FN2 uit productie!

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
redlude94vtec

Post by redlude94vtec »

Ik maak me zorgen of Honda in de toekomst de Type-R gamma nog kan behouden. Lijkt allemaal wel maatwerk te gaan worden als je nog een sportieve auto wilt hebben. Al die oude auto's raken op deze manier ook snel op.

Er zijn ook wel andere manieren. Ik weet heel toevallig dat er een Duitse auto bestaat die geen A-categorie kreeg. Ze hebben vervolgens de bumper met 7 cm verlengd zodat de auto in een andere categorie valt. Wellicht langere auto's en laag aan de grond? Weet niet of de Euro 5-emissie-eisen afhankelijk is van lengte/gewicht van de auto, maar je moet kunnen spelen met de regelgeving. Dat doen andere fabrikanten ook. Zo heeft Renault alles gedaan om de 5 sterren te krijgen voor veiligheid van de hele gamma. Of je er beter van wordt is een andere vraag. Ik doe namelijk mijn best om die veiligheidsmaatregelen niet nodig te hebben.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Hmm..

Nu moet ik maar extra extra zuinig zijn op m'n RRRrrrrrrr.
Collectors Item, één zeerzeldzame CW FN2 op NL Kenteken. :razz:
Sinister

Post by Sinister »

Gaskleppie wrote:
unicorn wrote:De tijd van leuke auto's is voorbij... :cry: (denk dat ik mijn FN2 maar voor € 5.000,00 meer te koop zet als die zo zeldzaam wordt :wink: )

Ik vraag me wel af hoe dat dat gaat met Porsche, Ferrari, Lamborghini, Maserati, enz. enz... gaan die nu allemaal failliet?

Heel simpel! Turbo!
Een turbo heeft geen hoge cams nodig om vermogen te maken. Daarnaast kunnen ze kleinere motoren bouwen waardoor het verbruik en uitstoot naar beneden gaat terwijl je wel dik vermogen hebt als die turbo erin staat te pompen.

Hoog toerige NA motoren gaan waarschijnlijk uitsterven. Door de hoge cams en hoge compressie's werken ze laag toeren niet effectief en vervuilen ze te veel. Een turbo is dan een mooie manier om net te doen of hij zuinig is en toch veel vermogen te hebben. De keerzijde is dat je met een losse rechtervoet absoluut een hoger verbruik hebt dan een NA motor met net zo veel vermogen.
Dus ja, wat is vervuilender?

Ze zouden die zuinigheids testen eens beter moeten doen en steekproeven moeten nemen met productie auto's. Dan komen er ineens hele andere waarden naar boven en is minimaal de helft van de 20% auto's ineens niet meer 20%
Maargoed, ondertussen worden wel de pure rijders auto's de nek omgedraaid en das erg jammer.....
Anders fabrikanten genoeg die nog hoogtoerige motors bouwen zoals BMW of Ferrari die nog wel aan de norm voldoen. Feit is dat die tests geen cent waard zijn.
Dirk V

Post by Dirk V »

Dit heeft dus weer te maken met de afmetingen/gewichten van de auto.
Een dikke Mercedes zit gewoon aan een C-label vast terwijl je bij het starten van de motor meteen alle onkruid nabij de uitlaat om zeep helpt.
En dan heeft een R een G-label......
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Dirk V wrote:Dit heeft dus weer te maken met de afmetingen/gewichten van de auto.
Een dikke Mercedes zit gewoon aan een C-label vast terwijl je bij het starten van de motor meteen alle onkruid nabij de uitlaat om zeep helpt.
En dan heeft een R een G-label......

Op alle fronten, waar de politiek een regelgeving doorvoert is er altijd een vorm van onrechtmatigheid, bij iedere regelgeving wordt de ene zwaarder benadeelt dan de ander, etc.

Thats life.

De heren in de politiek zien zichzelf liever in een grote Audi V8 rijden dan een Honda Type-R. dus.. mensen als wij lijden daaronder.

Zo blijft ook de Hybride een goed voorbeeld dat in dit kader past;
'Hybride rijders grote belastingtechnische voordelen, terwijl critici en wetenschappers uiteindelijk na vele testen toch moeten toegeven dat een Hybride potentieel schadelijker is voor het milieu dan een hedendaagse normale verbrandingsmotor.
op snelweg verbruikt een Hybride gemiddeld meer dan een vergelijkbare normale verbrander, het productie process van de accu's en het afval. :roll: '

Old-school Type-R... R.I.P, Next stage; Hybrid Type-R :-?
mr. X

Post by mr. X »

Misschien geen hoogtoerige NA motoren meer voor Honda maar bekijk het eens anders. Nu moeten ze Turbo motoren gaan bouwen. Is dat erg? Tot op zekere hoogte maar wij weten dat Honda als geen ander motoren kan bouwen.

Nu klaagde iedereen over de FN2 dat die te weinig vermogen had. Misschien wordt de nieuwe Type-R een bommetje op wielen met 300+ pk.

Time will tell.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

mr. X wrote:Misschien geen hoogtoerige NA motoren meer voor Honda maar bekijk het eens anders. Nu moeten ze Turbo motoren gaan bouwen. Is dat erg? Tot op zekere hoogte maar wij weten dat Honda als geen ander motoren kan bouwen.

Nu klaagde iedereen over de FN2 dat die te weinig vermogen had. Misschien wordt de nieuwe Type-R een bommetje op wielen met 300+ pk.

Time will tell.

Ik hoop het.. tot op heden vrees ik alleen dat Honda zich te veel focust op Hybride.

althans... De opvolger van de NSX is druk in de maak ... :clap

wel zal het N/A VTEC blokje van Honda een groot gemis voor de circuit wereld worden.

En niet 'iedereen' klaagde over de FN2.. Eigenlijk heeft alleen Top Gear een gigantische negatieve golf op gang gebracht. Over een paar jaar aanbid men de FN2 omdat het één van de laatste N/A VTEC blokjes zijn die rond rijden :lol:
wesjes

Post by wesjes »

iVTEC-fab wrote:
"mr. X" :o 1ql1kjc wrote:Misschien geen hoogtoerige NA motoren meer voor Honda maar bekijk het eens anders. Nu moeten ze Turbo motoren gaan bouwen. Is dat erg? Tot op zekere hoogte maar wij weten dat Honda als geen ander motoren kan bouwen.

Time will tell.

Ik hoop het.. tot op heden vrees ik alleen dat Honda zich te veel focust op Hybride.

wel zal het N/A VTEC blokje van Honda een groot gemis voor de circuit wereld worden.

En niet 'iedereen' klaagde over de FN2.. Eigenlijk heeft alleen Top Gear een gigantische negatieve golf op gang gebracht. Over een paar jaar aanbid men de FN2 omdat het één van de laatste N/A VTEC blokjes zijn die rond rijden :lol:[/quote :o 1ql1kjc]

Met name de fanboys dan :p
Type R CW

Post by Type R CW »

wesjes wrote:
iVTEC-fab wrote:
"mr. X":3er1jdtz wrote:Misschien geen hoogtoerige NA motoren meer voor Honda maar bekijk het eens anders. Nu moeten ze Turbo motoren gaan bouwen. Is dat erg? Tot op zekere hoogte maar wij weten dat Honda als geen ander motoren kan bouwen.

Time will tell.

En niet 'iedereen' klaagde over de FN2.. Eigenlijk heeft alleen Top Gear een gigantische negatieve golf op gang gebracht. Over een paar jaar aanbid men de FN2 omdat het één van de laatste N/A VTEC blokjes zijn die rond rijden :lol:

Met name de fanboys dan :p [/quote:3er1jdtz]

idd, ik klaag niet over men fn2! met de updates die ik nu heb presteerd heb zeer goed voor mij!
Little Viper

Post by Little Viper »

Dirk V wrote:Was het niet zo dat het complete gamma een gemiddelde emissie moet behalen? Subaru heeft hiervoor nog een Sirion omgebouwd als zijnde een Justi. Volgens mij is Honda al groen genoeg en moeten sportieve modellen, welke overigens maar in relatief kleine aantallen verkocht worden, gewoon mogelijk zijn. Die emissie-eisen vind ik zo ie zo al een vaag verhaal. Waar blijft de pret?

Volgens mij heb je gelijk (?) :wink:

Ik heb dit al eens horen zeggen door een ingenieur die ik ken bij
"Honda asimo" (ontwikkelen het honda robotje :razz: )
Little Viper

Post by Little Viper »

Gaskleppie wrote:Hoog toerige NA motoren gaan waarschijnlijk uitsterven. Door de hoge cams en hoge compressie's werken ze laag toeren niet effectief en vervuilen ze te veel. Een turbo is dan een mooie manier om net te doen of hij zuinig is en toch veel vermogen te hebben. De keerzijde is dat je met een losse rechtervoet absoluut een hoger verbruik hebt dan een NA motor met net zo veel vermogen.
Dus ja, wat is vervuilender?

Dat vind ik goed gezegd!
Met een Turbodiesel verbruik ik evenveel als met een atmobenzine :lol:

Ik vind het wel pijnlijk om te lezen i.v.m. de Type R :cry:

De CR-Z type R kan nog cool worden 8)
(Al vind ik hem nu veel te duur voor wat hij is)
Mathy M

Post by Mathy M »

K.E.R.S.
daxcer

Post by daxcer »

niet 'iedereen' klaagde over de FN2.. Eigenlijk heeft alleen Top Gear een gigantische negatieve golf op gang gebracht. Over een paar jaar aanbid men de FN2 omdat het één van de laatste N/A VTEC blokjes zijn die rond rijden

Weet dat ik in het begin alles op het internet heb opgezocht van test en video's over de FN2 omdat Jeremy C. de auto werkelijk de grond inboorde . je zou bijna je schuldig voelen als je hem zou aanschaffen
Alleen Top gear is zo negatief over de auto, hen gaat het altijd alleen om pure prestaties maar voor mij klopt de auto helemaal en ben ik blij dat ik hem gekocht heb.
Al moet hij dan zijn meerdere herkennen op prestaties tov zijn voorganger, voor zijn er nog andere dingen die ook belangrijk zijn, looks uitrusting, totaalpakket,exclusiviteit
Je blijft nog steeds met iets rond rijden dat bovengemiddeld snel is voor Jan modaal en wees maar zeker dat er velen zijn die je bezit begeren.

en zo te horen worden de Type R van nu en vroeger enkel maar exclusiever.
Al geloof ik wel in een Type R met hybride, De CR-Z rijdt echt heel goed en je voelt echt niets van de elektro spul + geluid is ook heel geslaagd
Nu nog een CR-Z Type R met een lager prijskaartje aub ..
Little Viper

Post by Little Viper »

daxcer wrote:niet 'iedereen' klaagde over de FN2.. Eigenlijk heeft alleen [b]Top Gear een gigantische negatieve golf op gang gebracht. Over een paar jaar aanbid men de FN2 omdat het één van de laatste N/A VTEC blokjes zijn die rond rijden [/b]

Weet dat ik in het begin alles op het internet heb opgezocht van test en video's over de FN2 omdat Jeremy C. de auto werkelijk de grond inboorde . je zou bijna je schuldig voelen als je hem zou aanschaffen
Alleen Top gear is zo negatief over de auto, hen gaat het altijd alleen om pure prestaties maar voor mij klopt de auto helemaal en ben ik blij dat ik hem gekocht heb

Die kerel moet uiteindelijk een show verkopen hé :wink:
Dat je moeilijk in en uitstapt met een kuipzetel kaart hij aan.
But who give a f*ck :-)
Dat de wagen hard is in de putten vindt hij negatief.
Ik vind het positief,
omdat je bijgevolg méér snelheidsensatie hebt.

Tuurlijk heeft de wagen ook minpunten hé, zoals elke wagen.

Ik vind het wel cool te weten dat we binnenkort met iets exclusief rijden 8)
Atmospherische Type R's :twisted:
100pk per liter cc

Vtec Greets
vtec vince

Post by vtec vince »

Ik ben het deels wel eens met Top Gear.
Je komt met een opvolger van de EP3 op de markt...
Dan zou je op zijn minst een net zo goede auto moeten presenteren.
Door alle veligheidsmaatregelen is de FN2 zwaarder en heeft 1 pk erbij gekregen.

De FN2 blijft natuurlijk een Type R , maar legt het af tegen zijn broertje...
En ja, het is je eigen smaak hoe stug een auto aan mag voelen.
Dus dat is ieder voor zich.

Neemt niet weg dat je geen plezier kunt hebben in een FN2!!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
HONDA

Post by HONDA »

Het Type-R concept is eigenlijk al minder en minder geworden vanaf 2002...

De één vindt dat een Type-R nu exclusiever wordt, ik vind het pure armoede van eens een zeer sportief merk.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
DH

Post by DH »

HONDA wrote:Het Type-R concept is eigenlijk al minder en minder geworden vanaf 2002...

De één vindt dat een Type-R nu exclusiever wordt, ik vind het pure armoede van eens een zeer sportief merk.

Als je ermee opgegroeit bent om maar zo te zeggen is dat zeer logisch.
Ze zijn zwaarder geworden,beter geisoleerd,meer comfort en minder ruig.
Wel minder hardcore als je het zo bekijkt.
Persoonlijk vind ik de EK9 een echte voorbeeld R.
Maar de K20 is echt wel een grote stap vooruit 10kg lichter en meer hp/torque zeer sterke motor waar je meer mee kan doen.
Dus stock is er geen groot verschil als dat er wel is.
Dc5 moest een sec van Tsukuba afrijden volgens best motoring een succes al hoor je overal andere dingen ik heb geeen idee. :wink:
Dc5 facelift en de FD2 zijn wel een goede stap vooruit kwa performance dus minder sportief?
Met de Tsukuba time attack waren ze sneller als de s2000.
Ze zijn vergeleken de concurentie nog licht,hoogtoerig en NA dus ben het niet helemaal met je eens.

Demian.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Het is zonde maar heb het wel verwacht...

Maar er staan in Japan als ook binnen de EU genoeg te koop.

Mijn favoriete Type R is de Dc2 en ik vind ook de Fd2 heel geslaagd.

Dus vanaf het begin tot het einde van de R lijn mooie autos gebouwd!
daxcer

Post by daxcer »

HONDA wrote:Het Type-R concept is eigenlijk al minder en minder geworden vanaf 2002...

het zal geven en nemen worden voor de toekomst denk ik, je kan nu eenmaal niet het groene aspect of de veiligheid gewoon naast je neerleggen als constructeur.

Dan heb je nog de keus ga je hardcore en schrik je een heleboel mensen af en volg je de trend en maak je er het beste van.
ze zullen zeker bij Honda die afweging maken.

Had nu bvb in de FN2 de motor uit de s2000 gezeten dan had die wellicht beter partij kunnen geven maar dan was hij in Belgie bvb ineens en enkel en alleen voor de fiscus 2500 euro duurder geworden zonder de bijslag van Honda zelf dan.
Soms is het wikken en wegen om een zo best mogelijk compromis neer te zetten voor een zo groot mogelijk publiek en naar mijn mening zijn ze daar zeker in geslaagd.
ChristopheR

Post by ChristopheR »

Klopt!

Had de FN2 meer dan 211 pk gehad, dan viel hij in België in een andere schijf van inschrijvingstax (BIV). Gelukkig maar éénmalig te betalen.

Tot 211 pk ong. 2500 euro
Meer dan 211pk ong. 5000 euro

En dan valt de FN2 ook in een andere categorie auto's voor wie 5000 euro BIV wil betalen zoals de s2000, Focus RS, Sub WRX, EVO X, Cayman, TT S, ...

En dan weet je het wel als je moet kiezen. Als ik 5000 euro BIV ipv 2500 had moeten betalen, had ik geen FN2 gekocht. En wie dat wel wil betalen koopt een snellere krachtigere.

Budget speelt ook een rol in de aankoop van een auto. Het moet ook betaalbaar blijven. En dat is de FN2!!

Ik ben heel tevreden over mijn FN2, snel en alle opties die ik wou.
Voor meer pk's zorg ik zelf wel. :D
Locked