Honda gaat geen hybride versie van de volgende generatie Accord maken. In plaats daarvan zoekt het Japanse merk zijn heil in dieseltechnologie.
Voor de grotere modellen ontwikkelt Honda een nieuwe dieselmotor, die moet helpen de gemiddelde CO2-uitstoot binnen het gamma te beperken. De nieuwe dieselkrachtbron voldoet, als hij in 2009 het levenslicht ziet, aan de strengste milieueisen. De Honda Accord Hybrid was sinds 2004 leverbaar in de Verenigde Staten, maar is nooit een succes geweest.
Uiteraard laat Honda de hybride niet voor wat ‘ie is. Zo krijgt de Civic in de toekomst weer een nieuwe hybrideversie en komt er daarnaast nog een compacte, sportieve hybride. Deze staat voor 2009 gepland.
'Geen hybride Honda Accord’
'Geen hybride Honda Accord’
Nana korobi ya oki
Het is niet zo'n groot gemis, maar wel jammer.
History of driven cars:
Honda Civic [ED7] 1.6i (9 april 1999 - 23 september 2001
Honda Civic [EG4] 1.5 DXi (23 september 2001 - 19 oktober 2013)
Honda Civic [EP1] 1.4i Sport (19 oktober 2013 - 22 december 2018)
Honda Civic [FN2] 2.0i type R ( 22 december 2018 - heden)
Life is too short for to drive boring cars.
Honda Civic [ED7] 1.6i (9 april 1999 - 23 september 2001
Honda Civic [EG4] 1.5 DXi (23 september 2001 - 19 oktober 2013)
Honda Civic [EP1] 1.4i Sport (19 oktober 2013 - 22 december 2018)
Honda Civic [FN2] 2.0i type R ( 22 december 2018 - heden)
Life is too short for to drive boring cars.
Mjah dat red hij niet nee, 535D zou het je wel lastig kunnen maken maar gezien het gewicht van de CTR red die het ook niet denk ik. (geen zin om specs op te zoeken lol)
Diesels van tegenwoordig (de roetfilter-hype) zijn vrij schoon hoor maar ik ben het met je eens dat ze niet zo ruiken.
Diesels van tegenwoordig (de roetfilter-hype) zijn vrij schoon hoor maar ik ben het met je eens dat ze niet zo ruiken.
Nana korobi ya oki
Denk dat je het toch lastig krijgt met de 535D, 272pk/560Nm en 0-100 in 6,5sec.
Met de 530D misschien iets minder lastig maar is ook geen watje met 218pk/500Nm en 0-100 in 7...sec.
In een bocht is het een ander verhaal, zat ooit achter eentje bij stoplichten, ging er als een kanon vandoor totdat we een klaverblad op gingen, toen veranderde die in een tank en kon ik er zonder een probleempje makkelijk langs.
Maar hoe dan ook, ook voor mij never nooit diesel!!!!!!!
Met de 530D misschien iets minder lastig maar is ook geen watje met 218pk/500Nm en 0-100 in 7...sec.
In een bocht is het een ander verhaal, zat ooit achter eentje bij stoplichten, ging er als een kanon vandoor totdat we een klaverblad op gingen, toen veranderde die in een tank en kon ik er zonder een probleempje makkelijk langs.
Maar hoe dan ook, ook voor mij never nooit diesel!!!!!!!