Prodrive Type-R Rijvaardigheids Training [27 juni 2010]
Helemaal mee eens. Was een zeer geslaagde dag om ook de CR-Z even uit te testen. een kleine impressie:
1. Het autootje doet goed mee. Het is een heerlijke "gooi-en-smijt-auto".
2. Ik miste de LSD, waardoor ik even goed moest zoeken hoe deze auto in de bochten reageert. (overstuur/onderstuur)
3. Net een beetje meer PK's zou toch leuk zijn op het circuit.
4. VSA was volledig in de war op de gladde "rotonde" na een paar rondjes, waardoor de VSA alleen nog maar "aan" kon staan. (VSA is een soort ESP en is in en uitschakelbaar op de FN2 en CR-Z) De ACCU er even afgehaald, maar was niet de oplossing. Tweede ronde toch maar even gekeken hoe het rijd met de VSA. Menigeen zal beamen dat dit zeer humoristisch is. :lol: Wat schetst mijn verbasing na het betere gooi-en-smijt werk met de storing....... Storing lostte zichzelf op! :roll: Ik ga voor de zekerheid even bij de dealer langs maandag om de ECU uit te laten lezen en eventueel te laten resetten.
5. De auto wordt er zoooo smerig van... maar ik had het absoluut niet willen missen!
Algemene opmerking:
Wat is een kombocht gaaf om te rijden!! ± 150 km/h en je voelt de G-krachten goed. ± 20 km/h en je hebt het gevoel dat de auto van de baan valt. :shock: (zal op de foto's te zien zijn later!)
Ik heb een zeer grote en snelle FTP site klaar gezet voor Demian, dus hij kan zodra hij daar tijd voor heeft de foto's uploaden. (ben zeer benieuwd)
p.s. gaan we dit ook in het "algemene" deel plaatsten van het forum, zodat iedereen het kan lezen, of houden we dit voor de "members only"?
1. Het autootje doet goed mee. Het is een heerlijke "gooi-en-smijt-auto".
2. Ik miste de LSD, waardoor ik even goed moest zoeken hoe deze auto in de bochten reageert. (overstuur/onderstuur)
3. Net een beetje meer PK's zou toch leuk zijn op het circuit.
4. VSA was volledig in de war op de gladde "rotonde" na een paar rondjes, waardoor de VSA alleen nog maar "aan" kon staan. (VSA is een soort ESP en is in en uitschakelbaar op de FN2 en CR-Z) De ACCU er even afgehaald, maar was niet de oplossing. Tweede ronde toch maar even gekeken hoe het rijd met de VSA. Menigeen zal beamen dat dit zeer humoristisch is. :lol: Wat schetst mijn verbasing na het betere gooi-en-smijt werk met de storing....... Storing lostte zichzelf op! :roll: Ik ga voor de zekerheid even bij de dealer langs maandag om de ECU uit te laten lezen en eventueel te laten resetten.
5. De auto wordt er zoooo smerig van... maar ik had het absoluut niet willen missen!
Algemene opmerking:
Wat is een kombocht gaaf om te rijden!! ± 150 km/h en je voelt de G-krachten goed. ± 20 km/h en je hebt het gevoel dat de auto van de baan valt. :shock: (zal op de foto's te zien zijn later!)
Ik heb een zeer grote en snelle FTP site klaar gezet voor Demian, dus hij kan zodra hij daar tijd voor heeft de foto's uploaden. (ben zeer benieuwd)
p.s. gaan we dit ook in het "algemene" deel plaatsten van het forum, zodat iedereen het kan lezen, of houden we dit voor de "members only"?
Deus Ex Machina!
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Het was een erg gezellige en leerzame dag.
Met gebruik van ABS rem je normaal nooit , dus vond het erg leerzaam om te doen.
Die kombaan is zoooo leuk om een keer mee te maken zeg.
Ik ging met 160 door die bocht , maar had het gevoel dat het harder mocht en kon van mij ;-)
Ik ben zeer onder de indruk van de CR-Z...wat een wegligging!!!
Onze persoonlijke fotograafe heeft heel zeker een mooie impressie van die dag vast kunnen leggen :-)
En nu idd eenpaar kouwe rakkers ja hahah :-)
Met gebruik van ABS rem je normaal nooit , dus vond het erg leerzaam om te doen.
Die kombaan is zoooo leuk om een keer mee te maken zeg.
Ik ging met 160 door die bocht , maar had het gevoel dat het harder mocht en kon van mij ;-)
Ik ben zeer onder de indruk van de CR-Z...wat een wegligging!!!
Onze persoonlijke fotograafe heeft heel zeker een mooie impressie van die dag vast kunnen leggen :-)
En nu idd eenpaar kouwe rakkers ja hahah :-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
bvd wrote:Ja het was een geslaagde dag heb het goed naar men zin gehad
Heej was een toffe rit terug en je hebt zeker een nette auto gekocht!
En ik heb zeer veel respect ervoor dat je zo mee komt met de rest terwijl jij je auto eigenlijk nog maar heel kort hebt, echt zeer netjes gedaan :thumbs:
[quote="vtec vince"]Het was een erg gezellige en leerzame dag.
Met gebruik van ABS rem je normaal nooit , dus vond het erg leerzaam om te doen.
Die kombaan is zoooo leuk om een keer mee te maken zeg.
Ik ging met 160 door die bocht , maar had het gevoel dat het harder mocht en kon van mij ]
Ik voeg hier nog een heel klein beetje aan toe...
Met de R1R rijden is zeer lastig om mee te komen met een gewone band vooral op de natte epoxi laag... Maar ik heb echt een top dag gehad vandaag

The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Zo even bijgekomen/getankt en de wk wedstrijd lijkt toch al beslist.
Rondje Kombaan was leuk en de G krachten laten het bloed wel uit je kop stromen ja, dat beinvloed toch behoorlijk je zicht op een bepaalde manier.
Wel grappig dat de instructeur Rob dacht dat ik 120 ging hehe...stiekem 160 op een gegeven moment. Met 10-20km/h was het net alsof je ging om kletteren :lol:
Remmen/uitwijken was op zich ook wel goed om is gedaan te hebben en het rondje driften toch wel cool om te doen. Wellicht met wat meer oefening dat we een heel rondje in een drift kunnen blijven hangen :wink:
Laatste onderdeel was toch het leukst, even lekker smijten met de auto voor het fijne werk. Het was zoals Frans al zei een leerzame en leuke dag om even wat grenzen op te zoeken.
Al kijk ik dan toch uit naar een training in deze gecontroleerde omstandigheden die meer gericht zijn op droog asfalt racen. Op het circuit is er altijd wel die vangrail of grindbak die er voor zorgt dat je je eigen toch inhoudt.
En ff over dat weer en water....was heerlijk maar je auto wordt er wel verdomde smerig van :lol:
Ik heb wel geteld 3 foto's gemaakt, even gepost. Ook nutteloos om foto's te maken want we hadden een pro fotograve bij ons waarvoor dank. Zien ze graag tegemoet.
Op weg naar de trainingsbaan:
Pano niet 100% gelukt helaas:
O en natuurlijk de beker :razz: :razz: :razz:

Rondje Kombaan was leuk en de G krachten laten het bloed wel uit je kop stromen ja, dat beinvloed toch behoorlijk je zicht op een bepaalde manier.
Wel grappig dat de instructeur Rob dacht dat ik 120 ging hehe...stiekem 160 op een gegeven moment. Met 10-20km/h was het net alsof je ging om kletteren :lol:
Remmen/uitwijken was op zich ook wel goed om is gedaan te hebben en het rondje driften toch wel cool om te doen. Wellicht met wat meer oefening dat we een heel rondje in een drift kunnen blijven hangen :wink:
Laatste onderdeel was toch het leukst, even lekker smijten met de auto voor het fijne werk. Het was zoals Frans al zei een leerzame en leuke dag om even wat grenzen op te zoeken.
Al kijk ik dan toch uit naar een training in deze gecontroleerde omstandigheden die meer gericht zijn op droog asfalt racen. Op het circuit is er altijd wel die vangrail of grindbak die er voor zorgt dat je je eigen toch inhoudt.
En ff over dat weer en water....was heerlijk maar je auto wordt er wel verdomde smerig van :lol:
Ik heb wel geteld 3 foto's gemaakt, even gepost. Ook nutteloos om foto's te maken want we hadden een pro fotograve bij ons waarvoor dank. Zien ze graag tegemoet.
Op weg naar de trainingsbaan:

Pano niet 100% gelukt helaas:

O en natuurlijk de beker :razz: :razz: :razz:

sincx wrote:Al kijk ik dan toch uit naar een training in deze gecontroleerde omstandigheden die meer gericht zijn op droog asfalt racen. Op het circuit is er altijd wel die vangrail of grindbak die er voor zorgt dat je je eigen toch inhoudt.
Inderdaad ik hoop dat deze cursus er ook nog gaat komen

Blondie wrote:Heey mannen!!
Ik heb echt genoten van vandaag en was een mooie afsluiting van mijn vakantie!!
Demian heeft alle fotos ( 851 zijn het er geworden :razz: )
Hij gaat zorgen dat jullie ze krijgen en kijk maar welke jullie mooi vinden want heb er van alle wagens een heleboel gemaakt!
Groetjes Cheryl
Nogmaals bedankt voor het maken van de foto's!!
Ik zal zo even mijn 2 foto's uploade...
Edit: foto

En panorama (helaas niet helemaal gelukt)

The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Blondie wrote:Heey mannen!!
Ik heb echt genoten van vandaag en was een mooie afsluiting van mijn vakantie!!
Demian heeft alle fotos ( 851 zijn het er geworden :razz: )
Hij gaat zorgen dat jullie ze krijgen en kijk maar welke jullie mooi vinden want heb er van alle wagens een heleboel gemaakt!
Groetjes Cheryl
Cheryl,
Wil je je even voorstellen in het daarvoor bestemde gedeelte?
De mensen die er niet bij waren weten graag met wie ze praten.
Thanks!
Fotos
De fotos zijn er..ze zijn wat groot en daarom heb ik er maar een paar gepost anders word het niks.
Wat een geweldige ervaring was het!
Ervaren hoe mijn auto reageert op diverse situaties.
En hoe te reageren.
Dus leerzaam en gezellig kan vaker als je het mij vraagt.
De CR-Z viel me helemaal niet tegen.
Luc haalde eruit wat erin zat haha.
En geen meter verplaatsen zonder wheelspin haha!
Vince met gras proberen zijn zij-knipperlicht te fixen...... :lol:
http://demian.rivendel.nu/HiRes/
Demian.
Wat een geweldige ervaring was het!
Ervaren hoe mijn auto reageert op diverse situaties.
En hoe te reageren.
Dus leerzaam en gezellig kan vaker als je het mij vraagt.
De CR-Z viel me helemaal niet tegen.
Luc haalde eruit wat erin zat haha.
En geen meter verplaatsen zonder wheelspin haha!
Vince met gras proberen zijn zij-knipperlicht te fixen...... :lol:
http://demian.rivendel.nu/HiRes/
Demian.
Re: Fotos
Dc5-Driver wrote:De fotos zijn er..ze zijn wat groot en daarom heb ik er maar een paar gepost anders word het niks.
zitte wel al strakke fotos tussen. :lol: Kombaan :lol:
hulde aan de fotograve
:roll: dit is al een hele fokin lange lijst :shock: NICE
anders moet je deze gebruiken http://photobucket.com/
anders in batch bestanden http://www.filefactory.com/
laters.
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am