Kwaliteitsgereedschappen

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
LCR

Kwaliteitsgereedschappen

Post by LCR »

Ben momenteel op zoek naar betaalbare kwaliteitsgereedschappen.
Welke merken raad men hier aan?
Zelf zit ik te denken aan Mannesmann....zo'n doppenset van 100-150 eurootjes.
Rikky

Re: Kwaliteitsgereedschappen

Post by Rikky »

LCR wrote:Ben momenteel op zoek naar betaalbare kwaliteitsgereedschappen.
Welke merken raad men hier aan?
Zelf zit ik te denken aan Mannesmann....zo'n doppenset van 100-150 eurootjes.

Ik heb zelf thuis alles van Gedore, persoonlijk vind ik dat er niks beters is levens lange garantie (meerdere malen gebruik van gemaakt). Een slijtvast gereedschap, sleutels zijn over het algemeen klein dus past overal netjes tussen door enzovoort.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Spons

Post by Spons »

same here kheb ook Gedore
baRt

Post by baRt »

Ik heb zelf een koffer van Baco... goed spul en net uitgeronde hoekjes in de doppen net zoals snap-on dat heeft (ja ok, en tegenwoordig wel meer lijkt me)

In een jaar of 5 (misschien langer, geen idee) nu laatst een bitje gesloopt... ik denk doordat de koffer in een ijskoude ruimte stond en ik meteen grof wat kracht op het bitje zette... Verder niet kapot te krijgen, superspul...
Spons

Post by Spons »

Goed spul kost gewoon geld
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

Spons wrote:Goed spul kost gewoon geld

Snap on :D
LCR

Post by LCR »

Is Ferm een goed merk....?
integra

Post by integra »

Gedore is vindt ik niet meer het beste van het beste . Er zijn veel goedkope merken die zeker de kwaliteit halen van Gedore. Alleen moet je dit zelf uitvinden.

Een ding is wel zeker, Gedore is net als andere dure merken vaak net even kleiner handiger en beter over nagedacht.

Ik heb thuis en op mijn werk veel soorten en merken gereedschap.
En door ervarig weet je het goede gereedschap op de duur wel uit te zoeken, En dat hoeft soms niet duur te zijn.

Maar een ding is zeker. De kwaliteit van het staal zie je er aan de buitenkant niet aan af. Ik heb al een paar keer en 10 en 13 van gedore gesloopt maar die van mijn Bacho zijn nog altijd heel.

Dus het is ook een beetje eigen ervaring.
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

LCR wrote:Is Ferm een goed merk....?

Denk niet dat dit een A-merk is.
Guest

Post by Guest »

Spons wrote:Goed spul kost gewoon geld

om maar ff een voorbeeld te geven, elke schroevendraaier van de doe het zelf hier draai ik kapot, welk merk het ook is.
ligt hier een ebay schroevendraaier van 2,5€ met alle bits bij, draai ik elke schroef mee verrot maar de schroevendraaier zelf geeft geen kick ;)
why? is gemaakt van "goedkoper" staal, maar is wel 100keer sterker dan f*ckin' alu. gewoon zien van welke metalen je gereedschap gemaakt is.
mr. X

Post by mr. X »

Proxxon.

Daar heb ik zeer veel dingen van en heb er ook nooit problemen mee. Doppen ronden niet af, ratels kunnen vreselijk veel kracht aan en mocht je iets kapot draaien (door op een moment sleutel van een meter een stalen buis van 2 meter te zetten en erop te gaan staan :mrgreen: ) krijg je bijna altijd een nieuwe.

Niet de meest dure maar ik wil niks anders. Ik had een mooie doppendoos waar ik al minstens 6 jaar mee heb gewerkt. Helaas twee maanden vergeten bij Van Deijne en uiteraard was het niet meer aanwezig toen ik een uur nadien erachter kwam en belde.
Week erna weer een zelfde set gekocht.

Er is maar weinig gereedschap waar ik echt fijn mee werk. Afgezien van de bitjes (alleen de kruiskoppen) gaat er nooit wat kapot.
Voodoo

Post by Voodoo »

DC2TYPER wrote:
LCR wrote:Is Ferm een goed merk....?

Denk niet dat dit een A-merk is.

Werkt perfect en niet duur, zo vaak sleutel ik ook weer niet dat ik het te veel belast. Als je je brood verdient met auto's dan zou ik zeker weten een merk kopen die uiteraard in de duurdere klasse valt.
Beast19rp

Post by Beast19rp »

Ironside is ook wel goed gerief
itr assen

Post by itr assen »

MLM

Post by MLM »

Zo cheap mogelijk! en als het stuk is? dan pak je het volgende kistje uit de kast. Doet ook minder zeer als er per ongeluk een dopje weg is.
Guest

Post by Guest »

MLM wrote:Zo cheap mogelijk! en als het stuk is? dan pak je het volgende kistje uit de kast. Doet ook minder zeer als er per ongeluk een dopje weg is.

:wink:
mijn ervaring is meestal hoe duurder ik het koop, hoe sneller het genaaid is. omdat aan de duurdere dingen meestal allerlei idioten snufjes zitten die bijna niemand gebruikt, maar die na een tijd automatisch falen..
HONDA

Post by HONDA »

Ik heb ook een Mannesmann set, niets mis mee en functioneert al een aantal jaar goed. De keuze ligt een beetje aan je sleuteleigenschappen, sleutel je vaak dan beter een steviger (duurder) merk. Sleutel je af en toe dan is Mannesmann een goede keuze.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Ik ben zelf ook zeer te spreken over mijn Mannesmann set.
'98 JDM Integra Type-R
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Ik heb een kist van Ironside.

Ben daar dik tevreden over, kan er alles mee.
(chroom-vanadiumstaal)

zo'n soort kist heb ik, alleen net iets anders:
http://www.ironside.nl/?producten/Doppensets
Keung

Post by Keung »

Snap-On en Stahlwille.
Locked