Plastic 'vetvrij' maken

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Sincx

Plastic 'vetvrij' maken

Post by Sincx »

Wat gebruiken jullie hiervoor ? Ik gebruik zelf ammoniak verdund met water en onder de indruk dat dit wel aardig werkt maar is daar nog speciaal spul voor eigenijk ?
noppie

Post by noppie »

Ik gebruik op mijn werk speciale plastic cleaner wat een speciale ontvetter is voor kunstof.

Als je t thuis voor de hobby zou moeten doen dan kun je als beste wasbenzine gebruiken.
mr. X

Post by mr. X »

Is het zichtbaar, wat wil je er mee doen?

Remreiniger is lekker agressief 8)
Sincx

Post by Sincx »

Wasbenzine is iets te aggresief denk ik ?

Het is voor de deurdorpels en dus interieur panelen in de Civic. Dus gebruik ik het liefst iets wat 100% zeker het plastic niet aantast.

Vandaar de vraag of er speciaal spul voor op de markt is, hoe het heet en waar te krijgen ! Zal nog is wat op het internet zoeken ook.
Mathy M

Post by Mathy M »

Gewoon warm water en dreft..
Sincx

Post by Sincx »

Dreft laat toch altijd een substantie achter die wat olieachtig aandoet of niet ?
Zal er best mee kunnen maar zoek meer iets wat er voor bedoeld is.
mr. X

Post by mr. X »

Volgens mij heeft Meguiars wel een spulletje daarvoor. Spul glimt echter wel te veel naar mn zin.

Toen ik mijn DC2 dash daarmee had gepoets hed ik er tot aan de dag van verkoop spijt van gehad!
Voor mijn EP3 interieur was het bij mij altijd genoeg om een vochtig doekje eroverheen te trekken.
Soort microvezel doek van volgens mij de aldi. Ze zijn blauw en een 20 bij 20 cm gok ik. Erg fijn, kost niets.

Dreft is zo'n gek idee nog niet. Probeer het eerst op de onderkant van de deur :!: Het gedeelte dat naar de grond wijst als je de deur open doet (weet niet hoe ik het anders moet vertellen) Dat zul je nooit zien mochten er vegen op komen.
noppie

Post by noppie »

Wasbenzine is totaal niet agressief.

Thinner daarentegen is bijvoorbeeld wel iets om mee op te passen.

Wasbenzine kun je bijna in alle omstandigheden gebruiken....ook goed op autolak.

Wasbenzine en een stukje scotch brite kun je goed kustof mee bewerken.
eteuben

Post by eteuben »

Met thinner heb ik plastic zien smelten, wordt net zo draderig als warme kaas tussen je tostie!!

Wasbenzine ontvet wel goed, maar is inderdaad niet agressief. Toch vind ik wel dat het plastic een beetje wit uitslaat. Echter is dat niet erg, want meestal ontvet je om er toch weer overheen te verven.
noppie

Post by noppie »

Klopt inderdaad dat t kunstof iets wit wordt dan ja, maar tis net wat je zegt,je ontvet niet voor niets.

Smelten zal t in ieder geval nooit zoals bij thinner.
Locked