Productie beëindiging: FD2 Civic Type-R

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Keung

Productie beëindiging: FD2 Civic Type-R

Post by Keung »

http://vtec.net/news/news-item?news_item_id=893815

Honda to Complete Production of 4-Door Civic Type R

TOKYO, Japan, April 19, 2010 - Honda Motor Co., Ltd. announced it will discontinue production of the 4-door Civic Type R at the end of August, 2010. A purist's sports car featuring precisely tuned vehicle dynamics, the Civic Type R creates a unity between car and driver for exceptional driving pleasure. The first-generation model launched in 1997 and was produced at Suzuka Factory. The second-generation model following in 2001, was produced at Honda of the U.K. Manufacturing Ltd.* For the current, third-generation Civic Type R that was released in 2007, the production has returned to Suzuka Factory.

Image
mr. X

Post by mr. X »

Achja, het was te verwachten. Nog even en er blijft geen sportieve Honda meer over.
Rikky

Post by Rikky »

Jammer... Hopelijk komen ze met een leuke verassing met de CR-Z ofzo... Anders word het wel heel saai...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Spons

Post by Spons »

het is toch een kwestie van tijd voordat er helemaal geen "sportwagens"meer bestaan
alles word hybrid en moet zo zuinig mogelijk worden
en kan wel vraag blijven naar brandstof auto maar dat was ook afnemen
met de tijd is het dan afwachten voordat je zelf niet eens meer de auto bestuurd maar dat je alleen een einddoel ingeeft en verder niks meer hoeft te doen dan achterover leunen :(
Rikky

Post by Rikky »

Spons wrote:het is toch een kwestie van tijd voordat er helemaal geen "sportwagens"meer bestaan
en kan wel vraag blijven naar brandstof auto maar dat was ook afnemen
met de tijd is het dan afwachten voordat je zelf niet eens meer de auto bestuurd maar dat je alleen een einddoel ingeeft en verder niks meer hoeft te doen dan achterover leunen :(

Hmm die tijd hoop ik niet meer mee te maken...
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Now its over...

:cry:

Quite pathetic actually...

All I can say is if anybody here still wants a new real Type R this might be your last chance!
Rikky

Post by Rikky »

Benjdmin wrote:Now its over...

Quite pathetic actually...

All I can say is if anybody here still wants a new real Type R this might be your last chance!

Ik denk dat je wel een heel eind gelijk gaat hebben ja... :cry:
XavCTR

Post by XavCTR »

R.I.P. :cry:
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

Spons wrote:het is toch een kwestie van tijd voordat er helemaal geen "sportwagens"meer bestaan

Hybride sportwagens he, ga je nog van opkijken hoe hard die kunnen gaan :wink:
micronsil

Post by micronsil »

Ik ben erg hard op zoek naar de uitspraak van de CEO van honda.

Die had een keer aangegeven dat ze op iedere Type-R ( dus ook in het verleden) verlies maaken en omdat ze toch langzamer hand aan het stoppen zijn met mee doen met auto sport dat een top model niet langer meer nodig is omdat ze hun focus willen richten op zuinige auto's en daar meer toekomst in zien.

Toen ik dat las toen dacht ik van nou dat zal wel een tijd duren voordat ze stoppen met de R's maar blijkbaar is het er toch van gekomen.

Zodra ik dat stuk vind dan zal ik het meteen posten.
Spons

Post by Spons »

DC2TYPER wrote:

Hybride sportwagens he, ga je nog van opkijken hoe hard die kunnen gaan :wink:

en dan gaat er niks boven een echte Co2 boot ;)
chris

Post by chris »

ondanks dat ik het extreeeeem jammer vind dat honda haar sportieve afkomst steeds meer en meer uit het oog lijkt te verliezen..moeten we niet vergeten dat honda een van de weinige auto producenten meer is die het hoofd fatsoenlijk boven water lijkt te houden op dit moment.. mede met dank aan de huidige koers..
Katana

Post by Katana »

wesjes

Post by wesjes »

:'(
Sincx

Post by Sincx »

:roll: :cry:
johnny1911

Re: Productie beëindiging: FD2 Civic Type-R

Post by johnny1911 »

Blijkbaar wil Honda het productie overschot van de FN2 in Japan kwijt, dit had ik al aangegeven in een eerder topic. Met de beeindiging van de FD2 proberen ze de FN2 extra aan de man te krijgen lijkt het wel.

Wat me wel opviel is dat de Euro (zoals de FN2 is Japan heet) volgens het Honda Persbericht een styling update meekrijgt voor 2010. Daar ben ik dan wel weer heel benieuwd naar wat dat zal zijn. Deze update zou dan de Limited Edition Civic in Japan worden, zie de link van Keung:

Honda Motor Co., Ltd. announced it will begin sales of a limited edition of the Civic Type R Euro, in Japan this fall. It will feature an updated exterior design for the 2010 model year.

John
mr. X

Post by mr. X »

Beetje uiterlijke veranderingen, ander onderstel en 50 pk meer alsjeblieft
HONDA

Post by HONDA »

Jammer maar het apparaat was hier toch al niet te krijgen dus we missen er weinig van. Wel de zoveelste bevestiging dat de sportieve tak bij Honda zo goed als ophoud te bestaan.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Tsjaa Honda was al verloren toen ze stopten met de Prelude :p
Rikky

Post by Rikky »

BZRKbb2 wrote:Tsjaa Honda was al verloren toen ze stopten met de Prelude :p

Haha :lol:
Locked