Honda gaat ook auto's terugroepen?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Gaskleppie

Honda gaat ook auto's terugroepen?

Post by Gaskleppie »

http://www.nu.nl/economie/2180951/honda ... terug.html

Toch is het vaag hoor. Ook hoe Toyota onder vuur genomen wordt slaat eigenlijk nergens op. Ok, er zijn hier in Europa 27 gevallen bekend van ongelukken door het gaspedaal. Maar om daar nu 100.000en auto's voor terug te moeten roepen en dat de pers dat zo wereldwijd rond te gaan roepen? De wereld pers is meer sensatie belust dan dat het echt nieuws waarde heeft.....
Er verongelukken per dag meer dan 27 auto's per dag alleen al in nederland door een driver error. En worden dan alle bestuurders van Nederland terug geroepen voor een controle of herschoold? Nee natuurlijk niet......

Ik rij al jaren Eend tijdens vakantie's en die heeft in hele hete omstandigheden altijd last van blijvend hangend gaspedaal. Niks aan de hand, gewoon even een tik tegen het pedaal en (meestal) schiet hij dan weer los. Karakter van een auto noemen ze dat... ;)

[/quote]
baRt

Post by baRt »

als ze eens begonnen te vertellen welke auto's...

maar goed, het schijnt dus over de airbag te gaan. Jouw eend heeft nog nooit zelfs maar nagedacht over ruimte in het dashboardkastje voor een airbag... :D
dat is geen vergelijking he!
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Airbag idd en zover ik begreep op de radio gaat het nu alleen nog om Amerikaanse modellen.

die Amerikaanse fabrieken zijn allemaal tobbers joh :wink:
HONDA

Post by HONDA »

Ik lees net dat er weer een nieuw Toyota onderzoek gestart wordt door de Amerikaanse autoriteiten. Ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat ze in Amerika wel heel erg aan het zoeken zijn naar fouten om de Amerikanen weer aan de Amerikaanse wagen te krijgen.

Ik ben een aantal keer in Amerika geweest en het viel me op dat kopen van fabrikanten van eigen bodem gestimuleerd wordt. De laatste jaren verkochten de Amerikaanse fabrikanten steeds minder en stonden ze aan de rand van de afgrond. De Aziatische fabrikanten verkochten wel goed en zie hier... opeens vinden de autoriteiten dat er van alles mis is met de Aziatische modellen.

Het lijkt een beetje op een vies spelletje...

WASHINGTON - Na de remproblemen, een euvel met de gaspedalen en gevaarlijke vloermatten, heeft de Japanse autofabrikant Toyota er mogelijk een nieuw technisch mankement bij. De Amerikaanse autoriteiten zijn een onderzoek begonnen naar tientallen klachten over mogelijke stuurproblemen met de Toyota Corolla
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
baRt

Post by baRt »

opeens vinden de autoriteiten dat er van alles mis is met de Aziatische modellen.

mja, ze zijn volgens mij niet speciaal aan het zoeken, maar ze gaan er in ieder geval wel ERG hard tegenin inderdaad...
Maar zoals ik het begrijp is Toyota ook nogal terughoudend geweest toen de problemen in het begin gemeld werden... en de amerikanen vinden dat Toyota te arrogant was... en dat, in combo met de eigen volk eerst houding, zorgt voor een explosie van rechtzaken en onderzoeken...
HONDA

Post by HONDA »

Ik heb er nog niet op gezocht maar ik gok dat er ook legio terugroepacties van Ford, Chrysler, Chrevrolet, etc zijn geweest de afgelopen jaren.

Let maar op dat er nu heel snel weer zogenaamde 'koop Amerikaanse degelijkheid en geen Aziatische bagger' autoreclame's zullen zijn daar. In juni mag ik weer dan zal ik vragen om een Prius huurauto... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HONDA

Post by HONDA »

baRt

Post by baRt »

hahahaha typisch he
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

De meeste merken hebben toch veel terugroepacties,
vaak gaat het om iets kleins, maar ze zijn er altijd wel.
Daar wordt niet over gesproken.
De pers doet het lijken of alleen Toyota problemen heeft.

Het gaat zo ver dat mensen er straks over spreken om
geen Toyota meer te kopen.
Ik begrijp de problemen, maar vind de reacties overdreven.
Dit kan een merk kapot maken.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

ITR DC2 wrote:De meeste merken hebben toch veel terugroepacties,
vaak gaat het om iets kleins, maar ze zijn er altijd wel.
Daar wordt niet over gesproken.
De pers doet het lijken of alleen Toyota problemen heeft.

Het gaat zo ver dat mensen er straks over spreken om
geen Toyota meer te kopen.
Ik begrijp de problemen, maar vind de reacties overdreven.
Dit kan een merk kapot maken.

Ja en nee, ik ben het deels met je eens.

Ja, ze zijn er altijd en inderdaad doet het nu lijken alsof toyota de enigste is. De reden daartoe is dat er gezegd wordt in de media dat er al 19 doden zijn als gevolg van het plakkende gaspedaal. ik zeg niet of dat wel of niet zo is, maar als er doden gaan vallen door een mankement is het pas intressant voor de media. Door de kracht van de media wordt toyota gedwongen zijn uiterste best te doen om dit op te lossen en dat zet ze weer op scherp. das is in mijn ogen weer een positieve ontwikkeling. dat zorgt op langer termijn juist voor een betere kwaliteit in de auto wereld.

het is een typisch actie reactie verhaal.

Uiteindelijk gaat Toyota hier niet aan kapot, ze zullen er op termijn alleen maar sterker van worden. dit is slechts één van de diepte punten, die volgens mij ieder bedrijf wel eens moet meemaken. om zodoende uiteindelijk alleen maar weer sterker te kunnen pieken.
Roy

Post by Roy »

Wat betreft de gaspedal, gewoon terug naar de gaskabel! :D

En voor de airbag, tja er gaan meer mensen dood omdat er geen airbag in de auto zit, dan mensen die wel een hebben.

en mocht die spontaan uitkomen en je rijdt daardoor tegen een boom, is je airbag in iedergeval al uit. :lol:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
bas5th

Post by bas5th »

Wel typisch eigenlijk dat uitgerekend de NL media het over Honda's in de US heeft. In NL rijdt er geen hond in een Honda ... OK sinds de Hybrid(s) zijn er een paar klanten bijgekomen, maar nog steeds is het merk zeldzaam op neerlands wegen.

De meeste Nederlanders zullen dit nieuws daarom volslagen onbelangrijk vinden en niet opslaan ... en die paar Honda rijders die er zijn, die weten wel beter.
eteuben

Post by eteuben »

Als 1 van onze Civics niet in orde zou zijn, hadden we daar allang bericht over gehad via Honda Nederland, neem ik aan. Zolang dat niet zo is, maak ik me geen zorgen.

De airbag terugroepactie zou zijn opgestart na 1 incident in Amerika, dat de airbag te snel zou zijn tijdens het activeren. Dus weer bijna leeg bij impact met het hoofd. Mocht je het al overleven...
Keung

Post by Keung »

HONDA wrote:Let maar op dat er nu heel snel weer zogenaamde 'koop Amerikaanse degelijkheid en geen Aziatische bagger' autoreclame's zullen zijn daar.

Kan me nog herinneren dat Ford Explorer's problemen hadden met exploderende Firestone banden.

http://www.firestone-tire-recall.com/pa ... rview.html
vtec vince

Post by vtec vince »

Het zal toch aan de consument liggen waar ze in willen rijden , en hoeveel ze er voor over hebben om een nieuwe auto te kopen.

Al zou honda roepen dat er iets mis is met bepaalde merken , dat zou voor mij geen reden zijn om over te stappen naar een ander merk.
Amerikanen zijn volgens mij wel erg geil op hun eigen merken.
( totdat ze een europees of aziatisch voertuig hebben gereden ;-) )
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Locked