bertjes fn2/eg

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
bertje

Re: bertjes fn2/eg

Post by bertje »

vandaag weer bij de tuner langsgeweest ,wagen heeft op de bank gestaan en gedraait
wel met honda map sensor deze keer maar deze leest ook 4 psi bij stationair toerental
nog niet correct dus :(
ook was er nog een slecht contact aan de plug and play adaptors van de injectoren,
motor liep maar op 2 cilinders
2 map sensors en een kabelboom verder en we staan nog steeds nergens dus
mijn eerste idee was om nog een nieuwe map sensor te proberen
gaan horen bij honda voor de prijs,ik viel bijna achterover
417 euro voor een map sensor ,laat maar zei ik
de kosten zijn inmiddels al hoog opgelopen door al het zoekwerk en elektrische problemen
in onderling overleg met de tuner is er dan ook beslist om voor zekerheid te gaan en met een andere computer te werken
tuner is er bijna zeker van dat het probleem daar ligt
het is een DTA geworden met een aangepaste kabelboom,er is dan ook een vaste prijs afspraak gemaakt
hopelijk loopt het nu beter
bertje

Post by bertje »

wel civicje is eindelijk klaar ,heeft wel een kleine 3 maanden bij de tuner gestaan
DTA S60 met aangepaste kabelboom is gemonteerd en de resultaten zien er super uit,ben er zeer tevreden over
op 16 psi druk met de redline op 8000 getuned door DUXE engine works
http://www.youtube.com/watch?v=P20M1AyMU-k&list=UUxUIImc8UEtGpaYGeRKq6nA&feature=sharecontrol
vroeg aan de tuner of hij last had van compressor surge maar die zei van niet
volgend weekeind ga ik de wagen afhalen daarna is het even bekijken of hij onder de 95 db blijft anders komt er nog een demper tussen
olie koeler nog verder aansluiten en wat andere prulletjes
ook nog een spoiler en skunk draagarmen op de kop kunnen tikken
spoiler is er eentje van megan racing ,niets bijzonders alu spoilertje
http://www.meganracing.com/product.asp?prodid=773
draagarmen hebben ook nog wat aandacht nodig, vereisen nog een paar nieuwe bushings

groeten
vtec vince

Post by vtec vince »

Holy sh#t!!
Het resultaat mag er zijn na zoveel werk.
Veel plezier met Porsches en ferrari's pesten :D
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
CTR-Asch

Post by CTR-Asch »

Gruwelijk! Plezier hebben zal wel goedkomen denk ik.
bertje

Post by bertje »

Wel weer wat veranderingen/verbeteringen gedaan en werkjes die nog moesten gebeuren

oliekoeler aangesloten, begonnen met de mocal adaptor en uiteindelijk terug verwijderd en verwisseld met de D1 spec adaptor wegens lekkage
Had gelezen dat een thermostaat toch weer een onderdeel was dat kon stuk gaan en hij zal toch enkel voor circuit gebruikt worden dus hij zal wel warm genoeg worden
adaptor zit gemonteerd op de oem olie koeler
Image
over de leidingen heb ik een hitte werende hoes geplaatst omdat ze tussen het blok en de header liggen
en met deze adaptor had ik meteen de mogelijkheid om wat sensors/meters aan te sluiten
Image
brandstofdruk zender aangesloten met een adaptor/rvs leiding
Image
verder ook nog een trekhaak en treklint gemonteerd
spoiler gemonteerd en bumper een stukje ingekort
Image
Image
ook het brandstofsysteem is volledig herbekeken, tuner adviseerde mij om de brandstofleidingen te verleggen omdat ze te dicht bij de header lagen i.v.m. veiligheid
goed, maar had geen zin om weer nieuwe gaten in het schutbord te boren
dan maar de leidingen verlegt terug op de oem positie onder de wagen samen met de pomp
Image
leidingen gaan dan naar binnen via de opening die het interieur met de oem brandstoftank verbind
passend plaatje gemaakt,oem eg brandstoftank er ook vanonder gehaalt
Image
bak van het reservewiel uitgeslepen , achteraan een verstevigend koker profiel tussen gelast en ter hoogte van de achterbrug een plaat ingelast
Image
alu bak gemaakt (dikte 3mm,bakken van ATL zijn 1,6mm dik) passend voor de tank,onderkant komt gelijk met de asr brace
met daarin een fia gekeurde brandstoftank
Image
ontluchting van de tank zit in de slotopening van de koffer (slot verwijdert)
Image
alle lasnaden zijn wederom bijgewerkt met zinkrijke verf
het interieur ziet er meteen een stuk netter uit doordat alle leidingen verweidert zijn
ook de batterij is verzet , zit nu onder de DTA computer gemonteerd
daarmee is ook de batterij kabel verweidert uit het interieur wat ook een netter zicht geeft
kan zijn dat ik in de toekomst toch de brandstoftank netjes in het midden hang en een zij uitlaat maak
heb wel al met de wagen gereden maar helaas nog niet op het circuit tot mijn grote spijt,maar dat komt wel :)
stilaan komt alles wel in orde

groeten
Katana

Post by Katana »

Indrukwekkend project kerel.

Zit er ook een thermostaat in de oliekoeler?

Wat is je beweeg reden om de tank achter de achterwielen te plaatsen (in de kreukelzone)?

Gr.Frans
bertje

Post by bertje »

in de adaptor die er nu gemonteerd is niet nee, ik ben er van overtuigd dat hij het wel warm genoeg zal krijgen op het circuit
zwaar getunde straatauto's zullen meer baat hebben bij een thermostaat

eg is te licht achteraan, dus zo ver mogelijk naar achter voor meer gewicht op de achterwielen
nu is er links en rechts van de alu bak nog geen versteviging voorzien aangezien ik er aan denk om hem nog wat te verschuiven
zodra hij zijn definitieve plaats heeft worden er nog verstevigingen bijgelast
Katana

Post by Katana »

Ben benieuw kerel.

Verschuiven is wel weer een hoop werk maar kan me er wel wat bij voorstellen. Als er iemand achterin duikt in de regen en/of aanremmen heb een grote kans op een benzine bad/douch ;-)

Veel succes
bertje

Post by bertje »

Katana wrote:Ben benieuw kerel.

Verschuiven is wel weer een hoop werk maar kan me er wel wat bij voorstellen. Als er iemand achterin duikt in de regen en/of aanremmen heb een grote kans op een benzine bad/douch ;-)

Veel succes

ja daar heb ik ook aan zitten denken
eerste idee was om een ongekeurde tank te nemen en te monteren op dezelfde plaats maar onderaan de wagen(ook de reservewiel bak er uit geslepen)
maar met een mogelijke aanrijding in gedachten over gestapt naar ATL
heb wel nog een paar ideetjes om hem wat te verstevigen
bertje

Post by bertje »

Wel de eerste meters zijn gemaakt :)
Dinsdag 10/6 naar Zandvoort getrokken, goed weer gehad enkel het laatste uur begon het te regenen.
Weinig tot geen problemen gehad enkel 1 uitaat ophangings rubber verloren.
Koelwatertemperatuur was goed tot mijn verbazing, olietemperatuur bleef tussen de 80 en 90°.
Motor deed het goed enkel 1 of 2x op het rechte stuk waar hij inhield en de uitlaat plofte, ik weet niet wat de oorzaak is,toerental was rond 7000rpm, mss slipte de riem door??
1ste rondes was het wel nog wat zoeken, veel misgeschakelt, veel bochten gemist maar had wel dikke fun
Slip diff trekt je heerlijk uit de bocht

Waar er wel aan moet gewerkt worden:

.Huidige remmen zijn onvoldoende, tenminste in mijn ogen,ze zijn goed voor een paar ronden dan is het beste er wel af
Ze hebben zeer zeker meer koeling nodig. Op een bepaalt moment ging ik tanken en de schijven stonden letterlijk te dampen.
Ook slaan ze snel vast vooraan (spoon/ferodo) en dan word het helemaal gevaarlijk. Rond 4 uur begon het te regenen,
ik kwam net van het rechte stuk af en wou de bocht in, remmen sloegen vast en schuiven maar de grind bak binnen.
Toen was de lol er wel af, maar geen brokken gehad.

Eg tje heeft ook bakken onderstuur, daar moet duidelijk wat aan gebeuren.
IK dacht te beginnen met de voorste swaybar te verwijderen en vooraan wat camber/ caster toe te voegen?
Als alles klaar is laten uitwegen zou ook niet slecht zijn.

Verder weer bezig met nog wat upgrades maar dat zien jullie wel weer als het zo ver is.

groeten
mrkeffo

Post by mrkeffo »

Onderstuur verhelpen wat je kan doen:

Zorgen voor meer caster fusee meer acheterover krijgen. Heb gehoord bij eg's als je bovenste armen diegene die eigenlijk rechts hoord links zetten krijg je meer caster dat moet je is bekijken.

Meer uitspoor geven.
Swaybar compleet weg halen lijkt me niet verstandig. Een slappere plaatsen wel aan de voorkant.
Swaybar achter versterken.
Je zou ook kunnen kijken om je springrates achter te kunnen verhogen dan zorg je in z'n totaliteit voor minder grip op de achteras.

Ik hoop dat je hier iets mee kan :)
bertje

Post by bertje »

Zorgen voor meer caster fusee meer acheterover krijgen. Heb gehoord bij eg's als je bovenste armen diegene die eigenlijk rechts hoord links zetten krijg je meer caster dat moet je is bekijken.

Weet je waar ik dit ergens kan terugvinden?
Even gegoogeld maar niks.

Bedankt voor de suggesties.
bertje

Post by bertje »

hallo mensen

tijdje niets gepost hier, het word dan ook hoog tijd
ik ben momenteel aan de laatste werken bezig voor dat de wagen naar de spuiter gaat
voorbije zomer al een kooi ingelast van safety devices
Image
de verbindingen zijn voorbereid maar de buizen zijn wel in overlengte, 1 kant moest dus wel nog passend gemaakt worden
grootste hekelpunt was informatie, die is veeel te algemeen voor iemand die zijn eerste kooi plaatst

een spc camberkit kunnen bemachtigen via ebay
Image

uitlaat word ook weer verandert, deze keer een 3inch alu versie met vibrand dempers
het word een zijuitlaat(nog verder af te werken)
Image
Image
er komt waarschijnlijk nog een demper bij

vlakke bodem;
vlakke bodem is er eentje ala EG P k20 (topic HCN)
stoel is ook verder achteruit gezet, nieuwe verlengde stuurkolom, brandstoftank wederom verzet, afneembaar front
een hele hoop eigelijk :)
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
huidige remmen /pedalen worden ook aangepast
vooraan komt er een AP 295 set op met ds3000 blokken
2de hands setje maar zo goed als nieuw,ik dacht dat het remblok oppervlak groter zou zijn dan bij de spoons maar dat is ongeveer hetzelfde, verschil zit hem in de zwevende schijven denk ik
met de stoelen verder naar achter te zetten worden de huidige pedalen vervangen door een tilton 600 pedal box
volledig instelbaar, leidingen voor en achter zijn volledig gescheiden knap staaltje techniek moet ik zeggen
Image
Image
nog heel wat kleinigheden te doen en zo weinig tijd maar het komt goed

groeten
voetbalboer87

Post by voetbalboer87 »

Leukleuk!

Deze SPC set doet alleen camber zeker?
bertje

Post by bertje »

voetbalboer87 wrote:Leukleuk!

Deze SPC set doet alleen camber zeker?

neenee camber en caster, niet meer nieuw te verkrijgen deze
voetbalboer87

Post by voetbalboer87 »

Nice found :)
bertje

Post by bertje »

Wel hier ben ik weer met meer veranderingen
deze keer heb ik mij vooral geconcentreerd op het gewicht van de wagen of het verlichten ervan beter gezegd
Door de vlakke bodem en de kooi te maken/installeren is er namelijk heel wat matriaal bijgekomen en om dat gewicht te compenseren zijn er de volgende stukjes aangekocht:
carbon motorkap
Image
gewicht 9,8 kg vs oem motorkap met verwijderde versterkingen 10,9kg

polyester deuren
Image
gewicht met slot,scharnieren,... 6.7 kg/stuk

ook heb ik de oem deuren uitgeslepen om te zien wat er nog van overbleef
Image
gewicht zonder slot, scharnieren,... 9.8kg/stuk

carbon achterklep
Image
gewicht 4.2kg vs oem zonder lichten 6.5kg

polyester fenders
Image
gewicht 1.350kg/stuk hier geinstalleerd samen met autokonexion fender flares welke mij 2cm meer ruimte geven omdat ik in de toekomst toch wel wat breder ga rijden

achterste fender flares
Image

abs spoon stijl spiegels
gewicht 0.414kg/stuk vs oem 1.170kg/stuk

lexaan ramen komen er natuulijk ook aan maar deze zijn nog niet binnen
wel oem al eens gewogen
oem deur glas 3.8kg/stuk
oem koffer raam 7kg

ik hoop met deze lichte stukken te monteren toch al het toegevoegde gewicht van de kooi uit te sluiten
ook nog aangekocht
sleeparm lagers
Image
deze komen van Maleisië en stukken goedkoper dan de PCI of of BLOX setjes

quaife quick rack
Image
eigelijk heb ik hier de verkeerde aangekocht, deze is namelijk voor 88-91 civic,de 2.8versie
maar deze kan passend gemaakt worden voor eg
de how to: http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=119298

ondertussen ook nog wel wat werken uitgevoerd
nieuwe locatie gemaakt voor de tankklep aangezien ik de ATL fuel cell ga upgraden
Image

ook nog een verwijderbaar horizontaal kruis toegevoegt boven de brandstoftank aangezien ik nog niets voorzien had om de hoofdbeugel open te houden moest er iets gebeuren
Image

wel dat was het voor deze post
ps:voor de mensen die het niet weten,als je op de foto's klikt kun je ze groter bekijken

groeten
bertje

Post by bertje »

lexaan is inmiddels ook weer aangekomen, alles in 4mm besteld
ik vond 3mm nogal aan de slappe kant en was bang dat het zou gaan "wapperen" bij hogere sneheden
een deel komt van bij Motex enkel het achterraam komt van bij plastics 4 performance

voorste zijruiten lexaan 2.1kg vs oem 3.8kg
Image

achterraam lexaan 2.6kg vs oem 7kg
Image

ik had er niet aan gedacht dat die van Motex vlak gingen zijn en met de polyester deuren zal dat nog wel eens kunnen tegenvallen, verwarmen zal zeker nodig zijn, iemand al gedaan of tips??

even naar gezocht en uiteindelijk gevonden bij mensen die heuvelklimmen:
polyester dak 3.7kg vs oem 9kg
Image
Image

jammer dat ik deze mensen niet vroeger leren kennen heb anders waren er nog onderdelen gevolgd
momenteel staat het chassis spuitklaar, geplamuurd,(niet perfect maar goed genoeg) geschuurd en ontvet
spuiten gaan we ook zelf doen hoofdzakelijk om geld uit te sparen om natuurlijk ergens anders in te pompen :)
momenteel aan de achterste draagarmen bezig om ze te verlichten, zien wat we hier nog kunnen afschoppen van gewicht
de Toe afstelling word verwijderd, is ook al verwijderd van het chassis
ik zal dit weekeind nog wat foto's nemen dan krijgen jullie er ook een beter zicht op

groeten
bertje

Post by bertje »

foto's van het chassis ben ik vergeten maar ik heb er wel een deel van de mal die ik gemaakt heb van de achterste sleeparmen
Image
Image
Image
Image
Image
ben enkel nog aan het twijfelen of ik ze met 1 buis zal verbinden of 1 onder en 1 boven
alu versie komt er waarschijnlijk ook

groeten
bertje

Post by bertje »

fototjes van het chassis genomen
dakloos ocharme :)
Image
nog even met de klokboor rondgegaan daar waar het kon
Image
Image
Image
ook de sleeparmen afgemaakt
Image
Image
gewicht per kant 3.5kg vs oem 4.4kg zonder sleeparm rubber en toe verstelling, zal +- op een 5kg neerkomen

groeten
Locked