Schakelprobleem
Schakelprobleem
Hey,
Voorstelling komt nog (heb momenteel geen fotos op men pc en zit op het werk).
Ik ben Gijs, 23 en rij ongeveer twee-drie maand met een CTR van 2002 met 80k op de teller.
Ik heb nu al twee keer gehad dat ik tijdens het rijden hem onmogelijk in een versnelling kreeg, dus aan de kant, ff motor afzetten, dan kan ik terug schakelen. Starten terwijl hij in neutraal staat en dan kan ik weer niet schakelen. De volgende keer gestart terwijl hij in tweede stond, en vanaf toen ging het weer terug zonder problemen, dezelfde dag en sindsdien geen problemen meer gehad, is van zaterdag geleden.
Iemand enig idee wat dit kan zijn ? Lijkt me echt raar en nog nooit van gehoord dat iemand zoiets had.
Greetz,
Gijs
Ik ben Gijs, 23 en rij ongeveer twee-drie maand met een CTR van 2002 met 80k op de teller.
Ik heb nu al twee keer gehad dat ik tijdens het rijden hem onmogelijk in een versnelling kreeg, dus aan de kant, ff motor afzetten, dan kan ik terug schakelen. Starten terwijl hij in neutraal staat en dan kan ik weer niet schakelen. De volgende keer gestart terwijl hij in tweede stond, en vanaf toen ging het weer terug zonder problemen, dezelfde dag en sindsdien geen problemen meer gehad, is van zaterdag geleden.
Iemand enig idee wat dit kan zijn ? Lijkt me echt raar en nog nooit van gehoord dat iemand zoiets had.
Greetz,
Gijs
- Knite Force
Heb je toevallig ook resonantiegeluiden bij bepaalde toerentallen (2500 - 3000 rpm)?
Klinkt als een defect rakende koppelingsplaat, althans de veertjes raken los.
Heb ik ook gehad met mijn 7th gen coupe, door snel en veelvuldig terugschakelen + hard accelereren kreeg de koppelingsplaat aardig wat klappen.
Klinkt als een defect rakende koppelingsplaat, althans de veertjes raken los.
Heb ik ook gehad met mijn 7th gen coupe, door snel en veelvuldig terugschakelen + hard accelereren kreeg de koppelingsplaat aardig wat klappen.
Toch inderdaad het idee dat er zeker wel wat mis is. Koppelingsplaten inderdaad. Heb dit in de werkplaats meegemaakt met een Ibiza, precies zoals jij het omschrijft. Je kan heb niet in de versnelling krijgen, met koppeling zowat door de vloer gedrukt. Als je em uitzet, lukt het wel en rijdt je weg in de 1. Maar naar de 2 toe lukt dan niet makkelijk, alsof je hem echt met kracht erin moet trekken.
Dan als je em wilde inparkeren, moest eerst weer de motor uit. In de achteruitversnelling. Motor aan en koppeling weer op laten komen. Anders ging het echt niet.
Ik zou hier zeker niet mee doorrijden. Klinkt als bovengenoemd probleem.
Dan als je em wilde inparkeren, moest eerst weer de motor uit. In de achteruitversnelling. Motor aan en koppeling weer op laten komen. Anders ging het echt niet.
Ik zou hier zeker niet mee doorrijden. Klinkt als bovengenoemd probleem.
ee8 wrote:Knite Force wrote:Juiste bakolie? Honda bakken kunnen slecht tegen verkeerde bakolie. Maar dat je 'em helemaal niet meer in of uit een versnelling krijgt klinkt raar. Schakelstangen in orde?
ctr heeft kabels.
Als de CTR kabels heeft, kan het daar ook nog mee te maken hebben? Dit lijk t mij eenvoudiger en goedkoper te verhelpen dan de platen.
Misschien de afstelling van de kabels, of een kabelbreuk? :-?
Re: Schakelprobleem
Gijs wrote:Hey,
Greetz,
Gijs
Hallo Gijs,
Graag eerst even hier voorstellen:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewforum.php?f=4
We weten graag met wie we spreken
Re: Schakelprobleem
Gijs wrote:Hey,
Greetz,
Gijs
Beste Gijs,
Graag nu u voorstellen anders ben ik genoodzaakt het account te blokkeren
-