. Daarin stond de spuitbus aangegeven maar deze was niet meer te bestellen. Toen bood hij aan een potje te bestellen (je weet wel, waar je met een kwast in roert) om die vervolgens in een spuitbus te stoppen. Ze hebben daar een speciaal apparaat voor. Dat was ook niet mogelijk omdat de potjes ook niet meer te krijgen waren. De automaterialenzaak hetzelfde verhaal, ze konden hem niet meer bestellen. Het schadebedrijf was niet bereid er veel over te zeggen maar ze deden/hadden zoiets niet.
De automaterialenzaak stelde nog voor om naar de dealer te gaan. Die zou wel een spuitbus hebben. Nou, een lakstift maar meer dan dat kun je er volgens mij niet krijgen. Keung?
De automaterialenzaak stelde nog voor om naar de dealer te gaan. Die zou wel een spuitbus hebben. Nou, een lakstift maar meer dan dat kun je er volgens mij niet krijgen. Keung?
mr. X wrote:De verfwinkel pakte het Motip boek erbij. Daarin stond de spuitbus aangegeven maar deze was niet meer te bestellen. Toen bood hij aan een potje te bestellen (je weet wel, waar je met een kwast in roert) om die vervolgens in een spuitbus te stoppen. Ze hebben daar een speciaal apparaat voor. Dat was ook niet mogelijk omdat de potjes ook niet meer te krijgen waren. De automaterialenzaak hetzelfde verhaal, ze konden hem niet meer bestellen. Het schadebedrijf was niet bereid er veel over te zeggen maar ze deden/hadden zoiets niet.
Kun je niet bij het autoschadebedrijf de verf op kleur halen en daarna naar de verfwinkel gaan en het in een spuitbus laten stoppen?
Ik moet binnenkort ook een spuitbus hebben voor mn VW, ik dacht dat dat gewoon via automaterialen zaak te bestellen zou zijn, maar kan dus lastig worden...
Dat zou dus lastig kunnen worden.
Vandaar mijn vraag of er meerdere met dit probleem kampen.
Ik durf je niet te zeggen of een schadebedrijf 'zomaar' een potje verf mee zal geven. Als ze dat wel zouden doen lijkt het me inderdaad met een bezoek aan de verfboer weer opgelost.
Was me nog niet eens te binnen geschoten, bedankt
Morgen eens kijken of ik een potje kan scoren.
Vandaar mijn vraag of er meerdere met dit probleem kampen.
Ik durf je niet te zeggen of een schadebedrijf 'zomaar' een potje verf mee zal geven. Als ze dat wel zouden doen lijkt het me inderdaad met een bezoek aan de verfboer weer opgelost.
Was me nog niet eens te binnen geschoten, bedankt

Morgen eens kijken of ik een potje kan scoren.
http://www.kleurmijninterieur.nl/webwinkel/index.php
Deze doen ook spuitbussen mengen, ik heb daar een Opalascent Gunmetal kleur laten mengen voor een Jaguar E-Type (buiten lak) en zat prima verpakt in een spuitbus die ook nog heel fijn spuiten. (telefonisch contact werkt makkelijker)
Groetjes,
Rik
Deze doen ook spuitbussen mengen, ik heb daar een Opalascent Gunmetal kleur laten mengen voor een Jaguar E-Type (buiten lak) en zat prima verpakt in een spuitbus die ook nog heel fijn spuiten. (telefonisch contact werkt makkelijker)
Groetjes,
Rik
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
-
Helaas gaat het trucje niet op om de verf bij een schade bedrijf te halen en deze dan te laten vullen bij de verfzaak. Je krijgt namelijk een 'watergedragen' lak. Een spuitbus heeft te weinig druk deze eruit te spuiten, als ik het nu goed zeg.
Heb weinig tijd gehad maar zal binnenkort de bovenstaande eens gaan benaderen.
mr. X wrote:Helaas gaat het trucje niet op om de verf bij een schade bedrijf te halen en deze dan te laten vullen bij de verfzaak. Je krijgt namelijk een 'watergedragen' lak. Een spuitbus heeft te weinig druk deze eruit te spuiten, als ik het nu goed zeg.
Ah was al bang dat er zoiets zou zijn...
Wij hebben ook een 9 bar compressor maar dan moet je een fatsoenlijk verfpistool kopen, die ook écht niet goedkoop zijn. Daarbij is die lak agressiever waardoor het afschermen noodzakelijk is zodat niet alles onder de verf komt en spuit je er makkelijker naast dan met een spuitbus.
Vooral die dure verspuit houdt mij tegen. Ik wil gewoon simpel dat EK9 spoilertje wat ik heb zelf spuiten! Het laten spuiten kost me € 250,- en dat is het me zeker niet waard aangezien de spoiler evenveel heeft gekost. Normaal ben je voor een paar tientjes aan verf klaar en nu blijkt het zo lastig. Ik word niet goed hoor :lol:.
Vooral die dure verspuit houdt mij tegen. Ik wil gewoon simpel dat EK9 spoilertje wat ik heb zelf spuiten! Het laten spuiten kost me € 250,- en dat is het me zeker niet waard aangezien de spoiler evenveel heeft gekost. Normaal ben je voor een paar tientjes aan verf klaar en nu blijkt het zo lastig. Ik word niet goed hoor :lol:.
Het duurde even maar wat ik nu heb ben ik zeer tevreden over!
Ze hebben bij Auto Speciaal Uden niet alleen spuitbussen op voorraad maar kunnen ook spuitbussen op kleurcode maken en ze hebben zelfs een kastje dat ze op je auto kunnen zetten als er sprake is van kleurverschil door de jaren heen. Daarnaast heel veel aanverwante zaken zoals afplak papier, schuur papier, polijst pad's, en veel meer.
De kleine spuitbus is de kleurlak. € 28,75
De grote spuitbus is een twee componenten blanke lak die vele malen harder wordt dan een normale Motip blanke lak. Deze is polijstbaar en 'extreem krasvast', volgens de verpakking. Ook bestand tegen weersinvloeden en benzine. € 33,70
Dat kleine zakje is een kleefdoekje om de stof eraf te vegen. € 3,51
Zelfs Y-56, Phoenix Yellow was geen probleem.
Ik ben overtuigd en kom er zeker vaker terug!

Ze hebben bij Auto Speciaal Uden niet alleen spuitbussen op voorraad maar kunnen ook spuitbussen op kleurcode maken en ze hebben zelfs een kastje dat ze op je auto kunnen zetten als er sprake is van kleurverschil door de jaren heen. Daarnaast heel veel aanverwante zaken zoals afplak papier, schuur papier, polijst pad's, en veel meer.
De kleine spuitbus is de kleurlak. € 28,75
De grote spuitbus is een twee componenten blanke lak die vele malen harder wordt dan een normale Motip blanke lak. Deze is polijstbaar en 'extreem krasvast', volgens de verpakking. Ook bestand tegen weersinvloeden en benzine. € 33,70
Dat kleine zakje is een kleefdoekje om de stof eraf te vegen. € 3,51
Zelfs Y-56, Phoenix Yellow was geen probleem.
Ik ben overtuigd en kom er zeker vaker terug!
-
-
- vtec vince
-