mini type-R

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
marco gooyaers

mini type-R

Post by marco gooyaers »

Hoi gaskleppie,

Vandaag de motor (60900 km) gekocht + kabelboom, ecu, aandrijfassen, uitlaatsysteem compleet maar zonder einddemper en radiatorslangen. 4500 Euro, auwwwww. Maar ja type-R is me wel wat waard.

De ecu wordt aan dta management gekoppeld. Die kan naar believen worden geprogrameerd. Ik weet nog niet of ik de vtecinkomsttijd moet verlagen naar bv. 5000 rpm, help??. Veel dragracers zetten overigens de vtec constant aan in de miniwereld.

De boot geboekt, o o spannend.

Grtz.,

Marco
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ok! DTA is heel goed. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar de geluiden die ik hoor uit de racerij klinken erg goed.
Met welke bak ga je rijden? Met een kabelbediende CRX Vtec bak (Y1)?
Het Vtec toerental is op z'n ideaalst 4800rpm. Dus dat lijkt mij een mooi begin.

Komt helemaal goed!
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Hi Gaskleppie,

Met de S80 bak die er aan vast zit, ze korten de stangen van de pook naar de bak in. Misschien laat ik de eindoverbrenging veranderen omdat ik met 14" wielen ga/moet rijden (met standaard 13" kan ik niet optrekken in zijn 1, gaat ie stuiteren). Geoff van Watsonrally haalt 18 mile per 1000 toeren uit de standaard B16A2 (9x18x1.6) met die eindoverbrenging. Das snel. Alleen jammer dat een mini een slechte wrijvingsfactor heeft, red ik dus niet op de weg.

Weet je waar ik een goed onderhoudsboek kan kopen voor een B18C6?

Grtz.,

Marco
^RAZER^

Post by ^RAZER^ »

eind demper heb ik nog liggen voor ITR dan!!
kan je hem gebruiken dan hoor ik het wel
nice!!!
marco gooyaers

Demper

Post by marco gooyaers »

Hoi ^razer^,

Thx voor je bericht. Is die einddemper net zo kollosaal als die onder de ITR zat waar ik mijn spulletjes vandaan heb? Een einddemper voor een mini is altijd redelijk compact (plat xD), anders zit je achter elke drempel vast.

Ik moet nog even contact leggen met Wasonrally over het uitlaatsysteem. Ik heb namelijk een trekhaak onder de mini zitten en de pijp loopt vanaf de cat onder 45 graden naar links. Er moet dus eea. geslepen/gelast worden. Ik ben echter bang dat de einddemper van de mini het vermogen van de motor benadeeld. Ik zit ook te denken aan een einddemper van een motor, als die de pk's wegkrijgt tenminste. Ik hou overigens de cat van de ITR.

Op het rvs uitlaatspuitstuk staat Davits..(en nog wat) USA. Is het een import ITR uit de us geweest?? of is dat gewoon een merk??

O ja en nog wat, de diameter van de rvs middenpijp volgens mij wel 50mm, sje wat groot in vergelijking tot mijn mini.

Grtz.,

Marco
Locked