Stéphane - CTR (EK9) Championship White

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
mr. X

Post by mr. X »

Helaas Stéphane moet ik me aansluiten bij bovenstaande posts.

Daarnaast vind ik een Duckbill helemaal niet mooi op een EK9 maar prachtig op een EG.

Brandblusser en vierpuntsgordels verdienen wel pluspuntjes. Safety first.
Stéphane

Post by Stéphane »

I like the tow hooks for 2 reasons:
- they are strong
- they are visible

If you ever end up in the sand/gravel you're happy you've got the right tow hooks. I only use them for trackdays and the Time Attack.

I like the Spoon style spoiler, so that's why. To each his own ;) All products are quality products. If the hood and spoiler aren't up to my specs I take a Seibon OEM and original Spoon duck bill spoiler.

Also got Yokohama A048s ready and waiting at EK20A (Bas) and I am also talking to him about an Intrax suspension.

I never ever have bought any crap quality products for any of my cars and I never will. There's always a plan behind it, so just wait and see. Let's just say this EK9 is a source of inspiration for my plans:

Image

Except for the rear diffuser, I don't like that. And it doesn't work anyhow because the rest of underside of the car isn't flat.
Stéphane

Post by Stéphane »

Overigens gaan we het qua spoiler gewoon zien. Is het niet mooi, dan gaat-ie er gewoon niet op. Het is geen doel op zich op een carbon spoiler er op te zetten. Het moet wel mooi zijn :D
mr. X

Post by mr. X »

Waarom heb je voor de A048 gekozen ipv de R888 of een andere band?

Als je niet dagelijks rijdt met zo'n towhook en hem dus echt hebt voor circuitdagen sta ik er volledig achter. Vind het alleen zo stom ogen als mensen er continu mee rijden.
Stéphane

Post by Stéphane »

mr. X wrote:Waarom heb je voor de A048 gekozen ipv de R888 of een andere band?

Omdat Bas nog een set had liggen die ik voor een mooie prijs kon overnemen. R888s heb ik op mijn Elise en daar ben ik heel tevreden over. En die kan ik ook iedereen aanraden. Prijs/kwaliteit verhouding is echt prima. Ik moet nog even afwachten wat ervaringen zijn van anderen met Federal SS-595 RS-R. Die zijn lekker vriendelijk geprijsd. En als je 2-3 sets per jaar verslijt is dat wel zo prettig.

Image

mr. X wrote:Als je niet dagelijks rijdt met zo'n towhook en hem dus echt hebt voor circuitdagen sta ik er volledig achter. Vind het alleen zo stom ogen als mensen er continu mee rijden.

Dat hoeft van mij ook niet. Op mijn Elise heb ik nog wel een tow hook er onder hangen, maar die is iets subtieler dan deze :wink:
mr. X

Post by mr. X »

Àh duidelijk.

Naar verluid zou de R888 namelijk beter zijn dan de A048. Vandaar de vraag want mijn gok was al dat je de R888 op de Elise had/zou hebben. Ik had de A048 maar rij nu op Dunlop 03G. Wil op mijn EK9, wanneer die af is, graag op R888's gaan rijden. Goed, niet de duurste en schijnbaar inderdaad een zeer goede prijs kwaliteit.

Hou me op de hoogte van de Federal. Wat kosten die trouwens, als ik vragen mag?
Stéphane

Post by Stéphane »

Op de 135R zaten af-fabriek A048s. Die zijn niet slecht, maar ze zijn iets minder vloeiend in het grensbereik dan R888s. En in het nat zijn ze helemaal niet prettig, heb ik me laten vertellen. Ik heb nu 3 sets R888s gebruikt en ik ben er erg tevreden over.

De Federals worden nu gebruikt door een aantal mensen die ik ken die ook (veel) op het circuit rijden. Prijzen zijn erg gunstig:
http://www.topbanden.com/Achat-Pneus--f ... ,,,,,,,,,2

Dus om een keer te proberen zeker interessant.
mr. X

Post by mr. X »

Wow, dat is serieus geen geld!
Stéphane

Post by Stéphane »

Even een update. Change of plans ook even. CF hood en duckbill spoiler laat ik even zitten. Heb ook nog wat kostbaar onderhoud aan de Elise gehad en soms moet je dan keuzes maken.

De Takata's en trekogen zijn pas gisteren verstuurd. Kostte ook weer wat moeite omdat ze 'vergeten' waren het te versturen. Kreeg nog wel wat spullen ter compensatie, dus dat is dan wel weer netjes. Hopelijk op tijd binnen.

Voor de remblokken heb ik nu Carbon Lorraine RC5+ en voor de remleidingen Fischer. Dit zijn dezelfde remleidingen die door Mov'it gebruikt worden. Goede vriend van me is de Nederlandse vertegenwoordiger/importeur daarvan en die kon ze snel voor me regelen.

Overmorgen ga ik bij EK20A (Bas) de A048s ophalen. Onderstel laat ik nu nog even standaard, maar ik wil nog wel het Intrax onderstel er op zetten. Even geduld nog :wink:

P.S. Even nog een vraagje over de wielen van de EK9 hierboven met die rode lugnuts. Zijn dat Volk CE28Ns of andere?
Type R CW

Post by Type R CW »

Yep, ik vermoed dat de CE28N 10 spaaks.
mr. X

Post by mr. X »

Si, Volk Racing CE28N.

4 lug heeft 8 spaken, 5 lug 10. Let maar eens op de positie van de lugnuts met de spaken.
R's Racing

Post by R's Racing »

mr. X wrote:Si, Volk Racing CE28N.

4 lug heeft 8 spaken, 5 lug 10. Let maar eens op de positie van de lugnuts met de spaken.

I taught you well apprentice. :lol:
Btw, de enige 4 lug met 10 spaken is leverbaar in 17 inch.
micronsil

Post by micronsil »

Ik wil die federals ook wel proberen
Stéphane

Post by Stéphane »

@all: thanks! Dan had ik het zelf ook goed gezien :wink: Heb ondertussen ook ontdekt dat ze best aan de prijzige kant zijn. Iemand een idee of Work wielen ook een beetje OK zijn?

@micronsil: tot nog toe heb ik van iemand die ik zeker wel tot een kenner reken er goede verhalen over horen vertellen. Ben er zelf ook benieuwd naar. Ga nu op de CTR met de A048 op de OEM wielen rijden en op de Elise waarschijnlijk deze Federals proberen. De andere wielen worden dan de 'straat'-wielen met normale banden.
Katana

Post by Katana »

Die Federals zijn echt belachelijk goedkoop.

Ben benieuwd naar je ervaringen
Stéphane

Post by Stéphane »

Even wat updates. Gisteren de remmen een 'refresh & update' gegeven. Allereerst de Fisher Hydraulik remleidingen die rondom gemonteerd zijn:

Image

Image

Verder dan ook voor de voorkant CL (Carbon Lorraine) RC5+ remblokken er opgezet.

Image

Morgenochtend worden de Yokohama A048s gemonteerd. Hopelijk dan de Takata nog vandaag of morgen bezorgd, want die liggen nu bij de douane. Hoop dat het goed komt :P Zo niet, dan rijd ik gewoon met de normale gordels - dat lukt ook wel.
Rikky

Post by Rikky »

Goede update!! remmen moet ik ook nog een keer aanpakken :roll:

Hopelijk worden de Takata's nog bezorgt, anders kan je de gordel ook een keer hard aan trekken zodat hij in slot valt en dan de stoel 1 stand naar voren zetten dat werkt ook goed!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Stéphane

Post by Stéphane »

Rikky wrote:Goede update!! remmen moet ik ook nog een keer aanpakken :roll:

Is samen met onderstel altijd het eerste wat ik doe met mijn auto's
Rikky wrote:Hopelijk worden de Takata's nog bezorgt, anders kan je de gordel ook een keer hard aan trekken zodat hij in slot valt en dan de stoel 1 stand naar voren zetten dat werkt ook goed!

Ik hoop het ook en ik heb anders ook al vaker met gewone gordels gereden op allerlei circuits. Is verder geen echt punt. Is alleen wel prettiger als je goed vast in de stoel zit met 4-punts gordels.

Nog even een aanvullende vraag: heeft iemand een suggestie voor montage van brandblusser (handheld)? Ik heb hem bij de Elise voor de passagierstoel staan. Die kan ook niet bewegen, dus dat werkt wel.

Voor EK9 denk ik aan ofwel links boven in de voetenruimte bij de passagier. Maar ik weet niet of je daar iets vast kunt monteren? Wil natuurlijk pertinent niet hebben dat er een brandblusser rond gaat zwerven door de auto als er wat gebeurt.
Rikky

Post by Rikky »

Stéphane wrote:
Rikky wrote:Goede update!! remmen moet ik ook nog een keer aanpakken :roll:

Is samen met onderstel altijd het eerste wat ik doe met mijn auto's

Verstandige keuze! Was ik ook maar zo verstandig :o ops: Maar iets dat als een van de eerste dingen zeker gaat gebeuren :-)

Stéphane wrote:
Rikky wrote:Hopelijk worden de Takata's nog bezorgt, anders kan je de gordel ook een keer hard aan trekken zodat hij in slot valt en dan de stoel 1 stand naar voren zetten dat werkt ook goed!

Ik hoop het ook en ik heb anders ook al vaker met gewone gordels gereden op allerlei circuits. Is verder geen echt punt. Is alleen wel prettiger als je goed vast in de stoel zit met 4-punts gordels.

Zeker waar... En ik weet zeker dat jij HEEL wat circuit ervaring meer hebt dan ik dus dat zal zeker goed komen :lol:

Stéphane wrote:Nog even een aanvullende vraag: heeft iemand een suggestie voor montage van brandblusser (handheld)? Ik heb hem bij de Elise voor de passagierstoel staan. Die kan ook niet bewegen, dus dat werkt wel.

Voor EK9 denk ik aan ofwel links boven in de voetenruimte bij de passagier. Maar ik weet niet of je daar iets vast kunt monteren? Wil natuurlijk pertinent niet hebben dat er een brandblusser rond gaat zwerven door de auto als er wat gebeurt.

Ik heb wel eens bij mensen gezien dat ze de brandblusser op de lijst/spijl van de vooruit/deur maken bij de bestuurderskant... (ben de naam kwijt van die lijst/spijl)
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Stéphane

Post by Stéphane »

@Rikky: Ik heb wel wat ervaring, maar ik wil me niet als 'expert' of 'ik-weet-alles' opstellen. Ik heb al wel veel meegemaakt en van ervaring kun je leren.

Brandblusser op de A-stijl (dat is wat je bedoelt, denk ik) is no-go. Dat is gevaarlijk. Met zo'n klein Sparco-dingetje kan het wel. Maar daar heb je in de praktijk weer niets aan. Daar kun je net een sigaar mee blussen bij wijze van spreken. De brandblusser die ik heb is behoorlijk iets groter namelijk:
Image
Locked