Eindelijk m'n BBK onder EP3

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Eindelijk m'n BBK onder EP3

Post by nickR »

Vandaag was het zover,na lang wachten eindelijk m'n BBK eronder.
Ik vind het erg cool staan en 't remmen wordt steeds beter.
See for yourself :lol:

Image

Image

URL=http://img638.imageshack.us/i/img1662j.jpg/]Image[/URL]

Image

Image

Image

Image
bas5th
Posts: 106
Joined: Tue Jan 26, 2010 8:21 pm

Post by bas5th »

Idd staat erg goed.
Gaaf ook dat die klauw zo weinig speling heeft met de velg.
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

nice ! Staat heel leuk enzo maar veel belangrijker....remt het ook echt beter dan met een standaard caliper ?

En JBT, kost dah ? :)
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

Ik moet de blokken nog inremmen,maar het verschil was al duidelijk.
Er gaan wel weer Ferodo DS2500 blokken onder, dan zal het verschil nog meer zijn.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Zijn ze achter nu niet vreselijk klein? Verstoort dit je rembalans niet?

Ziet er wel dik uit. Ik hou wel van grote remmen, goede upgrade.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Als ze toch aan de beurt zijn een mooie upgrade, moet er zelf volgend jaar pas over nadenken...
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Erg vet...

Moeten die gleuven in de schijven niet de andere kant op wijzen eigenlijk ?
Want de ene zegt van wel, maar 50% monteert ze zoals jij ze hebt zitten 8)
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

L4urenZ wrote:Erg vet...

Moeten die gleuven in de schijven niet de andere kant op wijzen eigenlijk ?
Want de ene zegt van wel, maar 50% monteert ze zoals jij ze hebt zitten 8)


Dan zou je 2 verschillende schijven moeten hebben...en de groeven wijzen dezelfde kant op zo te zien.
Dit zijn 2 identieke schijven volgens mij.
Vandaar dat er 1 goed lijkt te zitten en de ander verkeerd om.

Maar mooie upgrade hoor!!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

@vtec vince & @L4urenZ

Jullie hadden het goed gezien,er zat idd een schijf verkeerd en daar had ik een foto van genomen ( en geplaatst ) zoals één van de eerste foto's.
De laatste foto is goed,de richting van de sleuven moet zo zijn dat het vuil tijdens het draaien eruit geslingerd kan worden en het niet mee de klauw inneemt.

Fout,

Image

Goed,
Image
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Post by real187 »

nickR wrote:maar het verschil was al duidelijk.


weet je zeker dat het niet psychisch iets is :wink:
dus dat je harder probeert door/in te trappen. :roll:

ziet er wel fokin goed uit. :lol:
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ziet er goed uit!! Moet bij mij ook nog gebeuren...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

nickR wrote:@vtec vince & @L4urenZ

Jullie hadden het goed gezien,er zat idd een schijf verkeerd en daar had ik een foto van genomen ( en geplaatst ) zoals één van de eerste foto's.
De laatste foto is goed,de richting van de sleuven moet zo zijn dat het vuil tijdens het draaien eruit geslingerd kan worden en het niet mee de klauw inneemt.


IK dacht juist dat het andersom moest. Even vergeten van wie ik dat had..
'98 JDM Integra Type-R
Honda-ATR
Posts: 157
Joined: Sun Sep 26, 2004 8:19 pm

Post by Honda-ATR »

L4urenZ wrote:
nickR wrote:@vtec vince & @L4urenZ

Jullie hadden het goed gezien,er zat idd een schijf verkeerd en daar had ik een foto van genomen ( en geplaatst ) zoals één van de eerste foto's.
De laatste foto is goed,de richting van de sleuven moet zo zijn dat het vuil tijdens het draaien eruit geslingerd kan worden en het niet mee de klauw inneemt.


IK dacht juist dat het andersom moest. Even vergeten van wie ik dat had..


Beide manieren zijn mogelijk.
Het is hoe je de set wil gebruiken, tegen de richting in de aggresieve set up. Met de richting mee is de normale setup (zie uitleg hieronder)
Image
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

intressant zeg, dat was me ook niet bekend...
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Gaaf stukje idd.
Thnx.
'98 JDM Integra Type-R
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

mooi spull en die remmen zul je wel heerlijk kunnen doseren!!!

Wellicht een vreemde vraag...
Wat heb je met je oude klauwen/schijven gedaan?
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

Ben vandaag even terug naar de garage geweest,want ik vond de remdruk niet naar m'n zin. Alles wederom ontlucht en nu REMT ie pas,gottemotte :lol: :lol:
Als ik nu maar even het pedaal aanraak voel je pas wat je eronder heb hangen. Er komen nu alleen nog JBT schijven achter voor het mooie,haha.
Je blijft bezig met zo'n auto :cry:

@hardcorehonda De schijven waren aan vervanging toe en de remklauwen die bewaar ik.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

goeie upgrade gozer, zouden meer moeten doen :)
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Whats up met die rooie spiegels, het is geen Abarth :razz:
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Goeie upgrade Nick!
Locked