waar voorruit vervangen?
RedSun wrote:Carglass zijn inderdaad prutsers al hangt het wel van de vestiging af.
Rotterdam Alexander zijn mega prutsers in ieder geval. Ooit mijn EE8 daar gebracht en daarna was ik voorgoed genezen van Carglass.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Probleem met die branche is dat misschien wel 95% van de mensen het geen ruk interesseert. Als er maar weer een ruit in zit die heel is.
Veel mensen rijden een jaar of 3-6 in een auto en hebben weer een ander. Als het gaat roesten is het vaak na een paar jaar en dat is dan heb probleem van de volgende eigenaar.
Hierdoor worden ze ook niet door de markt gedwongen om de kwaliteit te verhogen.
Veel mensen rijden een jaar of 3-6 in een auto en hebben weer een ander. Als het gaat roesten is het vaak na een paar jaar en dat is dan heb probleem van de volgende eigenaar.
Hierdoor worden ze ook niet door de markt gedwongen om de kwaliteit te verhogen.
wesjes wrote:Heb al een afspraak gemaakt bij Honda Hillegom.
Raam word besteld met complete kit raam rubbers clipjes etc..
En natuurlijk blijf ik erbij staan.
Das een goede keus.
Volgende keer haal ik ook gewoon via de dealer een raam. Plaatsen heb ik inmiddels via via een adresje voor. Dan maar niet via de verzekering...
'98 JDM Integra Type-R
wesjes wrote:
Bij mijn verzekering heb ik 75euro eigen risico voor ruitschade.
Bij honda krijg je een tegemoet koming van 68euro dus dan word het 7euro betalen voor een ruit.
Ook als je naar de dealer gaat? Waarschijnlijk betaal je 150,- met een tegemoetkoming van 68 euro. Dus hetzelfde als bij Autotaal.
Nana korobi ya oki
RedSun wrote:wesjes wrote:
Bij mijn verzekering heb ik 75euro eigen risico voor ruitschade.
Bij honda krijg je een tegemoet koming van 68euro dus dan word het 7euro betalen voor een ruit.
Ook als je naar de dealer gaat? Waarschijnlijk betaal je 150,- met een tegemoetkoming van 68 euro. Dus hetzelfde als bij Autotaal.
Nope, staat in de polis overeenkomst dat je een eigen risico van 75 euro hebt bij ruitschade, ongeacht waar je het laat maken.
ik heb alleen 150euro eigen risico op schade aan de auto zelf
L4urenZ wrote:Dat hangt dus totaal van je verzekering af.
Ik was niks kwijt aan eigen risico maar blijf wel dit jaar gelijk qua aantal schadevrije jaren ( -1 in mijn geval)
Ruitschade (steenslag en inbraak) zijn beperkt casco schades. Wat inhoudt dat je niet kunt terugvallen in je Bonus/malus.
Die zijn dus ook verzekerd als je de zogenaamde WA+ of WA beperkt casco verzekering hebt.
@Wesjes: Ok dat scheelt weer, meeste verzekeraars hebben verlaagd eigen risico bij erkende glaszetters i.v.m. prijsafspraken.
Bij dealers of andere betaal je dan de volle mep.
Nana korobi ya oki
RedSun wrote:L4urenZ wrote:Dat hangt dus totaal van je verzekering af.
Ik was niks kwijt aan eigen risico maar blijf wel dit jaar gelijk qua aantal schadevrije jaren ( -1 in mijn geval)
Ruitschade (steenslag en inbraak) zijn beperkt casco schades. Wat inhoudt dat je niet kunt terugvallen in je Bonus/malus.
Die zijn dus ook verzekerd als je de zogenaamde WA+ of WA beperkt casco verzekering hebt.
Ik stond al op -1, dus sta volgend jaar niet op 0.
Ze laten je bij Centraal beheer dan een jaar op hetzelfde staan.
Terugvallen heb ik reeds gehad toen ik nog de civic had en na lang gezeur hebben ze eindelijk die schade vrije jaren terug gezet, ze hadden mij op -6 ipv -4 gezet.
'98 JDM Integra Type-R
Ik laat de ruiten bij Vario Autoruitservice nabij Alkmaar vervangen. Deze man is vorige jaar beste raamzetter van Nederland geworden. Hij gaat tenminste nog met veel gevoel en voorzichtigheid om met raam en zeker met auto.
http://www.varioautoruit.nl/index.html
http://www.varioautoruit.nl/index.html
toevallig vanmiddag een afspraak gemaakt bij autotaalglas in doetinchem
is een klein bedrijf van 3 man en hoor er veel goede verhalen over. Het was wel een beetje gezeur over dat er een orriginele ruit inkomt maar....
ze betalen nu :
oem ruit (met logo)
alle 3 de lijsten (oem)
alle klipjes (oem)
en zelfs de airbagsticker vergoeden ze 8)
Prima geregelt.
Hij wist zelfs wat voorn auto een integra is en had er al eerder 1 gedaan.
Edit:
krijg zelfs gratis een leenauto (mini) :-)
is een klein bedrijf van 3 man en hoor er veel goede verhalen over. Het was wel een beetje gezeur over dat er een orriginele ruit inkomt maar....
ze betalen nu :
oem ruit (met logo)
alle 3 de lijsten (oem)
alle klipjes (oem)
Prima geregelt.
Edit:
Niet doen, mooi er bij blijven! Zo lang werk is het niet. Hooguit 30 minuten tot een uur en hij zit erin. Daarna moet het nog wel uitharden voor je er mee kan rijden maar dan kun je daarna wel weg gaan.
Voorkomen is beter dan genezen.
Wel goed om te horen dat hij eerder van een Integra gehoord heeft. Dat geeft altijd wel wat vertrouwen.
Voorkomen is beter dan genezen.
Wel goed om te horen dat hij eerder van een Integra gehoord heeft. Dat geeft altijd wel wat vertrouwen.
- vtec vince
Sharky wrote:toevallig vanmiddag een afspraak gemaakt bij autotaalglas in doetinchem
ze betalen nu :
oem ruit (met logo)
alle 3 de lijsten (oem)
alle klipjes (oem)
Prima geregelt.
Edit:
Bij mij hebben ze dus enkel het raam vervangen en na veel gezeur ook de clipjes. Terwijl ze wel beloofd hadden om ook de lijsten te doen...
Ik zou er dus bij blijven, Vertrouw Autototaalglas voor geen meter meer...
'98 JDM Integra Type-R