Rikky - ITR #1649 Update p.41 Climatic Control

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Rikky

Post by Rikky »

boikel wrote:Plastic kap? OEM EDM kap is toch van hout?

Hmm 183,62 voor een houtekap vind ik extreem duur... zoiets maak je voor 15 euro daarom nam ik aan dat hij van kunstof was. Bij mij zit er nu een houte in die kan schanieren?

Als blijkt dat dit de orginele is dan maak ik er zelf wel een van glasvezel of ABS want ik vind dit geen porum.

Update,

Vandaag 2 nieuwe beugels besteld voor kenteken verlichting was maar 11,39 per stuk dus vond ik de moeite niet. :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
HONDA

Post by HONDA »

Het is inderdaad een houten plank met scharnieren. Je ziet er niets van dus waarom zelf rommelen of is ie kadeuk?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Rikky

Post by Rikky »

HONDA wrote:Het is inderdaad een houten plank met scharnieren. Je ziet er niets van dus waarom zelf rommelen of is ie kadeuk?

Oke veel geld voor een beetje hout... nee er is niks mee aan de hand, je ziet alleen de kofferbak mat vortaan de vorm van de houtenplank en dit staat mij niet zo aan thats al ;)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Knite Force wrote:5lug is voor homo's

LoL!

Hello from Jakarta...
mr. X

Post by mr. X »

Gewoon een JDM afdek kap kopen. Plastic, weegt niks en toch een OEM onderdeel in je auto. Snap ook niet goed dat het van hout is in de EDM.

Natuurlijk zit ik op CCH, raad mijn gebruikers naam maar eens :wink:. Zelfs op Scooterfreaks heb ik nog dezelfde gebruikersnaam :lol:. Daar, toen, heb ik 'Mr. X' als naam genomen (eind 2003, begin 2004 als ik me niet vergis) Dus inmiddels alweer 5 á 6 jaar.
Ik vind juist de overstap van scooters naar auto's niet zo groot. Sleutelen is sleutelen, alleen dan op een iets groter formaat.

OBD staat voor On-Board Diagnostics. De reden dat ik de EJ9 (OBD2b als ik me niet vergis) wil swappen naar een OBD1 is omdat je dan een P06 of P28 ECU kan installeren. De D14A3 ontsteking is namelijk niet of nauwelijks af te stellen en de P06/P28 ECU is beter bekend en makkelijker af te stellen.
Met de upgrades die ik namelijk wil doen is het verstandig/noodzakelijk de auto af te stellen.

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd en mocht er iemand nog iets willen toevoegen; graag.

'Echte' bas zul je nooit krijgen maar ik mis het ook niet echt :-). Trillende kentekenplaten hou ik niet zo van (kan ik makkelijk zeggen met mijn sticker kentekenplaat :lol: )
Rikky

Post by Rikky »

[quote="mr. X"]Gewoon een JDM afdek kap kopen. Plastic, weegt niks en toch een OEM onderdeel in je auto. Snap ook niet goed dat het van hout is in de EDM.

Natuurlijk zit ik op CCH, raad mijn gebruikers naam maar eens :wink:. Zelfs op Scooterfreaks heb ik nog dezelfde gebruikersnaam :lol:. Daar, toen, heb ik 'Mr. X' als naam genomen (eind 2003, begin 2004 als ik me niet vergis) Dus inmiddels alweer 5 á 6 jaar.
Ik vind juist de overstap van scooters naar auto's niet zo groot. Sleutelen is sleutelen, alleen dan op een iets groter formaat.

OBD staat voor On-Board Diagnostics. De reden dat ik de EJ9 (OBD2b als ik me niet vergis) wil swappen naar een OBD1 is omdat je dan een P06 of P28 ECU kan installeren. De D14A3 ontsteking is namelijk niet of nauwelijks af te stellen en de P06/P28 ECU is beter bekend en makkelijker af te stellen.
Met de upgrades die ik namelijk wil doen is het verstandig/noodzakelijk de auto af te stellen.

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd en mocht er iemand nog iets willen toevoegen]

Zo'n JDM plaat waar zijn die dan te vinden??

Hehe... Ik vind het sleutelen opzich wel anders met scooters was het voornamelijk plastic en had je in 30 min compleet uit elkaar liggen.... bij een auto zit dat net wat anders. En vooral voor mij is het sleutelen anders, ik ben rug patient een brommer zet je gewoon op een kleine brug thuis. Ik heb geen auto brug thuis dus voor mij onder de auto gaan liggen is bijna geen optie net zoals om boven het motorblok te gaan hangen.....

Dat heb je heel duidelijk uitgelegd :wink:

Haha ik hoef geen bas die boven alles uit komt, ik hou van een perfect zuiver geluidje en ja ik weet dat het in een auto niet zomaar mogenlijk is, maar mijn boxen leveren bijna geen bas. Dus een klein subje om het te compenseren :wink:
Rikky

Post by Rikky »

Update,

Vandaag de emblemen voor en achter vervangen, en ik had wel verwacht dat er een hoop tijd in ging zitten. Dit viel allemaal reuze mee na wat kracht zetten kreeg ik ze er netjes af. Het was behoorlijk ranzig eronder zoals verwacht, dus schoon gemaakt en gemonteerd.

Foto's
Verschil
Image

Viezigheid.
Image

En de nieuwe gemonteerd.
Image

Verschil
Image

En de nieuwe gemonteerd.
Image

Foto's op pagina 1 ook vernieuwt.

Greetz.
mr. X

Post by mr. X »

:thumbs: scheelt vaak echt veel. Ziet er stukken beter uit! Dit zijn van die kleine dingen die het verschil maken mijns inziens.
eteuben

Post by eteuben »

Het zit hem in de details... Staat stuk netter!
Delta_lima

Post by Delta_lima »

x2! netjes! Wil ik over een tijdje ook eens doen :)
Knite Force

Post by Knite Force »

Rik kan wegens verandering emailadres even niet zelf reageren, maar hij komt terug! ;)
Rikky

Post by Rikky »

[quote="Knite Force"]Rik kan wegens verandering emailadres even niet zelf reageren, maar hij komt terug! ]

Thanks Marcell,

Voor de rest de rode emblemen doen zoveel aan de auto.

Meteen even een update :wink:

Bestellingen binnen + drinkhouder beschermer.
OEM matten set, de mijne zijn bijna versleten.
Image

OEM Pakkingen voor de achterlichten.
OEM Beugels voor de kenteken verlichting.
OEM Clipjes om het plastic in de kofferruimte op zijn plek te houden.
OEM kapjes voor over de schockbrekers.
Image

Gister tijdens het uitgaan hadden ze matjes van Dommelsch op de bar liggen met rubbere onder laag met stoffe bovenlaag. Even netjes gevraagt of ik er 1ntje mee kon krijgen (aangezien ik daar toch iedereen ken) kreeg ik er netjes 1ntje mee.
Deze ochtend heb ik hem verbouwd tot een matje voor onder mijn beker houder.
Image

Dit was het.

Groetjes, :lol:
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Thumbs up from me man, you are doing this right!

Keep it up...
Rikky

Post by Rikky »

Benjdmin wrote:Thumbs up from me man, you are doing this right!

Keep it up...

Dank u, heb nog veel in de planning staan.

Greetz,
Arno

Post by Arno »

Netjes, moet zelf ook nog es een nieuwe mat hebben voor de bestuurderskant. Ding begint helemaal te verslappen...
Rikky

Post by Rikky »

Arno wrote:Netjes, moet zelf ook nog es een nieuwe mat hebben voor de bestuurderskant. Ding begint helemaal te verslappen...
49,50 voor nieuwe set + beugels. Wel zonder btw...
V-tje integra

Post by V-tje integra »

Rikky wrote:
Arno wrote:Netjes, moet zelf ook nog es een nieuwe mat hebben voor de bestuurderskant. Ding begint helemaal te verslappen...
49,50 voor nieuwe set + beugels. Wel zonder btw...

ik heb paar maanden geleden ook een nieuwe set gekocht bij Honda.... en die matten zijn al terug aan scheurn :cry:
toch wat mindere kwaliteit vind ik
mr. X

Post by mr. X »

Zeker mee eens dat de kwaliteit niet heel hoog is.

Hebben jullie ook gezien dat de onderkant anders is van de bestelde matten dan die er OEM in lagen? Bij mij was dit althans het geval. De matten die er bij aanschaf in lagen hadden een stof aan de onderkant, de nieuwe mat heeft een rubberen onderkant.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

The Honda access floor mats are high quality, shame they dindt make them for LHD cars and now dont make em at all any more...
Rikky

Post by Rikky »

Bij mij is het dezelfde onderkant, en ik moet zeggen dat het stof en alles ook heel degelijk aanvoeld...

Maarja de tijd zal het leren....
Locked