Johan FN2: geen Evo meer
De EVO is inderdaad weg, zat alleen niet in de planning. Klapband: http://www.112brabant.nl/index_main.php ... to_id=4247
Bij gebrek aan fatsoenlijke EVO's heb ik voor de STI gekozen, hoe lang deze echter gaat blijven is nog maar de vraag... :wink:
Bij gebrek aan fatsoenlijke EVO's heb ik voor de STI gekozen, hoe lang deze echter gaat blijven is nog maar de vraag... :wink:
Beetje van beide. En dan ook nog het hele gebeuren met betrekking tot de afhandeling van de schade. Volgens de expert die mij werd toegewezen was een origineel Nederlandse EVO IX niet meer waard dan €15000,- ... :roll: Maar uiteindelijk is alles toch nog goed gekomen... :-)
Met jou alles goed na het ongeval?
Met jou alles goed na het ongeval?
Johan FN2 wrote:Beetje van beide. En dan ook nog het hele gebeuren met betrekking tot de afhandeling van de schade. Volgens de expert die mij werd toegewezen was een origineel Nederlandse EVO IX niet meer waard dan €15000,- ... :roll: Maar uiteindelijk is alles toch nog goed gekomen... :-)
Met jou alles goed na het ongeval?
Bij mij vroeg de expert naar de juiste specs en nieuwwaarde.
Aangezien het een Japans model is wat hier niet bekent staat weten ze niet waar het om gaat. Dus ik gaf ze alle specs,nieuwwaarde en meer bronnen om het te bevestigen. De verzekeraar dacht zelfs na herhaaldelijk te melden dat het een 2L dc5 was nog steeds dat het een 1.8L Dc2 was. Maar na de officieele gegevens door de hebben gegeven van het RDW zagen ze in dat ze fout zaten.
Daaruit is een schappelijke dagwaarde gekomen waar ik makkelijk weer een Dc5 kan rijden. Ergens zou je moeten denken dat een NL EVO IX toch wel een goede waarde zou moeten hebben met import is het volgens mij iets nadeliger.
Ik zit nu in het schade proces..
In het begin was even niks te plaatsen en als het goed is word de dagwaarde uitbetaald aangezien ik ervoor verzekerd ben. Nu veer research voor wat er komen gaat. Verder echt balen dit was de auto waar ik jaren/kms nog plezier aan zou hebben.
Overgens ook gemeld in een leden-topc.
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Johan FN2 wrote:De EVO is inderdaad weg, zat alleen niet in de planning. Klapband: http://www.112brabant.nl/index_main.php ... to_id=4247
Bij gebrek aan fatsoenlijke EVO's heb ik voor de STI gekozen, hoe lang deze echter gaat blijven is nog maar de vraag... :wink:
Wow, heftig man!
Je bent er goed vanaf gekomen zo te lezen, gelukkig maar.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Bij mij wist de verzekering om wat voor soort wagen dat het ging, en wat ongeveer de waarde moest zijn. Hun hebben na dat eerste bod dus een goed gesprek met de expert gehad (had de verzekering ondertussen een kopie gegeven van de aankoopbon, en ze contact op laten nemen met het bedrijf waar mijn auto vandaan kwam), en uiteindelijk is er toch een acceptabel bedrag uitgekomen al heeft het bij elkaar wel een maand of 2 geduurd.
Zo dat is een lelijke smak geweest zeg!
Ben je over de kop gegaan? Voor zo ver te zien is de schade aan bestuurderskant en voorzijde beperkt waardoor ik het bekneld zitten wat vreemd vind. De deur ziet er ook nog keurig uit dus vandaar mijn vraagtekens.
Desalniettemin heb je geluk gehad en jammer van de afgeschreven EVO.
Ben je over de kop gegaan? Voor zo ver te zien is de schade aan bestuurderskant en voorzijde beperkt waardoor ik het bekneld zitten wat vreemd vind. De deur ziet er ook nog keurig uit dus vandaar mijn vraagtekens.
Desalniettemin heb je geluk gehad en jammer van de afgeschreven EVO.
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
Tering Johan!
Had ik niet gehoord.. Het ziet er behoorlijk uit joh!
Gelukkig is zo'n EVO zeker wel veilig, je mag van geluk spreken dat je er dan nog redelijk ok vanaf komt.
Mocht je nog eens in Veghel zijn, moeten we eens bijpraten!
Succes met je Subaru. Hebben inmiddels zelf ook een 2004 Impreza. Blijft toch leuk!!
Had ik niet gehoord.. Het ziet er behoorlijk uit joh!
Gelukkig is zo'n EVO zeker wel veilig, je mag van geluk spreken dat je er dan nog redelijk ok vanaf komt.
Mocht je nog eens in Veghel zijn, moeten we eens bijpraten!
Succes met je Subaru. Hebben inmiddels zelf ook een 2004 Impreza. Blijft toch leuk!!
@Mr. X
Nee ik ben niet over de kop gegaan, heb ook niet bekneld gezeten zoals in het artikel vermeld stond. Had na het ongeluk erg veel last van mijn zij (bleken dus gekneusde nieren te zijn), en ben dus in de auto blijven zitten. De brandweer heeft uiteindelijk besloten om het dak eraf te knippen, omdat ze geen enkel risico wilde nemen. Voorzijde en bestuurderskant waren zo goed als onbeschadigd...
@Bastiaan
Zo'n EVO is inderdaad wel veilig ja, de brandweer had zelfs nog moeite om het dak eraf te krijgen. En een van de ambulancemedewerkers zei nog tegen mijn vader: 'Ja die Recaro's zitten er niet alleen in voor het mooie.'
En we moeten inderdaad eens een keer bijpraten!
Nee ik ben niet over de kop gegaan, heb ook niet bekneld gezeten zoals in het artikel vermeld stond. Had na het ongeluk erg veel last van mijn zij (bleken dus gekneusde nieren te zijn), en ben dus in de auto blijven zitten. De brandweer heeft uiteindelijk besloten om het dak eraf te knippen, omdat ze geen enkel risico wilde nemen. Voorzijde en bestuurderskant waren zo goed als onbeschadigd...
@Bastiaan
Zo'n EVO is inderdaad wel veilig ja, de brandweer had zelfs nog moeite om het dak eraf te krijgen. En een van de ambulancemedewerkers zei nog tegen mijn vader: 'Ja die Recaro's zitten er niet alleen in voor het mooie.'
En we moeten inderdaad eens een keer bijpraten!
Gelukkig blijkt maar dat kwaliteit nog wel degelijk te koop is!
Als ik soms zie wat voor stoelen er in auto's zitten, vraag ik me werkelijk af of er überhaupt wel een overlevingskans bestaat bij een aanrijding. Fatsoenlijke Recaro's of andere stoel van soortgelijke kwaliteit maakt al het verschil tijdens een aanrijding.
Jammer van de EVO maar in wezen heeft deze zijn werk goed gedaan en je beschermd ten koste van zichzelf :-).
Als ik soms zie wat voor stoelen er in auto's zitten, vraag ik me werkelijk af of er überhaupt wel een overlevingskans bestaat bij een aanrijding. Fatsoenlijke Recaro's of andere stoel van soortgelijke kwaliteit maakt al het verschil tijdens een aanrijding.
Jammer van de EVO maar in wezen heeft deze zijn werk goed gedaan en je beschermd ten koste van zichzelf :-).