Grote beurt FN2
Grote beurt FN2
Weet iemand wat er bij een grote beurt voor de FN2 uitgevoerd wordt? Ik heb gisteren vernomen dat deze beurt 405 euro kost! Ik vind dit bijzonder hoog voor een auto waar net 30k op staat....
Weet iemand hier meer van?
Die ligt dus thuis en heb ik niet bij de hand
... Ik vind het gezien het merk wel erg veel hoor, een kleine beurt is 180 geloof ik...
Wij hebben nog een Mercedes die heeft een tijdje geleden een grote beurt (bij mercedes zelf) gehad. Deze beurt heeft 550 euro gekost. Daar gaat dan ook nog eens 8 liter olie in!!

Wij hebben nog een Mercedes die heeft een tijdje geleden een grote beurt (bij mercedes zelf) gehad. Deze beurt heeft 550 euro gekost. Daar gaat dan ook nog eens 8 liter olie in!!
Jep,
Ik heb voor mijn Honda BMW 6 cilinders gereden, altijd tussen de 400 en 500 euro voor een standaard beurt. Geen spannende dingen.
Olie verversen tikt vaak al aan.. ze rekenen gewoon +/-€22,- per liter voor de olie en ook nog eens een tientje per liter voor het afvoeren van de oude olie.. :roll:
Vaak worden bij een grote beurt ook de bougies vernieuwd. Dan nog wat Arbeid, ben je al een eind op weg naar die €400,- :wink:
Ik heb voor mijn Honda BMW 6 cilinders gereden, altijd tussen de 400 en 500 euro voor een standaard beurt. Geen spannende dingen.
Olie verversen tikt vaak al aan.. ze rekenen gewoon +/-€22,- per liter voor de olie en ook nog eens een tientje per liter voor het afvoeren van de oude olie.. :roll:
Vaak worden bij een grote beurt ook de bougies vernieuwd. Dan nog wat Arbeid, ben je al een eind op weg naar die €400,- :wink:
Olie €60-70
Olie filter + carterplug ring €14
Versnellingsbak olie vervangen?
Pollenfilters
Remvloeistof controleren, evt bijvullen
Koelvloeistof controleren evt bijvullen
Luchtfilter controleren/reinigen
Remblokken/schijven controleren
Bougies niet nodig bij 30K beurt, zit misschien wel in een grote beurt.
Benzine filter ook niet.
Wat nog meer?
Je zit voor bovenstaande al gauw aan die €400, vooral de arbeids uren tikken aan.
Olie filter + carterplug ring €14
Versnellingsbak olie vervangen?
Pollenfilters
Remvloeistof controleren, evt bijvullen
Koelvloeistof controleren evt bijvullen
Luchtfilter controleren/reinigen
Remblokken/schijven controleren
Bougies niet nodig bij 30K beurt, zit misschien wel in een grote beurt.
Benzine filter ook niet.
Wat nog meer?
Je zit voor bovenstaande al gauw aan die €400, vooral de arbeids uren tikken aan.
Inderdaad, de arbeidsuren maken het duur. Die zijn binnen een paar jaar van rond de € 60,- per uur naar krap € 100,- per uur gegaan als ik me niet vergis. Voornamelijk bij een grote beurt controleren ze best veel en zijn ze zo 2-3 uur verder, ofwel alleen al € 200,- á € 300,- aan arbeid.
Maargoed, een auto die onderhouden is bij de dealer heeft voor mij toch een grote meerwaarde. Niet alleen voor mij want ook bij inruil krijg je meer terug.
Maargoed, een auto die onderhouden is bij de dealer heeft voor mij toch een grote meerwaarde. Niet alleen voor mij want ook bij inruil krijg je meer terug.
Heb even de factuur erbij gepakt. Bij 40.000km is het inderdaad €410,81 om precies te zijn. Dit is een grote-grote beurt, er wordt van alles gecontroleerd bij 40k wat het arbeidsloon flink doet toenemen, iets wat bij 30.000km nog niet aan de hand is. Het lijkt me dan ook de beurt bij 30k minder duur is.
40.000km beurt 221,40 ex BTW;
motorolie 69,09 ex BTW;
diverse restant.
40.000km beurt 221,40 ex BTW;
motorolie 69,09 ex BTW;
diverse restant.
-
[quote="Mathy M"]Heb even de factuur erbij gepakt. Bij 40.000km is het inderdaad €410,81 om precies te zijn. Dit is een grote-grote beurt, er wordt van alles gecontroleerd bij 40k wat het arbeidsloon flink doet toenemen, iets wat bij 30.000km nog niet aan de hand is. Het lijkt me dan ook de beurt bij 30k minder duur is.
40.000km beurt 221,40 ex BTW]
ik ben benieuwd of ze ook echt alles gaan controleren
geloof er geen ruk van, je kan ze eens testen door iets zelf te saboteren en kijken of ze het gezioen hebben
40.000km beurt 221,40 ex BTW]
ik ben benieuwd of ze ook echt alles gaan controleren

geloof er geen ruk van, je kan ze eens testen door iets zelf te saboteren en kijken of ze het gezioen hebben

Ja doen ze wel.
In het kader van verkeersveiligheid zijn ze dat verplicht... bovendien als ook maar één keer aan getoond wordt dat ze de boel oplichten, rennen alle klanten weg, dat is een lopend vuurtje, mond tot mond.. dat risico neemt een dealer niet snel :wink:
uurlonen van monteurs zitten momenteel inderdaad tussen de 60 en 70 euro, werkplaats tarief en dat komt echt niet alleen door het salaris van een monteur. :wink:
een uurtarief is opgebouwd uit;
- brutoloon monteur + reiskosten vergoeding
- +/-30% werkgevers toeslag over het bruto loon (verplichtingen i.e. zorg / CAO / belasting / ..)
- Overhead kosten (i.e. Hypotheeklast pand, management salarissen, gas / water / licht, gereedschap verbruik, afschrijving, ...)
Zoals iedereen hier weet zijn veel van deze factoren continu stijgende..
In het kader van verkeersveiligheid zijn ze dat verplicht... bovendien als ook maar één keer aan getoond wordt dat ze de boel oplichten, rennen alle klanten weg, dat is een lopend vuurtje, mond tot mond.. dat risico neemt een dealer niet snel :wink:
uurlonen van monteurs zitten momenteel inderdaad tussen de 60 en 70 euro, werkplaats tarief en dat komt echt niet alleen door het salaris van een monteur. :wink:
een uurtarief is opgebouwd uit;
- brutoloon monteur + reiskosten vergoeding
- +/-30% werkgevers toeslag over het bruto loon (verplichtingen i.e. zorg / CAO / belasting / ..)
- Overhead kosten (i.e. Hypotheeklast pand, management salarissen, gas / water / licht, gereedschap verbruik, afschrijving, ...)
Zoals iedereen hier weet zijn veel van deze factoren continu stijgende..
Naar aanleiding van dit topic even mijn serviceboekje bekeken. Als eerste valt mij op dat bij 30k geen onderhoudsbeurt wordt aangegeven! Wel bij 20k en bij 40k.
Ik zit er trouwens prima bij. Bij 26.000 echte KM een onderhoudsbeurt van 40K en bij een kleine 40.000 echte KM mijn onderhoudsbeurt voor 60K laten uitvoeren. Uiteraard gelijk met een Quaife LSD, maar dat is weer een ander onderwerp.
Ik zit er trouwens prima bij. Bij 26.000 echte KM een onderhoudsbeurt van 40K en bij een kleine 40.000 echte KM mijn onderhoudsbeurt voor 60K laten uitvoeren. Uiteraard gelijk met een Quaife LSD, maar dat is weer een ander onderwerp.
Re: Grote beurt FN2
SteefO wrote:Weet iemand wat er bij een grote beurt voor de FN2 uitgevoerd wordt? Ik heb gisteren vernomen dat deze beurt 405 euro kost! Ik vind dit bijzonder hoog voor een auto waar net 30k op staat....
Voor mijn Leon Cupra heb ik bij de 30.000 km beurt laatst ook iets meer als 400 euro betaalt voor een grote beurt bij de Seat dealer.
dus dat is vrij normaal
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
SteefO wrote:Weet iemand wat er bij een grote beurt voor de FN2 uitgevoerd wordt? Ik heb gisteren vernomen dat deze beurt 405 euro kost! Ik vind dit bijzonder hoog voor een auto waar net 30k op staat....
Van wie heb je dit trouwens vernomen?
Mathy M wrote:SteefO wrote:Weet iemand wat er bij een grote beurt voor de FN2 uitgevoerd wordt? Ik heb gisteren vernomen dat deze beurt 405 euro kost! Ik vind dit bijzonder hoog voor een auto waar net 30k op staat....
Van wie heb je dit trouwens vernomen?
Van mijn Honda dealer...