K20 in ITR DC2?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

K20 in ITR DC2?

Post by CWATR »

Is er iemand in NL met een K20 blok in z'n ITR?
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Re: K20 in ITR DC2?

Post by ITR DC2 »

I'd love to :o ops:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Me too.

Mijn kenteken heeft toch al een 'K' in het kenteken dus ik vond het eigenlijk wel ment to be.

Volgens mij is er niemand die het heeft gedaan. Of er iemand bezig is durf ik niet te zeggen.

Heb al eens de discussie gevoerd dat een DC2 met de helft meer vermogen of dubbel zoveel vermogen een serieuze concurrent zou kunnen worden op bijvoorbeeld een Time Attack.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Met een K ben ik niet bezig, met de helft meer wel ;)
Nu nog even afmaken....
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik wist dat je met zoiets bezig was Frank maar hoe precies die vork in de steel zit weet ik niet dus ben heel benieuwd! Zag je niet tussen de lijst staan met Time Attack :wink:. Enig idee wanneer het gaat lopen?
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Ik heb wel eens plaatjes gezien van zo'n blok in een ITR...het kan dus wel.Maar zal best een flinke klus zijn.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

flinke klus valt tegenwoordig wel mee, de DC2 is wat dat betreft hetzelfde als de EG Civic :)

@Frank: de helft meer ja? een 3.0? :D
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik denk eerder een opgeboorde B18 met strokerkit en 300 peekaatjes. Voor de K20 swap in de DC2 heb je motorsteunen zodat het redelijk simpel in elkaar schuift. Hoe het met benzine toevoer zit weet ik niet..

Vanwaar de vraag eigenlijk?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Waarom een K20 in een ITR, veel moeite en geld voor +10 pk. Voor dat bedrag kun je een ITR makkelijker sneller maken.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

Ja, maar met de K20 heb je dan de basis, waar je met de B-serie toch al best ver bent gegaan... betrouwbaarheid hoef je dan gewoon nog niet eens over na te denken, want het is stock...
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Een B18 met circa 220 pk is retebetrouwbaar dus daar hoef je het niet voor te laten. Als een K20 nu 40 pk extra heeft okee maar die 10 pk extra die merk je vrijwel niet eens.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

ow ok, op 220pk idd nog niet zo'n probleem...

De k20 heeft gewoon meer potentie dan een B-serie. Niks mis met een B-serie, begrijp me niet verkeerd... Maar als je toch gaat rommelen, ga dan voor de K20. Ja het is duurder (alhoewel ik de prijzen voor b18 swaps ook nog steeds pittig vind), maar later kun je zonder troubles verder gaan. Een K20 met 250+pk is weinig bijzonders, een B-serie wel.

Uiteindelijk gaat het erom wat je wilt, hoever je wilt gaan. En als je verder wilt gaan ben je denk ik beter af met de K20.

[edit]
even erbij vermelden dat een B18c6 vervangen voor een K20 alleen nuttig is als je dus ver wilt gaan, of wanneer die b18c6 al problemen kent. Een goede b18 moet je niet zomaar weggooien :)
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Kijk, dat zijn getallen.

Een gezonde, keiharde ITR body met verse dempers, goeie remmen en een nieuwe K20 met ongeveer 220nm / 240-250 pk lijkt me een héle fijne auto. Goeie sper ook natuurlijk.

Wie kan zoiets maken in NL en wat moet dat kosten?

Ben alleen maar benieuwd, hoor...ik heb geen plannen.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

K20 is ook lichter dan een B18
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ook met die gedachte zijn er veel goedkopere en makkelijkere oplossingen. Maar goed, ieder z'n ding.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

CWATR wrote:
Wie kan zoiets maken in NL en wat moet dat kosten?

Ben alleen maar benieuwd, hoor...ik heb geen plannen.


Volgens mij kan Rising Sun Performance een complete swap kit leveren voor de EG/EK modellen, dus zou een DC2 swap kit ook niet zo heel erg veel meer moeten kosten.

Als ik jou was zou ik bij hun eens navragen wat de mogelijkheden zijn, gewoon ter info.

Verder zijn er nog wel een paar andere bedrijven die dit soort swaps uitvoeren. Denk hierbij aan Honderdelen en vergelijkbare.

In Amerika wordt volgens mij de K20 swap veel vaker gedaan, maar volgens mij omdat de meeste DC2's daar geleverd zijn als GSR model.
'98 JDM Integra Type-R
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

k20 in DC is in principe zelfde als k20 in EG....

in anderhalve dag liep mijn k20 in mijn zwarte eg....
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

K20 was me te duur, naast de motor en bak moet er dan nog een sper in, motorsteunen kit, versnellings bedienings ombouw pakket, Hondata ecu pakket, en dan heb je pas een stock blok!.

Nee, het is een gebouwde B16a2 geworden met GT28rs turbo. Moet ongeveer 300pk gaan doen.
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

mijn (eventuele) volgende motorblok zal een moeilijke keuze worden want ik heb drie opties:
nieuwe B18C of K20 of een kant en klare Endyn
wat Bart zegt klopt, waar de B18C eindigt begint de K20, zelf merk ik dat met een dagje racen waarbij ik ondanks mijn grote breatherplugs toch nog na elke twaalf rondes een liter olie moet bijvullen, terwijl Miquel de hele dag rijdt zonder een druppel bij hoef te vullen
als een turbomotor a la Frank na een jaar nog heel is, wordt dat ook een serieuze optie,zoniet dan misschien een complete motor van Endyn
bij hybridracing.com heb je al complete ombouwsetjes van B naar K motor voor ongeveer 1300 dollar (motorsteuns,schakelombouwset,aandrijfassen,bekabeling en uitlaat)

als ik een K20 motor neem dan het liefst een Japanse R zoals Wesje



Sander, geef jij eens een berekening van jou goedkope,snelle,betrouwbare oplossing
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Je weet dat goedkoop, betrouwbaar en snel niet samen gaan he, kunnen er maar 2 zijn.
Locked