Snellere CR-Z op komst

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Martin.O

Post by Martin.O »

ik kies wegligging boven motorvermogen

maar ik denk dat frank voor allebei gaat (en dan gaat het wel heel snel)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Als Honda het goed aanpakt met de turbo 1.6 zal het wel gewoon een snelle auto worden, daar ben ik absoluut zeker van.

All die IMA bullshit eruit, betere remmen en ophanging (suspension?) en een set mooie Recaros.

Ik ga er zeker over nadenken om een anteschaffan.

Dat wij het nu over VR6 vs B16a hebben is echt onzin die discussie is 10 jaar oud.

VR6 Golf III is crap! B16a Ek4 is awesome! Everybody knows that!

VW's nieuwe 2.0 Turbo motoren zijn wel weer heel erg goed!

Excuseer mijn crappy Nederlands.
frederik

Post by frederik »

wat ben je met veel pk's als je die auto toch niet kan betalen, een 200pk auto is tenminste nog te betalen door een gewone werkmens.
als je ziet dat een hothatch eigelijk een sportauto is die betaalbaar, handig en fun is. vraag ik me af of die nieuwe generatie dat wel allemaal waar maakt.

ok als het gaat om de merkreputatie, maar ik hoor nu veel over die ford focus rs. maar ik kom hem zelden tegen op de openbare weg, en toch vind iedereen hem heel wat :-?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dat is idd ook waar. Als je ziet wat een hot hatch tegenwoordig kost is het principe van hot hatch (veel snelheid in een kleine goedkope auto) ook al een tijdje overboord gezet.

Peugeot snapte het destijds wel. De 106 GTI was duurder en luxer, terwijl de 106 Rally het leukere en goedkopere gooi en smijt autotje was. En ik zou zeker voor de rally gekozen hebben. Die zat ook veel meer in de typeR hoek dan de GTI.
Dus Rob, we hebben beide een andere wens als type auto. En als jij het TypeR principe niets vind zal je bij Honda niet snel iets vinden wat naar je smaak is.
frederik

Post by frederik »

Gaskleppie wrote:Dat is idd ook waar. Als je ziet wat een hot hatch tegenwoordig kost is het principe van hot hatch (veel snelheid in een kleine goedkope auto) ook al een tijdje overboord gezet.

Peugeot snapte het destijds wel. De 106 GTI was duurder en luxer, terwijl de 106 Rally het leukere en goedkopere gooi en smijt autotje was. En ik zou zeker voor de rally gekozen hebben. Die zat ook veel meer in de typeR hoek dan de GTI.
Dus Rob, we hebben beide een andere wens als type auto. En als jij het TypeR principe niets vind zal je bij Honda niet snel iets vinden wat naar je smaak is.

idd, dat is wat ik bedoel :D
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

jammer maar waar inderdaad.

Mooie bakken verdwijnen langzaam van het nederlandse straatbeeld omdat auto's onbetaalbaar worden.

BPM moet weg, BTW moet lager en milieu taxen in de prullenbak.. misschien worden auto's dan weer betaalbaar... :wink:
genesis

Post by genesis »

Martin.O wrote:ik kies wegligging boven motorvermogen

maar ik denk dat frank voor allebei gaat (en dan gaat het wel heel snel)

Duh, natuurlijk mot er wel een balans zijn tussen beide, anders word het een trekkend been.

Enne Frank balanceerd altijd op de rand van het haalbare, denk te weten dat hij dat wel eens anders zou willen, wel is het te prijzen/waarderen dat hij trouw blijft aan zijn 'grote liefde', maar je ik ben van mening dat je je ogen niet moet sluiten voor wat andere 'gegadigden' in hun mars hebben.... :wink:

Genesis
genesis

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:Dus Rob, we hebben beide een andere wens als type auto. En als jij het TypeR principe niets vind zal je bij Honda niet snel iets vinden wat naar je smaak is.

Nee Frank, je trekt de zaken buiten hun 'context' (iets wat je vaak doet, laat ik dat bij mezelf houden, doet als ik Honda kritisch tegen het licht hou). Honda, zoals geintroduceerd met de B16 motoren, vanaf 1989, waren 'reuzendoders' en het toppunt van emotionele belevings N.A. motoren, bereikbaar voor de 'gewone man', ik weet onze vakantie nog. al rijdend op Route De Napoleon en de haarspeldbochten van Italie. En elke tunnel werd er terug geschakeld en beleefde ik/wij al zijnde een Ferrari 12 cilnderder motor die 'quattro stagioni di vivaldi'' speelde en ons in de hoogste staat van vervoering bracht. Een 12 cilinder ervaring voor de 'gewone man' met 4 cilinders en met een budget die voor velen haalbaar is.

Dat weet en kan ik nog steeds voelen, maar dat doet nix af aan het feit dat andere merken ook hun 'merits' hebben en dat Honda van een leider/trendsetter op auto gebied is , laten we het mild houden, een 'volger' is geworden, waarbij bij velen op de Honda fora het hart wil laten volgen uit het verleden opgedane 'romantische ervaringen', maar de hedendaagse realiteit ons verteld dat er veel is veranderd en dat bij Honda momenteel de invulling van die liefde/passie..............................

Genesis
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dat weet en kan ik nog steeds voelen, maar dat doet nix af aan het feit dat andere merken ook hun 'merits' hebben en dat Honda van een leider/trendsetter op auto gebied is , laten we het mild houden, een 'volger' is geworden, waarbij bij velen op de Honda fora het hart wil laten volgen uit het verleden opgedane 'romantische ervaringen', maar de hedendaagse realiteit ons verteld dat er veel is veranderd en dat bij Honda momenteel de invulling van die liefde/passie..............................

En daar ben ik het dus juist niet mee eens. In mijn ogen heeft Honda juist vast gehouden aan zn principes en niet meegelopen met de andere merken die WEL gezwicht zijn voor de klanten die alleen maar meer en meer luxe, confort en vermogen wilde.
In de tijd dat die merken het hele GTI gevoel lieten varen bouwde Honda nog een Type-R (de JDM versie, of de light weight EDM bedoel ik dan) waar de puristen eindeloos van kunnen genieten. iets dat de andere merken niet meer kunnen en/of willen leveren.
En dan is het gek genoeg toch weer een fransman in de vorm van Renault met zn R26 (en minder vermogen dan de duitse rivalen) de uitzondering maakt.

Maargoed, laten we er maar over ophouden. Het is nu wel duidelijk waar onze meningen en verlangens liggen.
Ik denk dat ik toch wel de mening van de meeste hier vertolk dus je moet nu maar je gelijk bij andere gaan proberen te krijgen ;)
genesis

Post by genesis »

Nee Frank wij spreken beiden voor en op persoonlijke titel en 'verschuilen' ons niet achter de 'meerderheid' van de anderen om onze mening te 'sterken'.

Elk merk, ook Honda, moet de 'pijp laten roken' dus ook Honda en inderdaad bepaald de consument wat er geproduceerd word en niet de purist, hoe jammer dat ook mag zijn................

Dit zijn niet mijn 'wijze woorden' maar in een soortgelijke situatie van een boegbeeld in Nederland van een andere grote hobby van mij (stereo) dat was bij monde van Drs Julius Emmelot van Marantz Nederland, die in die periode High-end apparatuur op markt bracht, maar doordat het publiek, om in auto termen te blijven'toch liever een ster of nieren op hun apparatuur zagen staan' niet wilde kiezen voor Marantz en het management wilde overleven, dus produceerde wat de consument wilde.

Jij maakt er op deze manier een persoonlijke vendetta van, het gaat niet om 'mijn' gelijk maar om mijn mening en ik denk/vind dat er op een forum openlijk over gediscutieerd mag worden zonder dat we ons daar op persoonliijk titel over aangevallen voelen. Een discussie geeft ruimte tot nadenken en bezinning en is niet gelijk aan een ruzie........................

Dus ik heb geen boodschap aan 'gelijk halen bij anderen'. :wink:

Genesis
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Elk merk, ook Honda, moet de 'pijp laten roken' dus ook Honda en inderdaad bepaald de consument wat er geproduceerd word en niet de purist, hoe jammer dat ook mag zijn................

Idd, en die stelling slaat kant nog wal. Waarom? Omdat er meer dan genoeg merken laten zien dat er genoeg markt is voor niche auto's. Dus modellen die niet door de grote meute gewild zijn, maar juist voor een kleiner gezelschap die wel graag een hardcore auto rijd. Waarom zou anders een merk als Lotus nog steeds bestaan? Om maar een voorbeeld te noemen. Geen radio, geen electrische ramen, geen airco. Jammer genoeg maakt Honda ze zo puur niet meer, maar ze zitten nog wel in een gebied wat niet veel merken meer bied. En dat kan juist de kracht zijn van het "niet meelopen" met de rest van de merken die wel voor de volume modellen gaan die dus in de ogen van een purist saai zullen zijn.
Dus waarom zou Honda mee moeten lopen met de grote jongens? Om ook een saaie bak te maken? Asjeblieft niet!
genesis

Post by genesis »

Die stelling kan dan volgens jou 'kant noch wal raken' maar is (helaas) wel de realiteit. En Honda is geen 'puristisch merk' meer. Lotus wel, maar inderdaad voor de (kleine) Niche markt, Honda is voor de massa. (hybride b.v.)

Ik schep hier 0 en generlei genoegen in (zou het juist graag anders zien), maar het zijn objectief helaas wel de feiten. En ik begrijp best dat het voor de purist pijnlijk is........................ :cry:

Genesis
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Nee hoor, helemaal niet pijnlijk. Wederom blijkt de realiteit anders te zijn. Honda is we degelijk een apparteling. Al was het alleen al omdat ze met niets en niemand samenwerken. iets wat bijna geen concurrent meer kan zeggen.
Ik heb ook nooit gezegt dat Honda door en door een puristisch merk is, maar naast de reguliere massa verkoop hielden ze altijd wel ruimte over voor purisctische modellen, iets wat weinig andere merken ze nadoen.

Ok, op dit moment (pas sinds dit laatste halve jaar) hebben ze geen puristen auto's meer, maar in de afgelopen 20 jaar heben ze die zeker meer dan genoeg verkocht, en het feit dat die in relatief kleine aantallen gingen (soms minder dan 100 aantallen/land) of zelfs vele modellen die het land niet eens uitkwamen, geeft aan dat ze naast de reguliere volume modellen wel degelijk een niche markt onderhielden.
En voor die 20 jaar hebben ze ook meer dan genoeg speciale modellen gemaakt om uit de toom te vallen. Een S800 sportauto met 800cc en 10.000rpm? Ja, dat deden ze bij vw ook zeker?
De Aerodeck was er ook zo een. Tegenwoordig zouden ze die een shooting break noemen. Die reed zo goed dat zelfs sommige politie bureaus er mee rond reden puur om hun rij eigenschappen en handelbaarheid.
genesis

Post by genesis »

Daar kan ik me inderdaad ook helemaal in vinden, ook bij Honda moeten ze in deze economische tijden 'de tering naar de nering zetten', maar wat jij al aangeeft (en ik hoop dat ook) dat de geest van het onderscheidend vermogen tot het brengen van onderscheidende modellen zal blijven rond 'waren' en zodra er economisch gezien weer ruimte voor zal zijn, dan zullen we daar zeker de resultaen voor mogen zien! :wink:

Genesis
mr. X

Post by mr. X »

Het ging toch over een snelle CR-Z?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Sorry, ik moest dat geblaat van Rob even de kop indrukken. ;)
Martin.O

Post by Martin.O »

ik vind het leuk dat benjamin nederlands typt
genesis

Post by genesis »

[quote="Gaskleppie"]Sorry, ik moest dat geblaat van Rob even de kop indrukken. ]

Frank ik begin me te irriteren aan je uitspraken over mij, mijn mening mag ik geven en dat jij door je grote liefde voor Honda daarmee (vlgs mij) door een zeer ´roze & gekleurde bril' kijkt, dat is jouw keuze, ik respecteer jouw passie voor Honda en de daarbij geuitte beleving.

Dat hoor je voor mijn mening net zogoed te doen, maar de daarbij vlgs mijn intepretatie van jouw, 2 dimensionele beleving zoals jij die hebt hierbij, is niet de mijne, dus respecteer mij, net zoals ik de jouwe respecteer......... :-?

En dat 'corrigeren' zoals jij dat noemt................. laat ik het netje houden dat is nogal belerend en aanmatigend............................

Genesis
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Sorry, dat was niet de bedoeling. Maar het was ook de zoveelste keer dat je dit onderwerp weer eens aansnijd en dat vind ik ook niet nodig. We weten al lang wat onze meningen zijn op dat gebied en waar de liefde van onze club op rust. Dus van jou was het ook niet netjes om het weer een keer aan te snijden.
Even goede vrienden hoor. :)
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Ik genoot enorm van jullie argumentatie, heb het op de voet gevolgd :wink:

PS: Ik rij een FN2 ... hoeveel discussies heb ik daarover wel niet moeten verteren hier in het afgelopen jaar :wink:

edit: sorry frank, ik poste dit bericht net krap na de jou laatste
Locked