Op mijn ATR zit een automatische hoogteverstelling voor de koplampen, echter vind ik het lichtbeeld maar bagger. Het reikt niet ver genoeg, voornamelijk aan de linkerkant.
Kan ik hier zelf wat aan stellen of de dealer aan laten stellen of moet er iets vervangen worden? Bekend probleem of ben ik de eerste?
bij mij zit er ergens een schroevendraaier gat op de lamp waar je em zelf wat hoger/lager kan stellen..(EP3)
zal er bij jou ook wel op zitten denk ik..(kijk a.u.b. wel eerst of het inbus is)
ik had em wel tegen de garagedeur en toen wat hoger afgesteld (ook links rechts zit erbij)
D_ToXx² wrote:bij mij zit er ergens een schroevendraaier gat op de lamp waar je em zelf wat hoger/lager kan stellen..(EP3)
zal er bij jou ook wel op zitten denk ik..(kijk a.u.b. wel eerst of het inbus is) ik had em wel tegen de garagedeur en toen wat hoger afgesteld (ook links rechts zit erbij)
gr ik
Ook HID?
Normaal kun je niet xenon (HID) zo afstellen. Deze heeft een basisafstelling. Maar volgens mij kun je bij de ATR de hoogte zo bijstellen...
Het is idd afstelbaar m.b.v. kruiskop schroevendraaier.
Naast de hoogteverstelling-stekker zit een ronde opening, daarin met de schroevendraaier de hoogte verstellen.
Vandaag nog gedaan voor een kameraad van mij met zn ATR 33/50 voor de APK.
Nu hebben we dus die lampen gesteld met de stelschroeven en het lichtbeeld is dan even goed, alleen daarna stelt hij zich automatisch weer af naar de 1e stand die dus niet goed is.
Probleem zit hem dus in die motor die de 0 stand niet kan vinden of niet goed heeft staan. Iemand ervaring hiermee?
ligt waarshijnlijk aan de automartisch niveau regeling, deze zit op een van je achterste control arms of was t desway bar.....
Hoe dan ook, als jeondr de auto kijt zie je het.
Ik heb dit probleem nu dus ook. de rechtse koplamp hoor je mooi afstellen bzz bzz bzz en dan staat ie goed. De linkse doet bzzzzzzzzzzzzz helemaal naar beneden en dan einde oefening. Resultaat is nu dat ik met m'n linkse lamp anderhalve meter voor de auto uitschijn... ZWAAR vervelend. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? die level meting kan het niet zijn want dan zou de rechtse het ook niet goed doen. er zit er maar 1 voor beide lampen. ze zouden dus beide gewoon symetrisch aangestuurd moeten worden. Een beetje wijze raad zou welkom zijn aangezien ik nog nieuw ben in de honda's moet m'n verstand nog even omzetten van frans naar japans. :P
sharkbait wrote:Ik heb dit probleem nu dus ook. de rechtse koplamp hoor je mooi afstellen bzz bzz bzz en dan staat ie goed. De linkse doet bzzzzzzzzzzzzz helemaal naar beneden en dan einde oefening. Resultaat is nu dat ik met m'n linkse lamp anderhalve meter voor de auto uitschijn... ZWAAR vervelend. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? die level meting kan het niet zijn want dan zou de rechtse het ook niet goed doen. er zit er maar 1 voor beide lampen. ze zouden dus beide gewoon symetrisch aangestuurd moeten worden. Een beetje wijze raad zou welkom zijn aangezien ik nog nieuw ben in de honda's moet m'n verstand nog even omzetten van frans naar japans. :P
alvast bedankt
Ik denk dat je automatische hoogte verstelling kapot is... Het tandwieltje kan misschien wel lam zijn...
sharkbait wrote:Ik heb dit probleem nu dus ook. de rechtse koplamp hoor je mooi afstellen bzz bzz bzz en dan staat ie goed. De linkse doet bzzzzzzzzzzzzz helemaal naar beneden en dan einde oefening. Resultaat is nu dat ik met m'n linkse lamp anderhalve meter voor de auto uitschijn... ZWAAR vervelend. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? die level meting kan het niet zijn want dan zou de rechtse het ook niet goed doen. er zit er maar 1 voor beide lampen. ze zouden dus beide gewoon symetrisch aangestuurd moeten worden. Een beetje wijze raad zou welkom zijn aangezien ik nog nieuw ben in de honda's moet m'n verstand nog even omzetten van frans naar japans. :P
alvast bedankt
Zelfde probleem, de rechtse stelt zich altijd goed, de linkse alleen als hij goesting heeft :-?