Accord Type-R Uitlaat
Accord Type-R Uitlaat
Hoe veel jaar/kilometer hoord een uitlaat mee te gaan onder een ATR?
En in geval vervangen wat zijn de prijzen en mogelijkheden om onder een ATR te gangen.
Ik heb goede ervaring met een tussen pijp van EPS en dempers van Supersprint. Weet iemand de prijzen hiervan?
En in geval vervangen wat zijn de prijzen en mogelijkheden om onder een ATR te gangen.
Ik heb goede ervaring met een tussen pijp van EPS en dempers van Supersprint. Weet iemand de prijzen hiervan?
-
Re: Accord Type-R Uitlaat
Aiyoku wrote:Hoe veel jaar/kilometer hoord een uitlaat mee te gaan onder een ATR?
1. Niemand weet dit volgens mij. De meesten hebben de uitlaat vervangen zonder dat het er eerst onderuit viel, en de mijne is nog steeds origineel en in goede staat na 6 jaar.
2. Mogelijkheden zijn er zeker. Hayward & Scott in Engeland leveren een hele goeie, Supersprint had ook een goeie maar levert ze volgens mij niet meer (moet je ergens op voorraad kunnen vinden). De middenpijp schijnt voor verbetering vatbaar te zijn, de standaard achterdempers schijnen juist heel goed te zijn.
3. Prijzen en verder advies zul je toch bij de tuningsbedrijven moeten opvragen, zoals TCC in Bleiswijk e.d. Zij weten namelijk ook of het nog leverbaar is of niet.
Hey Frans,
Als je wat aan je uitlaatlijn wilt doen van je ATR, dan is er nog een goeie uitweg..namelijk van Mugen. Ik heb hier het adres voor je:
http://www.hyeline.com/mugen.htm
Als je wat aan je uitlaatlijn wilt doen van je ATR, dan is er nog een goeie uitweg..namelijk van Mugen. Ik heb hier het adres voor je:
Voodoo wrote:Hey Frans,
bedankt voor de tip ook. Hoeveel vermogen meer zal dat opleveren?
Gaskleppie wrote:Als eerste heb ik een complete 60mm uitlaat lijn van HKS in samenwerking met een DC sports JDM spruitstuk gemonteerd. Het resultaat was enorm! Ik ging van gemeten 193PK (helemaal standaard) naar de 215PK! juist, 22PK winst door alleen de uitlaat te verbeteren.
dit is je complete uitlaat systeem, uitlaatspruitstuk, en cat-back.
alleen de cat-back zal resulteren in iets van een kleine 10 pk winst
Voodoo,
Op dit moment heb ik nog geen ATR, maar voor ik er een koop probeer ik altijd eerst mijn huiswerk te doen.
Mugen spreekt altijd tot de verbeelding als huistuner van Honda(J).
Ik heb deze onderdelen ook in Japan op de officiele Mugen cite gevonden. De moter code is wel het zelfde als model '98 ATR, maar het alsof de auto zelf niet het zelfde is als de Europese versie.
Maar niet geschoten is altijd mis dus ik ga effe een mailte naar de UK senden.
Mocht iemand deze nog niet kennen:
www.mugen-power.com
https://online.mugen-power.com/cimg/C20-0117.jpg
De ATR uit Japan van '99 heeft model code CH1 motor code H22A. Het Europese type code weet ik niet maar de motor code is H22A7 dacht ik.
Wat interessant word is dat onderdeel nummers van de Mugen cite zijn: 1800-XGMR-KOSO en die op de cite van Hyeline: 1800-XGR-KOSO! Zouden ze er dan toch een voor Europa gemaakt hebben?
Effe mailtje to the UK then maar:-)
Gr.Frans
Op dit moment heb ik nog geen ATR, maar voor ik er een koop probeer ik altijd eerst mijn huiswerk te doen.
Mugen spreekt altijd tot de verbeelding als huistuner van Honda(J).
Ik heb deze onderdelen ook in Japan op de officiele Mugen cite gevonden. De moter code is wel het zelfde als model '98 ATR, maar het alsof de auto zelf niet het zelfde is als de Europese versie.
Maar niet geschoten is altijd mis dus ik ga effe een mailte naar de UK senden.
Mocht iemand deze nog niet kennen:
www.mugen-power.com
https://online.mugen-power.com/cimg/C20-0117.jpg
De ATR uit Japan van '99 heeft model code CH1 motor code H22A. Het Europese type code weet ik niet maar de motor code is H22A7 dacht ik.
Wat interessant word is dat onderdeel nummers van de Mugen cite zijn: 1800-XGMR-KOSO en die op de cite van Hyeline: 1800-XGR-KOSO! Zouden ze er dan toch een voor Europa gemaakt hebben?
Effe mailtje to the UK then maar:-)
Gr.Frans
De japanse auto heet de Accord Euro R en heeft als chassiscode CL1.
De europese auto heet de Accord Type R en heeft als chassiscode CH1.
De motor is dezelfde in beide modellen, H22A7. De auto's zijn nagenoeg gelijk maar er zijn weldegelijk enkele verschillen, vooral het uiterlijk is anders, maar ook de remklauwen zijn bijv. anders.
De performance tuning spullen van Mugen passen wel allemaal op de CH1, de optische tuningspullen mogelijk niet.
De europese auto heet de Accord Type R en heeft als chassiscode CH1.
De motor is dezelfde in beide modellen, H22A7. De auto's zijn nagenoeg gelijk maar er zijn weldegelijk enkele verschillen, vooral het uiterlijk is anders, maar ook de remklauwen zijn bijv. anders.
De performance tuning spullen van Mugen passen wel allemaal op de CH1, de optische tuningspullen mogelijk niet.
He, Voodoo
Ik zie dat je ook een mail hebt gehad van Mijnheer gdgdg. Ik heb dezelfde reply gehad. Balen dat hij er nier meer voor een ATR is. Ik ga het nogmaals proberen bij S4 in Zwitzerland. Wellicht weet men meer.
Hieronder het slechte nieuws:
Dear Mr. Frans,
Sorry for the delay. We have been really busy with enquiry.
Before we go any further, please can you provide us with the engine model code
and chassis code so I can varify correct part for you.
Mugen has discontiuned the exhaust, but alternative we can offer a Fujitsubo exhaust from £575+vat
If you like me to send you a picutre of this exhaust please reply back.
Best regards,
Frans
Ik zie dat je ook een mail hebt gehad van Mijnheer gdgdg. Ik heb dezelfde reply gehad. Balen dat hij er nier meer voor een ATR is. Ik ga het nogmaals proberen bij S4 in Zwitzerland. Wellicht weet men meer.
Hieronder het slechte nieuws:
Dear Mr. Frans,
Sorry for the delay. We have been really busy with enquiry.
Before we go any further, please can you provide us with the engine model code
and chassis code so I can varify correct part for you.
Mugen has discontiuned the exhaust, but alternative we can offer a Fujitsubo exhaust from £575+vat
If you like me to send you a picutre of this exhaust please reply back.
Best regards,
Frans