Onderhoud/herstel hittebestendige lak kleppendeksel

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Dirk V

Onderhoud/herstel hittebestendige lak kleppendeksel

Post by Dirk V »

Sinds ik begin oktober '09 in het bezit ben van mijn ATR heb ik één ding hoog op de ranglijst staan. Het aanpakken van het verval van de hittebestendige lak van de kleppendeksel.

Ik heb al flink lopen zoeken naar de beste oplossing, opnieuw in de coating of een compleet nieuw (OEM) deksel.
Ik kan echter geen bedrijven achterhalen die deze lak kunnen vervangen. Het vinden van een nieuwe OEM H22A-kleppendeksel lijkt al helemaal een onmogelijke opgave.

Heeft iemand een idee waar ik terecht kan voor vervangen van de lak / het bestellen van een OEM kleppendeksel?
Honda-ATR

Post by Honda-ATR »

In de UK zitten er een aantal mensen die de deksels opnieuw van lak voorzien, glans of wrinkle.
Dit is op exchange basis. Als je geinterresseerd ben hierin, laat het me even weten. Dan zoek ik de contact gegevens op.

Je kan het ook zelf doen, voor de lak gebruiken ze wrinkle lak van het merk VHT. Deze is in de kleur rood verkrijgbaar en moet afgebakken worden in de oven. Het meeste werk is de oude laklaag van het kleppendeksel afhalen :wink:
jupke

Post by jupke »

ik heb de mijne gewoon gespoten met rode hittebestendige lak van motip.
kosten 10 euro

voor
Image

na
Image
vtec vince

Post by vtec vince »

Da's een goedkope oplossing jupke , maar qua kleur en structuur toch niet helemaal het zelfde als origineel.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
jupke

Post by jupke »

vtec vince wrote:Da's een goedkope oplossing jupke , maar qua kleur en structuur toch niet helemaal het zelfde als origineel.

klopt,maar dat maakt mij niks uit,zo vaak kijk ik niet onder de kap,het is maar voor het oog
Rikky

Post by Rikky »

Dat is voor iedereen anders... Ik heb 2 dingen die ik als kleppen deksel zou willen OEM of iets waarvan ik vanavond wel een voorbeeld hier zal neerduwen... Maar zo'n overgespote deksel vind ik persoonlijk geen porum... Maar dat is voor iedereen anders :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
jupke

Post by jupke »

Rikky wrote:Dat is voor iedereen anders... Ik heb 2 dingen die ik als kleppen deksel zou willen OEM of iets waarvan ik vanavond wel een voorbeeld hier zal neerduwen... Maar zo'n overgespote deksel vind ik persoonlijk geen porum... Maar dat is voor iedereen anders :wink:

is gewoon een oem deksel hoor Rik :wink: alleen rode lak erop.
waarom 3of400 euro uitgeven aan een nieuw deksel als je voor 10,- klaar bent?wat is de meerwaarde van oem rood?
Rikky

Post by Rikky »

Omdat ik dat mooier vind dan zo'n gladde lak... Ik vind juist dat die grove structuur en dat diepe rood het juist zo mooi maakt.
slydawg

Post by slydawg »

Gewoon een nieuwe bestellen of de oude met wrinkle paint opnieuw spuiten, dan heb je hetzelfde als oem.
Rikky

Post by Rikky »

Hmm net eens rond gekeken naar wrinkle paint, en als je die opspuit en ook nog met een haardroger/feun verwarmt tijdens het drogen of in een oven legt, dan komt het resultaat heel dichtbij.
Joostb

Post by Joostb »

Ik heb destijds VHT lak gebruikt voor mn B16 kleppendeksel.. inderdaad ook verwarmd in de oven

resultaat was wel mooi, maar haalt het zeerzeker niet bij een orginele kleppendeksel
Rikky

Post by Rikky »

Oke dat wist ik niet...

Ik vind de OEM kleur netjes kijken, maar ik vind dit
Image
ook erg gaaf...
micronsil

Post by micronsil »

Beste mensen.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

er is al eerder een how to gepost in 2006

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... nkle+paint
Dirk V

Post by Dirk V »

Ik merk dat het aanbrengen van een nieuwe lak geen 100% garantie geeft op het verkrijgen van de originele kleur, en dat is nou net wat ik eigenlijk wel wil behouden. Waar/hoe kan ik aan een OEM-deksel komen?
jupke

Post by jupke »

Dirk V wrote:Ik merk dat het aanbrengen van een nieuwe lak geen 100% garantie geeft op het verkrijgen van de originele kleur, en dat is nou net wat ik eigenlijk wel wil behouden. Waar/hoe kan ik aan een OEM-deksel komen?

dealer kan die zo bestellen.rond de 450,- dacht ik
itr703

Post by itr703 »

jupke wrote:
Dirk V wrote:Ik merk dat het aanbrengen van een nieuwe lak geen 100% garantie geeft op het verkrijgen van de originele kleur, en dat is nou net wat ik eigenlijk wel wil behouden. Waar/hoe kan ik aan een OEM-deksel komen?

dealer kan die zo bestellen.rond de 450,- dacht ik

Of neem het risico en bestel op EBAY:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/02-03-04 ... 255aa54387

Kweenie of ik het zelf zzou doen maar het is een optie ....
Rikky

Post by Rikky »

Gewoon even wachten en rond kijken hier en op Civic Club Holland en de Crx Garage... Staan er vaak genoeg op te koop :wink: klik
jupke

Post by jupke »

Rikky wrote:Gewoon even wachten en rond kijken hier en op Civic Club Holland en de Crx Garage... Staan er vaak genoeg op te koop :wink: klik

ik hou mp en alle andere sites al maanden in de gaten,er staat nooit een H deksel te koop,zijn erg schaars te vinden 2de hands
Rikky

Post by Rikky »

Hmm dat kan ik me voorstellen... Ebay?? Anders nieuw of genoegen nemen met...
Dirk V

Post by Dirk V »

Kent iemand toevallig het onderdeelnummer?
Locked