Chiptuning ATR
Chiptuning ATR
hoi ik zie dat veel chiptuning bedrijven op het internet een atr kunnen chippen of met een powerbox
met 15 tot 20 pk meer en voor een redelijk prijs ook
heeft iemand van jullie dat al een keer gedaan bij zijn atr en is het wel verstandig dat te doen
met 15 tot 20 pk meer en voor een redelijk prijs ook
heeft iemand van jullie dat al een keer gedaan bij zijn atr en is het wel verstandig dat te doen
"VTEC just kicked in yo!!!"
Chiptuning is iets heel anders dan hem goed af te laten stellen met Hondata of iets dergelijks.
Met Hondata (als dat past, want las vluchtig iets dat het niet kon?) kan je auto zeker beter gaan lopen omdat je dan pieken in je mengsel bij kan stellen.
Heb er zelf geen ervaring mee en heb te weinig kennis over om er iets over te zeggen.
Een simpele chip plaatsen voor 500 euro kan ik je wel vertellen dat het weinig zin zal hebben en zeker geen 15-20 pk winst op zal leveren.
Met Hondata (als dat past, want las vluchtig iets dat het niet kon?) kan je auto zeker beter gaan lopen omdat je dan pieken in je mengsel bij kan stellen.
Heb er zelf geen ervaring mee en heb te weinig kennis over om er iets over te zeggen.
Een simpele chip plaatsen voor 500 euro kan ik je wel vertellen dat het weinig zin zal hebben en zeker geen 15-20 pk winst op zal leveren.
@R-style: geloof niet in die internet bedrijven met ff een andere chip (e-prom of een powerbox) erin en je hebt 20 pk winst.
je hebt chip tuning en motormanagement tuning. elke auto is anders.
bel vreedijk eens voor de adaptronic e 1280 ECU.
ik weet niet of het past op een type R maar op papier wel.
je hebt chip tuning en motormanagement tuning. elke auto is anders.
bel vreedijk eens voor de adaptronic e 1280 ECU.
ik weet niet of het past op een type R maar op papier wel.
R-STYLE wrote:nou me eerste keus was ook voor hondata gaan maar ik heb begrepen dat ie niet leverbaar is voor atr en zo wel wie kent een goeie bedrijf die dat doet
Check ff op www.accordr.org ...loads OF HONDA PORN
ATR chippen gaat best, bedrading moet alleen worden aangepast. Ik heb mijn ATR ook reeds gedaan.
Onderin veel winst, vooral koppel. Chippen incombinatie met een goeie header(hytech replica bijv) geeft leuk vermogen erbij.
Maar doordat er best wel wat moet worden aangepast is het niet goedkoop.
ECU P06/P28/P30 OBD1
Conversie harnas OBD2b-OBD1
Onsteking OBD1 H22a ( 9 v/d 10 keer pikt de OBD1 ecu de krukas signaal niet van de accord)
IACV - EACV conversie adaptor
Onderin veel winst, vooral koppel. Chippen incombinatie met een goeie header(hytech replica bijv) geeft leuk vermogen erbij.
Maar doordat er best wel wat moet worden aangepast is het niet goedkoop.
ECU P06/P28/P30 OBD1
Conversie harnas OBD2b-OBD1
Onsteking OBD1 H22a ( 9 v/d 10 keer pikt de OBD1 ecu de krukas signaal niet van de accord)
IACV - EACV conversie adaptor
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 268
- Joined: Sun Aug 31, 2008 9:26 am
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
We praten over twee verschillende zaken hier.
De "bedrijven "praten over chippen. Hiermee word bedoeld dat men je OEM ECU laat zitten en een andere chip in de ECU stopt (met een ander programma).
Wat Hondata en andere ECU (computer) specialisten bedoelen is dat men de hele ECU vervangt door een andere die via een laptop opnieuw te programmeren is.
Dit laatste is naar mijn idee veel beter omdat het niet een standaard programma is dat op 1 auto misschien wel goed gaat maar op de andere weer helemaal niet.
Verder is iedere auto weer anders met verschillende Mods. Deze moeten optimaal op elkaar worden afgesteld op een dyno en met het gebruik van Wideband Lambda sensor.
Frank is in Nederland een ECU God.
Als mijn auto uit de winterstalling komt en weer APK gekeurd is gaat er ook een P28 OBD1 ECU in met Hondata S300.
@Leo: Heb je de ATR alleen op straat afgesteld of ook op een dyno? Indien op een dyno wat was u winst?
De "bedrijven "praten over chippen. Hiermee word bedoeld dat men je OEM ECU laat zitten en een andere chip in de ECU stopt (met een ander programma).
Wat Hondata en andere ECU (computer) specialisten bedoelen is dat men de hele ECU vervangt door een andere die via een laptop opnieuw te programmeren is.
Dit laatste is naar mijn idee veel beter omdat het niet een standaard programma is dat op 1 auto misschien wel goed gaat maar op de andere weer helemaal niet.
Verder is iedere auto weer anders met verschillende Mods. Deze moeten optimaal op elkaar worden afgesteld op een dyno en met het gebruik van Wideband Lambda sensor.
Frank is in Nederland een ECU God.
Als mijn auto uit de winterstalling komt en weer APK gekeurd is gaat er ook een P28 OBD1 ECU in met Hondata S300.
@Leo: Heb je de ATR alleen op straat afgesteld of ook op een dyno? Indien op een dyno wat was u winst?