Rikky - ITR #1649 Update p.41 Climatic Control

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
HONDA

Post by HONDA »

Ik zou ze standaard houden, mijn Rays ventieldopjes werden constant gejat en daar wordt je ook niet vrolijk van.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Rikky

Post by Rikky »

HONDA wrote:Ik zou ze standaard houden, mijn Rays ventieldopjes werden constant gejat en daar wordt je ook niet vrolijk van.

Dat had ik ook met mijn Golf... dingen van 2,50 ps echt triest gewoon... ze hebben gewoon van andermans spullen af te blijven...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
boikel

Post by boikel »

HONDA wrote:Ik zou ze standaard houden, mijn Rays ventieldopjes werden constant gejat en daar wordt je ook niet vrolijk van.

Kan je die Rays ventieldopjes ook los kopen dan? Dacht dat ze alleen samen met de ventielen te koop zijn.
HONDA

Post by HONDA »

Mij is het destijds wel gelukt maar het is alweer wat jaartjes geleden. De mafkezen jatten ze toen ook per twee dus waarschijnlijk reed er ergens een scooter met Rays dopjes.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Rikky

Post by Rikky »

Heej Sander,

Heb jij eigenlijk die reserve wiel afdekplaat nog? De orginele?

Greetz,

Ps: zo een update :wink:
Rikky

Post by Rikky »

Update,

Ik heb vandaag wat spul besteld.

OEM rubbers achterlicht (dit zijn rubbers die achter het achterlicht zitten) links en rechts.
Mijn rubbers van de achterlichten zijn poreus en er staat zeker een half glas water in elk achterlicht dat ik er niet uit kan schudden dus deze liggen te drogen (en nee niet op de verwarming :wink: ).

OEM Clipjes voor de kofferruimte 5stuks.
Ik mis 1 clipje en 1 clipje is half kapot dus meteen een paar reserve.

OEM vloer matten.
Mijn vloer matten zijn bijna aan hun einde dus dan heb ik alvast een set liggen

OEM kunstof kapjes over de schokbreker in de koffer ruimte links en rechts.
Er komt een rear strut aan.

Verder heb ik vandaag 2,5 uur vrij genomen van het werk zodat ik mijn kentekenverlichting eraf kon halen zodat deze gestraalt kunnen worden en kunnen worden gespoten.

Links erg rot.
Image
Image
Rechts ook erg rot.
Image
Image
Je draait ze meteen kapot...
Image
Dus mijn vader even lief aan gekeken aangezien hij nogal heel gemakkelijk met een boormachine overweg kan (zie laatste foto).
Image
Image

Het kunstof ligt in water schoon te weken, en het plaat staal zal vanavond gestraalt worden (hopelijk blijft er iets van over) en word hij geprimerd en gespoten.

Greetz,

Kan iemand mij uitleggen waarom ik niks in het verkoop topic kan plaatsen ik heb een OEM klokje tekoop :roll:
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Een moderator moet je daar even toestemming voor geven.

Mooi bezig, mijne lamp beugeltjes zijn ook erg verrot.

Die zou je in een bakje soda moeten leggen met een accu erop,
komen ze als nieuw eruit :D
Rikky

Post by Rikky »

Delta_lima wrote:Een moderator moet je daar even toestemming voor geven.

Mooi bezig, mijne lamp beugeltjes zijn ook erg verrot.

Die zou je in een bakje soda moeten leggen met een accu erop,
komen ze als nieuw eruit :D

Ja al 1,5 week terug een pbtje gestuurd geen reactie gehad maar thanks :wink:

Ja dat viel me al vlug op en er moest gewoon echt wat aan gebeuren.

Ja dat kan ook, ik straat ze gewoon even :wink:

Greetz,
mr. X

Post by mr. X »

Zo duur zijn die beugeltjes denk ik niet nieuw. Ik zou ze gelijk nieuw halen ipv stralen. Kans is dat het er niet mooi uit komt. Dan ben je geld kwijt aan het stralen én aan de nieuwe beugeltjes :wink:.

Het zag er inderdaad zo verroest uit dat, toen ik het las, ook gelijk dacht dat je ze kapot zou draaien haha. Vreselijk. Zo zie je maar dat je eens in de zoveel tijd lekker moet sleutelen en alles los moet halen :D

De rubbers voor je achterlicht, die zijn toch best duur? Dacht iets van € 60,- per stuk? Als je onderdeel nummers hebt, zet ze hier dan gelijk even bij. Ooit krijgen we het lijstje wel compleet :wink:.

Vandaag zelf ook weer een hoop gedaan aan de Civic maar dat post ik nergens. Krijg je toch een beetje minder voldoening van je werk wanneer je het met niemand kan delen.
Rikky

Post by Rikky »

mr. X wrote:Zo duur zijn die beugeltjes denk ik niet nieuw. Ik zou ze gelijk nieuw halen ipv stralen. Kans is dat het er niet mooi uit komt. Dan ben je geld kwijt aan het stralen én aan de nieuwe beugeltjes :wink:.

Stralen kost mij geen geld, maat van mijn vader heeft zo'n ding in de tuin staan :wink: Ik ga morgen aan het bellen inderdaad ofdat ik nieuwe kan bestellen vind dat namelijk een beter idee...

mr. X wrote:Het zag er inderdaad zo verroest uit dat, toen ik het las, ook gelijk dacht dat je ze kapot zou draaien haha. Vreselijk. Zo zie je maar dat je eens in de zoveel tijd lekker moet sleutelen en alles los moet halen :D

Ja ik was er ook bang voor, maar inderdaad daardoor blijft het sleutelen leuk :wink: Je ziet teminste resultaat van je werk.

mr. X wrote:De rubbers voor je achterlicht, die zijn toch best duur? Dacht iets van € 60,- per stuk? Als je onderdeel nummers hebt, zet ze hier dan gelijk even bij. Ooit krijgen we het lijstje wel compleet :wink:.:.

Rubbers zijn 31euro nog iets ps. Ik heb helaas nog niet de onderdeel nummer maar ga hier inderdaad voor zorgen zodat ze bij dat lijstje komen.

Dak rubbers zijn gewoon 50,50 pers stuk :o

Vandaag zelf ook weer een hoop gedaan aan de Civic maar dat post ik nergens. Krijg je toch een beetje minder voldoening van je werk wanneer je het met niemand kan delen.[/quote]

Toch vind ik het altijd interesant om te lezen ik vind het bij elke auto interesant want je ziet en leert altijd nieuwe dingen :wink:

Wat heb je dan gedaan aan de Civic?

Greetz,[/code]
mr. X

Post by mr. X »

Ah, dacht dat die nog duurder waren.

In twee dagen ongeveer 30 uur aan de Civic gewerkt.

Van 5 lug (DC2 remmen), spuiten en montage van EK9 spoilertje, dashbord lampjes vervangen, klokveer gesoldeerd en gemonteerd, claxon gemaakt, facelift achterlichten monteren en rubber erop gekit (zal zo even een fototje uploaden, misschien wel verstandig dat jij het ook zo doet als je ze toch vervangt), alle kabeltjes van olie temp en druk gesoldeerd en doorgemeten op breuken, boxjes mooi weg gewerkt en er wat extra erbij gezet (nee geen vieze geluid installatie).

Zoals gezegd, goed werk kost gewoon tijd, de 5 lug swap heeft me denk ik 20 uur gekost om alles netjes te krijgen (remvloeistof verversen en ontluchten, kabels weg werken, alle bouten insmeren met kopervet, onderdelen schoon maken etc etc), boxen ongeveer 5 uur (alleen compo setje vooraan gemonteerd, maken van beugeltjes om de tweeters vast te houden, uitmeten van gaatjes, lengtes van draadjes en wegwerken van kabels).
mr. X

Post by mr. X »

Aangezien de 'viltjes' bij mijn facelift achterlichten ook wat dun waren, wilde die soms lekken waardoor er ook water in het achterlicht kwam.
Vandaar heb ik op het dunne punt rondom een laagje vloeibare pakking gedaan.

Image

Zelfde voor de achterkant van het 'viltje' dus lekken zal die niet meer.
Als je wil voorkomen dat de vloeibare pakking aan je auto gaat zitten moet je de fitting (gedeelte waar het 'viltje' de auto raakt) even insmeren met vet zodat de pakking wel afsluit maar niet blijft plakken.
Rikky

Post by Rikky »

mr. X wrote:Ah, dacht dat die nog duurder waren.

In twee dagen ongeveer 30 uur aan de Civic gewerkt.

Van 5 lug (DC2 remmen), spuiten en montage van EK9 spoilertje, dashbord lampjes vervangen, klokveer gesoldeerd en gemonteerd, claxon gemaakt, facelift achterlichten monteren en rubber erop gekit (zal zo even een fototje uploaden, misschien wel verstandig dat jij het ook zo doet als je ze toch vervangt), alle kabeltjes van olie temp en druk gesoldeerd en doorgemeten op breuken, boxjes mooi weg gewerkt en er wat extra erbij gezet (nee geen vieze geluid installatie).

Zoals gezegd, goed werk kost gewoon tijd, de 5 lug swap heeft me denk ik 20 uur gekost om alles netjes te krijgen (remvloeistof verversen en ontluchten, kabels weg werken, alle bouten insmeren met kopervet, onderdelen schoon maken etc etc), boxen ongeveer 5 uur (alleen compo setje vooraan gemonteerd, maken van beugeltjes om de tweeters vast te houden, uitmeten van gaatjes, lengtes van draadjes en wegwerken van kabels).

Dat is wel tof 5 gaats wielen op je auto :lol: en ik kan me zeker voorstellen dat er onwijs veel tijd in gaat zitten om het goed te doen. Ik zelf heb nog lang niet genoeg ervaring om aan zoiets te gaan beginnen...

Boxen zijn leuk zolang het zuiver is... wat voor iets heb je erin gebouwd?

mr. X wrote:Aangezien de 'viltjes' bij mijn facelift achterlichten ook wat dun waren, wilde die soms lekken waardoor er ook water in het achterlicht kwam.
Vandaar heb ik op het dunne punt rondom een laagje vloeibare pakking gedaan.

Image

Zelfde voor de achterkant van het 'viltje' dus lekken zal die niet meer.
Als je wil voorkomen dat de vloeibare pakking aan je auto gaat zitten moet je de fitting (gedeelte waar het 'viltje' de auto raakt) even insmeren met vet zodat de pakking wel afsluit maar niet blijft plakken.

Ja ik heb zelf ook inderdaad zitten te denken om zoiets te gaan doen, en inderdaad vasaline tege de auto om plakken te voorkomen...

Ik heb helaas niet zoveel tijd om te sleutelen, ik moet gewoon werken van 8 tot 5 al heb ik het voordeel dat ik technisch tekenaar ben en dat ik 8 uur per dag voor de pc zit de wel af en toe op het forum kan rond neuzen :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Dat vind ik ook, die extra moer/stud laat de kenners zien dat er meer aan de hand is :wink:.
De auto is opeens ook een stuk begerenswaardiger geworden. Eerst had ik mijn twijfels en wilde ik haar verkopen, nu zit ik aan een engine swap en facelift front te denken :D .

Ik had nog een Fusion compo set liggen die uit de EG5 komt. Geen idee hoeveel Watt etc. Laatst had ik andere, ovale speakers achter gekocht (die in het standaard gat past, uiteraard) met twee tweeters in het midden (ook geen idee hoe en wat) maar daardoor hoorde je voor niks meer. De hoge tonen waren weg en het geluid kwam van achter, erg vervelend. Aangezien ik die set nog had liggen heb ik me er maar toe gezet die splitter er voor in te zetten waardoor de tweeter gemonteerd kon worden. Nu is het beter.

Je moet maar zo denken, ergens moet het begin zijn. Je begint nu met sleutelen en over een jaar ben je al veel verder. Dan doe je alles wat ik doe met gemak :wink:. In principe is het schroefje los en in omgekeerde volgorde schroefje vast :lol:. Ik ben ook met scooters begonnen.

Je kan jezelf in ieder geval mooi oriënteren en inlezen. Dat is zeker het halve werk. Mijn volgende upgrade voor de EJ9 zal de OBD1 swap zijn. De website van Dodo upgrades heb ik nu inmiddels 5 keer gewoon door zitten lezen en alles in me opgenomen. Niet alleen door de grote Engelse spelfouten en het uitpluizen wat er precies bedoeld wordt de helft van de tijd maar zeker om jezelf voor te bereiden zodat je weet wat je tegen kan komen.
Knite Force

Post by Knite Force »

5lug is voor homo's
Rikky

Post by Rikky »

Knite Force wrote:5lug is voor homo's

Ik meende dat jij op je Civic ITR wielen hebt..... :roll:
Rikky

Post by Rikky »

mr. X wrote:Dat vind ik ook, die extra moer/stud laat de kenners zien dat er meer aan de hand is :wink:.
De auto is opeens ook een stuk begerenswaardiger geworden. Eerst had ik mijn twijfels en wilde ik haar verkopen, nu zit ik aan een engine swap en facelift front te denken :D .

Ik had nog een Fusion compo set liggen die uit de EG5 komt. Geen idee hoeveel Watt etc. Laatst had ik andere, ovale speakers achter gekocht (die in het standaard gat past, uiteraard) met twee tweeters in het midden (ook geen idee hoe en wat) maar daardoor hoorde je voor niks meer. De hoge tonen waren weg en het geluid kwam van achter, erg vervelend. Aangezien ik die set nog had liggen heb ik me er maar toe gezet die splitter er voor in te zetten waardoor de tweeter gemonteerd kon worden. Nu is het beter.

Je moet maar zo denken, ergens moet het begin zijn. Je begint nu met sleutelen en over een jaar ben je al veel verder. Dan doe je alles wat ik doe met gemak :wink:. In principe is het schroefje los en in omgekeerde volgorde schroefje vast :lol:. Ik ben ook met scooters begonnen.

Je kan jezelf in ieder geval mooi oriënteren en inlezen. Dat is zeker het halve werk. Mijn volgende upgrade voor de EJ9 zal de OBD1 swap zijn. De website van Dodo upgrades heb ik nu inmiddels 5 keer gewoon door zitten lezen en alles in me opgenomen. Niet alleen door de grote Engelse spelfouten en het uitpluizen wat er precies bedoeld wordt de helft van de tijd maar zeker om jezelf voor te bereiden zodat je weet wat je tegen kan komen.

Ja precies de mensen met verstand valt het wel op :lol: Haha grappig dat je er toch mee verder wil? Zit je ook op CCH?

Ah oke gewoon inprencipe een simpel setje dat toch beter geluid geeft dan orgineel... In mijn ITR heeft Vincent een setje van Pioneer geinstaleerd, persoonlijk ben ik niet echt fan van Pioneer maar ik moet wel zeggen dat het goed klinkt het geluid is goed verdeeld al mis ik een kleine sub voor de bas.

Ik heb nog altijd met alles gehad dat ik er gewoon aan begin, en het is nog altijd goed gekomen dus ik ben er ook niet bang voor. Het is alleen wel zo dat het een groot verschil is van scooters/puchjes naar auto's :roll:

Wat houd die OBD1 swap in? Want waar staat dat OBD1 eigenlijk voor?

Greetz,
HONDA

Post by HONDA »

@Rikky
Ik heb niets meer van de ITR, ik heb alles meegegeven aan Vincent. Ik heb alleen nog een map met alle rekeningen en de onderhoudsgeschiedenis.
Rikky

Post by Rikky »

HONDA wrote:@Rikky
Ik heb niets meer van de ITR, ik heb alles meegegeven aan Vincent. Ik heb alleen nog een map met alle rekeningen en de onderhoudsgeschiedenis.

Oke, ik kom nog een keer langs en zal Marcell meenemen :wink:

En ik vraag wel even aan Vincent ofdat hij hem nog heeft :wink:

@ Vincent heb jij die plastic kap nog over het reserve wiel :lol: bespaart me dan toch 183,62....
boikel

Post by boikel »

Rikky wrote:
HONDA wrote:@Rikky

Oke, ik kom nog een keer langs en zal Marcell meenemen :wink:

En ik vraag wel even aan Vincent ofdat hij hem nog heeft :wink:

@ Vincent heb jij die plastic kap nog over het reserve wiel :lol: bespaart me dan toch 183,62....

Plastic kap? OEM EDM kap is toch van hout?
Locked