Remblokken

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
baRt

Remblokken

Post by baRt »

omdat Gaskleppie in zijn topic zegt dattie ook ds2500 achter heeft, begon ik wat te denken... en dus maar even een extra topic.

Ik ben op dit moment aan het kijken voor nieuwe remmen.
Nu ga ik voor nieuwe schijven en blokken doen, want dat is allemaal bijna op.
Achter wilde ik hetzelfde doen, maar ik zie dat het daar allemaal wel meevalt. De schijven achter zijn nog lekker dik, dus hoef ik niet te vervangen. Maar de blokken, daar gaat dit topic over :)

Voor komt er zeker Ferodo DS2500 op. Achter heb ik momenteel OEM, of namaak spul. Geen idee, boeit me ook niet echt om eerlijk te zijn, want zal qua performance niet veel schelen.

Maar daar zit meteen het probleem: Hoe erg is het, om voor een verbetering te doen en achter niet? Ik weet dat het normaal weinig uitmaakt, omdat de meeste remdruk toch op de voorwielen zit.
Maarrr.... hoeveel zal het doen voor de rembalans?
Even in het achterhoofd houdende, dat ik met de nieuwe 'setup' vast wel een keer op het circuit terecht zal komen :)

Dus: nieuwe remblokken, voor verbetering, hoe erg wordt de balans verpest door achter OEM te blijven?

PS: ja er komen meteen staalomvlochten leidingen
PPS: AUB geen snuggere opmerkingen dat het altijd beter is om achter ook te verbeteren, want dat snap ik ook wel... Maar het is een nutteloze verbetering als het qua verschil niet merkbaar is (voor mij met mijn huidige rijkunsten) en als het betekent dat ik 75% goede blokken weg moet gooien...
wilco

Post by wilco »

Als de blokken achter nog goed zou ik ze pas vervangen als ze op zijn, om de balans goed te houden is het slimmer om achter ook te vervangen
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

De schijven voor zouden het nu overbodig heet kunnen krijgen omdat ze meer remkracht moeten verwerken. De blokken hebben voor meer "grip" op de schijven dan achter dus krijgen de schijven het zwaarder.
De kans op kromme voorschijven ZOU kunnen toenemen.

In hoeverre het in de praktijk voorkomt zou ik ook niet weten.....
ITR1689

Post by ITR1689 »

Als je op het circuit rijdt, dan is het wel de moeite waard om achter DS2500 blokken te nemen. Hij remt dan iets beter en je auto duikt minder bij hard remmen.
Ik heb de achterste blokken ook pas vervangen toen ze bijna op waren.
baRt

Post by baRt »

ok, dan laat ik voorlopig de achterkant lekker voor wat het is...
Locked