http://www.vlanauto.be/nl/tweedehands-a ... 74596&cc=2
Vriend van me wil deze S2000 kopen.
Enig idee waar op gelet moet of kan worden? Hij is nog niet zo bekend met Honda.
Tnx...
S2000 kopen
Schades!
Achterwiel aangedreven auto's, waaronder zeker de S2000, willen nog wel eens rondom in de vangrail hebben gehangen.
Over het bedrijf dat de auto aanbiedt: Target is een Nederlands bedrijf. Ben er al een aantal malen geweest.
De auto's staan daar in een loods. Een proefrit is mogelijk als je genoegen neemt met een rondje om die loods. (Ze staan niet op kenteken en laten je onder geen enkel beding op de weg rijden).
De goedkope auto's hebben daar heel vaak mankementen. Destijds ben ik gaan kijken voor een 350Z maar ze hadden bijna allemaal overgespoten panelen, spuitnevel op banden, schuin afgesleten banden met onderling veel verschil.. etc.
Ze kopen auto's telefonisch, rijden er naartoe met een gigantische oplegger en pikken meerdere auto's tegelijk op. Vandaar zijn ze goedkoop maar bedenk wel dat voor die prijs je niet altijd een koopje hebt!
Je kan ze beter zelf in Engeland halen als je het niet erg vindt dat het stuur rechts zit. Ik wil er zelf over een jaar daar halen. Er is daar één bedrijf dat gespecialiseerd is in tweedehands S2000's die erg goedkoop zijn en waar ik een goed gevoel bij heb.
Verder is een complete onderhoudshistorie van belang, olieverbruik is altijd een issue maar dat kun je eigenlijk daar niet ter plekke zien.
De aller eerste S2000's hebben een recall gehad op de oil squirters in het blok die tegen de onderkant van de zuiger aan spuiten. Die wilde wel eens verstopt raken of waren niet groot genoeg. Daardoor zijn enkele blokjes gesneuveld en hebben sommige S2000's een andere motor. Let dus ook op of de motor code overeen komt met het VIN plaatje.
Als de auto een recall heeft gehad staat dit op het blok gestempeld. Wat er precies bij moet staan weet ik niet meer maar dat is ergens anders op dit forum al eens eerder ter sprake gekomen.
Je kan niet altijd zien of de auto schade heeft gehad maar een simpele manier om te zien of er wat mis is doe je door de lengte van het middenpunt van je voorvelg naar het middenpunt van je achtervelg te meten en dan met elkaar te vergelijken.
Dit zijn enkele dingen maar er zijn zoveel dingen waarop je kan letten. Hopelijk heb ik zo je vriend wat op weg kunnen helpen.
Achterwiel aangedreven auto's, waaronder zeker de S2000, willen nog wel eens rondom in de vangrail hebben gehangen.
Over het bedrijf dat de auto aanbiedt: Target is een Nederlands bedrijf. Ben er al een aantal malen geweest.
De auto's staan daar in een loods. Een proefrit is mogelijk als je genoegen neemt met een rondje om die loods. (Ze staan niet op kenteken en laten je onder geen enkel beding op de weg rijden).
De goedkope auto's hebben daar heel vaak mankementen. Destijds ben ik gaan kijken voor een 350Z maar ze hadden bijna allemaal overgespoten panelen, spuitnevel op banden, schuin afgesleten banden met onderling veel verschil.. etc.
Ze kopen auto's telefonisch, rijden er naartoe met een gigantische oplegger en pikken meerdere auto's tegelijk op. Vandaar zijn ze goedkoop maar bedenk wel dat voor die prijs je niet altijd een koopje hebt!
Je kan ze beter zelf in Engeland halen als je het niet erg vindt dat het stuur rechts zit. Ik wil er zelf over een jaar daar halen. Er is daar één bedrijf dat gespecialiseerd is in tweedehands S2000's die erg goedkoop zijn en waar ik een goed gevoel bij heb.
Verder is een complete onderhoudshistorie van belang, olieverbruik is altijd een issue maar dat kun je eigenlijk daar niet ter plekke zien.
De aller eerste S2000's hebben een recall gehad op de oil squirters in het blok die tegen de onderkant van de zuiger aan spuiten. Die wilde wel eens verstopt raken of waren niet groot genoeg. Daardoor zijn enkele blokjes gesneuveld en hebben sommige S2000's een andere motor. Let dus ook op of de motor code overeen komt met het VIN plaatje.
Als de auto een recall heeft gehad staat dit op het blok gestempeld. Wat er precies bij moet staan weet ik niet meer maar dat is ergens anders op dit forum al eens eerder ter sprake gekomen.
Je kan niet altijd zien of de auto schade heeft gehad maar een simpele manier om te zien of er wat mis is doe je door de lengte van het middenpunt van je voorvelg naar het middenpunt van je achtervelg te meten en dan met elkaar te vergelijken.
Dit zijn enkele dingen maar er zijn zoveel dingen waarop je kan letten. Hopelijk heb ik zo je vriend wat op weg kunnen helpen.
je kunt ook gaan kijken, VIN opschrijven en dan bij de Honda dealer laten checken welke recalls zo'n ding gehad moet hebben en welke hij ook daadwerkelijk heeft gehad.
als de oil squirters en bougies niet zijn gedaan bij een auto van 99-01, oppassen of dat je hem wel koopt. Hoeft helemaal niks mis mee te zijn, maar dat is de serie met de opgeblazen blokken. 2002 en nieuwer kent weinig problemen. Pas bij de 04 en nieuwer is het olieverbruik aangepakt. Dat wil zeggen: pre-2004 auto's hebben GROTE kans op olieverbruik, maar bijna alleen maar in VTEC.
De mijne doet bv geen druppel op 10.000km als ik normaal rijdt. Als ik echter regelmatig toeren maak en VTEC genot aanroep, dan verbruikt ie ongeveer 1l op 5000km (soms nog meer, maar dan moet ik wel echt trappen).
Schades: sja, dat geldt voor elke auto, maar wat Maarten al over Target zegt... ze kopen cheap in en verkopen dat weer. Pure winstmarge is waar het om gaat en het interesseert dus niet zoveel wat de aankoopstaat is. Snel oplappen en doorstoten.
Er staat ook goed spul tussen hoor. Maar het is aan jou om dat te vinden.
als de oil squirters en bougies niet zijn gedaan bij een auto van 99-01, oppassen of dat je hem wel koopt. Hoeft helemaal niks mis mee te zijn, maar dat is de serie met de opgeblazen blokken. 2002 en nieuwer kent weinig problemen. Pas bij de 04 en nieuwer is het olieverbruik aangepakt. Dat wil zeggen: pre-2004 auto's hebben GROTE kans op olieverbruik, maar bijna alleen maar in VTEC.
De mijne doet bv geen druppel op 10.000km als ik normaal rijdt. Als ik echter regelmatig toeren maak en VTEC genot aanroep, dan verbruikt ie ongeveer 1l op 5000km (soms nog meer, maar dan moet ik wel echt trappen).
Schades: sja, dat geldt voor elke auto, maar wat Maarten al over Target zegt... ze kopen cheap in en verkopen dat weer. Pure winstmarge is waar het om gaat en het interesseert dus niet zoveel wat de aankoopstaat is. Snel oplappen en doorstoten.
Er staat ook goed spul tussen hoor. Maar het is aan jou om dat te vinden.