Hoi gaskleppie,
Vandaag de motor (60900 km) gekocht + kabelboom, ecu, aandrijfassen, uitlaatsysteem compleet maar zonder einddemper en radiatorslangen. 4500 Euro, auwwwww. Maar ja type-R is me wel wat waard.
De ecu wordt aan dta management gekoppeld. Die kan naar believen worden geprogrameerd. Ik weet nog niet of ik de vtecinkomsttijd moet verlagen naar bv. 5000 rpm, help??. Veel dragracers zetten overigens de vtec constant aan in de miniwereld.
De boot geboekt, o o spannend.
Grtz.,
Marco
mini type-R
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
Hi Gaskleppie,
Met de S80 bak die er aan vast zit, ze korten de stangen van de pook naar de bak in. Misschien laat ik de eindoverbrenging veranderen omdat ik met 14" wielen ga/moet rijden (met standaard 13" kan ik niet optrekken in zijn 1, gaat ie stuiteren). Geoff van Watsonrally haalt 18 mile per 1000 toeren uit de standaard B16A2 (9x18x1.6) met die eindoverbrenging. Das snel. Alleen jammer dat een mini een slechte wrijvingsfactor heeft, red ik dus niet op de weg.
Weet je waar ik een goed onderhoudsboek kan kopen voor een B18C6?
Grtz.,
Marco
Met de S80 bak die er aan vast zit, ze korten de stangen van de pook naar de bak in. Misschien laat ik de eindoverbrenging veranderen omdat ik met 14" wielen ga/moet rijden (met standaard 13" kan ik niet optrekken in zijn 1, gaat ie stuiteren). Geoff van Watsonrally haalt 18 mile per 1000 toeren uit de standaard B16A2 (9x18x1.6) met die eindoverbrenging. Das snel. Alleen jammer dat een mini een slechte wrijvingsfactor heeft, red ik dus niet op de weg.
Weet je waar ik een goed onderhoudsboek kan kopen voor een B18C6?
Grtz.,
Marco
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
Demper
Hoi ^razer^,
Thx voor je bericht. Is die einddemper net zo kollosaal als die onder de ITR zat waar ik mijn spulletjes vandaan heb? Een einddemper voor een mini is altijd redelijk compact (plat xD), anders zit je achter elke drempel vast.
Ik moet nog even contact leggen met Wasonrally over het uitlaatsysteem. Ik heb namelijk een trekhaak onder de mini zitten en de pijp loopt vanaf de cat onder 45 graden naar links. Er moet dus eea. geslepen/gelast worden. Ik ben echter bang dat de einddemper van de mini het vermogen van de motor benadeeld. Ik zit ook te denken aan een einddemper van een motor, als die de pk's wegkrijgt tenminste. Ik hou overigens de cat van de ITR.
Op het rvs uitlaatspuitstuk staat Davits..(en nog wat) USA. Is het een import ITR uit de us geweest?? of is dat gewoon een merk??
O ja en nog wat, de diameter van de rvs middenpijp volgens mij wel 50mm, sje wat groot in vergelijking tot mijn mini.
Grtz.,
Marco
Thx voor je bericht. Is die einddemper net zo kollosaal als die onder de ITR zat waar ik mijn spulletjes vandaan heb? Een einddemper voor een mini is altijd redelijk compact (plat xD), anders zit je achter elke drempel vast.
Ik moet nog even contact leggen met Wasonrally over het uitlaatsysteem. Ik heb namelijk een trekhaak onder de mini zitten en de pijp loopt vanaf de cat onder 45 graden naar links. Er moet dus eea. geslepen/gelast worden. Ik ben echter bang dat de einddemper van de mini het vermogen van de motor benadeeld. Ik zit ook te denken aan een einddemper van een motor, als die de pk's wegkrijgt tenminste. Ik hou overigens de cat van de ITR.
Op het rvs uitlaatspuitstuk staat Davits..(en nog wat) USA. Is het een import ITR uit de us geweest?? of is dat gewoon een merk??
O ja en nog wat, de diameter van de rvs middenpijp volgens mij wel 50mm, sje wat groot in vergelijking tot mijn mini.
Grtz.,
Marco