Gewoon...een paar pica's grimselpas en nieuwe velgjes

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Locked
Sincx

Gewoon...een paar pica's grimselpas en nieuwe velgjes

Post by Sincx »

Veel KM's door de alpen wezen touren afgelopen vakantie op Europa's mooiste wegen met de R, rijden met dat ding :)

Hele zooi foto en video materiaal hou je daar aan over, zo maar een paar met de nieuwe velgjes:

Image

Image

Image
Ray

Post by Ray »

Nice!! :D dat wil ik ook nog is een keer doen met de R alleen lijkt mij dat zo vermoeiend ? reed je alleen zelf of wisselde je af met iemand?
als ik al 3 uur rij in dat ding krijg ik al rugpijn joh :o ops:
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Mooi!
Dat hebben we 2 jaar geleden ook gedaan maar dan met de CBR. Helemaal goed!
Welke pas was dit?
Machiel.

Post by Machiel. »

Aan de titel te lezen was het de grimselpas?

Ziet er gaaf uit, ooit ga ik ook eens zo'n tourrit plannen!
MFrame Autosport
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

haha, zie het nu ook. Mooie omgeving!
vtec vince

Post by vtec vince »

Ik ben ook net terug van Oostenrijk met de accord.
Wat is dat heerlijk rijden daar!
Wij waren aan de Aachensee in pertisau geweest.
De duitse autobahn ook trouwens, 920 km in 7 uurtjes :-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
XavCTR

Post by XavCTR »

Nice pics Ries. Velgen zien er ook goed uit, welke zijn het precies?
Sincx

Post by Sincx »

Ja die bergwegen in Zwitserland zijn een genot om te rijden kan ik iedereen aanbevelen, alles bij elkaar zo'n 2500km gereden.
Grimselpas is super mooi en zo zijn er nog een paar dozijn te vinden in te alpen, bij de grimsel kun je ook leuk canyoningen trouwens. Door de stuwdam altijd goede waterstand.

http://www.youtube.com/watch?v=JQ1e0u9rwJA

Col de la Barcelonette ( hoogste van Europa ) is trouwens ook een aanrader, 2 jaar terug geweest.

Duitse autobahn was top, vol gas jonguh ! Alleen de 3 dagen die ik had op de green hell vielen letterlijk in het water. 2 ronden kunnen rijden maar en die met een half natte baan en een koppeling die niet meer wou. Dag erna werd de baan zelfs afgesloten 15 min na aanvang touristenfahrten.
Zat trouwens in appartement van 'Hotel an der Nordschleife' welke een aanrader is, direct aan de Breidsheid brug. Heel de dag Mercedes'sen aan het knallen met AMG race acedemy trouwens ook wel ok om te bekijken vanaf je balkon hehe.

Velgen zijn Buddyclub P1 SF trouwens, erg blij mee.

En Ray ik heb alles zelf gereden, ik ga wel door :)
XavCTR

Post by XavCTR »

Cool filmpje, wel lol gehad zo te zien. Canyoning is sowieso erg gaaf om te doen, voor mij alweer te lang geleden!
Jo&

Post by Jo& »

Ziet er leuk uit!
En canyoning is cool ja!
Tenck

Post by Tenck »

Ik kan Noorwegen ook aanbevelen om te rijden :) . Daar hebben ze echt geen recht stukje weg, en het is enorm rustig.

Ik heb 4800 km gereden met de standaard stoelen, zonder een centje pijn. Had verwacht dat het drama zou worden qua comfort, maar het viel 100% mee.

Uiteraard heb ik de Trollstigen gereden, maar daar was het wel druk met bussen en andere prutsers. Onderaan heb ik 10 minuten staan wachten, totdat de eerste auto achter me zat. Daarna ben ik volle bak naar boven gereden :) . Daar heb ik echt enorm mazzel mee gehad. Ook wel grappig: boven op de parkeerplaats rook het naar verbrande koppeling, en op de parkeerplaats beneden naar doorgetrapte remmen :D . Gelukkig kan ik wel rijden en had ik er geen last van.

Daarnaast waren er nog vele mooie wegen, heb o.a. in een tunnel gereden die 360 graden ronddraait zodat je hoger uitkomt dan waar je erin gaat. Eigenlijk is elke weg daar een rally stage :D .

Image

Image

Image

Image

(trouwens niet bedoeld als topic kaping dit!)
Sincx

Post by Sincx »

Super vet man ! Noorwegen of Scandinavie is ook schitterend, en goed te zien dat er nog meer met de R over Europa's mooiste wegen toeren.
Use that thing ! :)
Locked