waar voorruit vervangen?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
wesjes

Post by wesjes »

was een grap :D
Rikky

Post by Rikky »

wesjes wrote:was een grap :D

Ik had niet anders verwacht maar ik vind het een geniaal woord :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
HONDA

Post by HONDA »

RedSun wrote:Carglass zijn inderdaad prutsers al hangt het wel van de vestiging af.

Rotterdam Alexander zijn mega prutsers in ieder geval. Ooit mijn EE8 daar gebracht en daarna was ik voorgoed genezen van Carglass.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Jo&

Post by Jo& »

Probleem met die branche is dat misschien wel 95% van de mensen het geen ruk interesseert. Als er maar weer een ruit in zit die heel is.
Veel mensen rijden een jaar of 3-6 in een auto en hebben weer een ander. Als het gaat roesten is het vaak na een paar jaar en dat is dan heb probleem van de volgende eigenaar.

Hierdoor worden ze ook niet door de markt gedwongen om de kwaliteit te verhogen.
LaurenZ

Post by LaurenZ »

wesjes wrote:Heb al een afspraak gemaakt bij Honda Hillegom.

Raam word besteld met complete kit raam rubbers clipjes etc..
En natuurlijk blijf ik erbij staan.

Das een goede keus.
Volgende keer haal ik ook gewoon via de dealer een raam. Plaatsen heb ik inmiddels via via een adresje voor. Dan maar niet via de verzekering...
'98 JDM Integra Type-R
RedSun

Post by RedSun »

wesjes wrote:
Bij mijn verzekering heb ik 75euro eigen risico voor ruitschade.
Bij honda krijg je een tegemoet koming van 68euro dus dan word het 7euro betalen voor een ruit.

Ook als je naar de dealer gaat? Waarschijnlijk betaal je 150,- met een tegemoetkoming van 68 euro. Dus hetzelfde als bij Autotaal.
Nana korobi ya oki
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Dat hangt dus totaal van je verzekering af.

Ik was niks kwijt aan eigen risico maar blijf wel dit jaar gelijk qua aantal schadevrije jaren ( -1 in mijn geval :( )
'98 JDM Integra Type-R
wesjes

Post by wesjes »

RedSun wrote:
wesjes wrote:
Bij mijn verzekering heb ik 75euro eigen risico voor ruitschade.
Bij honda krijg je een tegemoet koming van 68euro dus dan word het 7euro betalen voor een ruit.

Ook als je naar de dealer gaat? Waarschijnlijk betaal je 150,- met een tegemoetkoming van 68 euro. Dus hetzelfde als bij Autotaal.

Nope, staat in de polis overeenkomst dat je een eigen risico van 75 euro hebt bij ruitschade, ongeacht waar je het laat maken.

ik heb alleen 150euro eigen risico op schade aan de auto zelf
RedSun

Post by RedSun »

L4urenZ wrote:Dat hangt dus totaal van je verzekering af.

Ik was niks kwijt aan eigen risico maar blijf wel dit jaar gelijk qua aantal schadevrije jaren ( -1 in mijn geval :( )

Ruitschade (steenslag en inbraak) zijn beperkt casco schades. Wat inhoudt dat je niet kunt terugvallen in je Bonus/malus.
Die zijn dus ook verzekerd als je de zogenaamde WA+ of WA beperkt casco verzekering hebt.

@Wesjes: Ok dat scheelt weer, meeste verzekeraars hebben verlaagd eigen risico bij erkende glaszetters i.v.m. prijsafspraken.
Bij dealers of andere betaal je dan de volle mep.
Nana korobi ya oki
LaurenZ

Post by LaurenZ »

RedSun wrote:
L4urenZ wrote:Dat hangt dus totaal van je verzekering af.

Ruitschade (steenslag en inbraak) zijn beperkt casco schades. Wat inhoudt dat je niet kunt terugvallen in je Bonus/malus.
Die zijn dus ook verzekerd als je de zogenaamde WA+ of WA beperkt casco verzekering hebt.

Ik stond al op -1, dus sta volgend jaar niet op 0.
Ze laten je bij Centraal beheer dan een jaar op hetzelfde staan.

Terugvallen heb ik reeds gehad toen ik nog de civic had en na lang gezeur hebben ze eindelijk die schade vrije jaren terug gezet, ze hadden mij op -6 ipv -4 gezet.
'98 JDM Integra Type-R
Rikky

Post by Rikky »

pff dat is zuur... Voor mij duurt het nog tot 19 november voor ik op 0 sta eigenlijk maar bij Datz...Ditzo kennen ze geen - dus werd het 0 en zal het 19 november 1 schadevrij jaar worden :D

Als er tot die tijd niks gebeurt...
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Gewoon je auto binnen zetten en fijn blijven fietsen :roll:
'98 JDM Integra Type-R
SteefO

Post by SteefO »

Ik laat de ruiten bij Vario Autoruitservice nabij Alkmaar vervangen. Deze man is vorige jaar beste raamzetter van Nederland geworden. Hij gaat tenminste nog met veel gevoel en voorzichtigheid om met raam en zeker met auto.

http://www.varioautoruit.nl/index.html
Rikky

Post by Rikky »

Haha dat doe ik elke dag :lol:
Sharky

Post by Sharky »

toevallig vanmiddag een afspraak gemaakt bij autotaalglas in doetinchem

is een klein bedrijf van 3 man en hoor er veel goede verhalen over. Het was wel een beetje gezeur over dat er een orriginele ruit inkomt maar....

ze betalen nu :

oem ruit (met logo)
alle 3 de lijsten (oem)
alle klipjes (oem)
en zelfs de airbagsticker vergoeden ze 8)

Prima geregelt.

Hij wist zelfs wat voorn auto een integra is en had er al eerder 1 gedaan.

Edit:
krijg zelfs gratis een leenauto (mini) :-)
mr. X

Post by mr. X »

Niet doen, mooi er bij blijven! Zo lang werk is het niet. Hooguit 30 minuten tot een uur en hij zit erin. Daarna moet het nog wel uitharden voor je er mee kan rijden maar dan kun je daarna wel weg gaan.

Voorkomen is beter dan genezen.

Wel goed om te horen dat hij eerder van een Integra gehoord heeft. Dat geeft altijd wel wat vertrouwen.
vtec vince

Post by vtec vince »

Maarehh....was het niet zo dat de ruiten van een Type R iets dunner waren ivm gewichtsbesparing?
Dan zullen ze toch geen ruit van de hybrid in wesjes z'n auto plaatsen?!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Sharky wrote:toevallig vanmiddag een afspraak gemaakt bij autotaalglas in doetinchem

is een klein bedrijf van 3 man en hoor er veel goede verhalen over. Het was wel een beetje gezeur over dat er een orriginele ruit inkomt maar....

ze betalen nu :

oem ruit (met logo)
alle 3 de lijsten (oem)
alle klipjes (oem)
en zelfs de airbagsticker vergoeden ze 8)

Prima geregelt.

Hij wist zelfs wat voorn auto een integra is en had er al eerder 1 gedaan.

Edit:
krijg zelfs gratis een leenauto (mini) :-)

Bij mij hebben ze dus enkel het raam vervangen en na veel gezeur ook de clipjes. Terwijl ze wel beloofd hadden om ook de lijsten te doen...

Ik zou er dus bij blijven, Vertrouw Autototaalglas voor geen meter meer...
'98 JDM Integra Type-R
mr. X

Post by mr. X »

Ik bedoelde het ook meer als voorbeeld dat ze niet zullen schrikken van zijn auto. De buitenkant (zoals lijsten) is hetzelfde, de binnenkant (ook al zit het stuur aan de andere kant) zal ook hetzelfde zijn. Het enige verschil zal waarschijnlijk de raam zelf zijn.
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:...de raam...

:shock:
Locked