Accord Type-R Uitlaat

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Accord Type-R Uitlaat

Post by Katana »

Hoe veel jaar/kilometer hoord een uitlaat mee te gaan onder een ATR?

En in geval vervangen wat zijn de prijzen en mogelijkheden om onder een ATR te gangen.

Ik heb goede ervaring met een tussen pijp van EPS en dempers van Supersprint. Weet iemand de prijzen hiervan?
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Hallo Aiyoku, wil je je eerst even voorstellen in de topic 'even voorstellen'?

Dan praat het ook wat makkerlijker :-)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

wat is er gebeurd met de regeling dat je onder de 10 posts geen onderwerp kon beginnen :-?
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

wat is er gebeurd met de regeling dat je onder de 10 posts geen onderwerp kon beginnen



Volgens mij alleen bij te koop aangeboden.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Re: Accord Type-R Uitlaat

Post by IvoG »

Aiyoku wrote:Hoe veel jaar/kilometer hoord een uitlaat mee te gaan onder een ATR?

En in geval vervangen wat zijn de prijzen en mogelijkheden om onder een ATR te gangen.

Ik heb goede ervaring met een tussen pijp van EPS en dempers van Supersprint. Weet iemand de prijzen hiervan?


1. Niemand weet dit volgens mij. De meesten hebben de uitlaat vervangen zonder dat het er eerst onderuit viel, en de mijne is nog steeds origineel en in goede staat na 6 jaar.

2. Mogelijkheden zijn er zeker. Hayward & Scott in Engeland leveren een hele goeie, Supersprint had ook een goeie maar levert ze volgens mij niet meer (moet je ergens op voorraad kunnen vinden). De middenpijp schijnt voor verbetering vatbaar te zijn, de standaard achterdempers schijnen juist heel goed te zijn.

3. Prijzen en verder advies zul je toch bij de tuningsbedrijven moeten opvragen, zoals TCC in Bleiswijk e.d. Zij weten namelijk ook of het nog leverbaar is of niet.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Thanks,

Dus een snelle midden demper of een grote pijp zonder demper is misschien het beste om mee te beginnen.

Volgens de cite van Supersprint zijn ze nog wel te leveren. Ziet er mooi uit, twee ovale.

Grz.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Hey Frans,

Als je wat aan je uitlaatlijn wilt doen van je ATR, dan is er nog een goeie uitweg..namelijk van Mugen. Ik heb hier het adres voor je:

http://www.hyeline.com/mugen.htm
Blokkie_R
Posts: 132
Joined: Tue Aug 02, 2005 4:35 pm

Post by Blokkie_R »

Voodoo wrote:Hey Frans,

Als je wat aan je uitlaatlijn wilt doen van je ATR, dan is er nog een goeie uitweg..namelijk van Mugen. Ik heb hier het adres voor je:

http://www.hyeline.com/mugen.htm


bedankt voor de tip ook. Hoeveel vermogen meer zal dat opleveren?
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Oe...tough question, ik denk dat de echte experts hier een antwoord op moet geven :-)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Gaskleppie wrote:Als eerste heb ik een complete 60mm uitlaat lijn van HKS in samenwerking met een DC sports JDM spruitstuk gemonteerd. Het resultaat was enorm! Ik ging van gemeten 193PK (helemaal standaard) naar de 215PK! juist, 22PK winst door alleen de uitlaat te verbeteren.


dit is je complete uitlaat systeem, uitlaatspruitstuk, en cat-back.
alleen de cat-back zal resulteren in iets van een kleine 10 pk winst
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Voodoo,

Op dit moment heb ik nog geen ATR, maar voor ik er een koop probeer ik altijd eerst mijn huiswerk te doen.
Mugen spreekt altijd tot de verbeelding als huistuner van Honda(J).
Ik heb deze onderdelen ook in Japan op de officiele Mugen cite gevonden. De moter code is wel het zelfde als model '98 ATR, maar het alsof de auto zelf niet het zelfde is als de Europese versie.

Maar niet geschoten is altijd mis dus ik ga effe een mailte naar de UK senden.

Mocht iemand deze nog niet kennen:

www.mugen-power.com

https://online.mugen-power.com/cimg/C20-0117.jpg

De ATR uit Japan van '99 heeft model code CH1 motor code H22A. Het Europese type code weet ik niet maar de motor code is H22A7 dacht ik.

Wat interessant word is dat onderdeel nummers van de Mugen cite zijn: 1800-XGMR-KOSO en die op de cite van Hyeline: 1800-XGR-KOSO! Zouden ze er dan toch een voor Europa gemaakt hebben?

Effe mailtje to the UK then maar:-)

Gr.Frans
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

De japanse auto heet de Accord Euro R en heeft als chassiscode CL1.
De europese auto heet de Accord Type R en heeft als chassiscode CH1.

De motor is dezelfde in beide modellen, H22A7. De auto's zijn nagenoeg gelijk maar er zijn weldegelijk enkele verschillen, vooral het uiterlijk is anders, maar ook de remklauwen zijn bijv. anders.

De performance tuning spullen van Mugen passen wel allemaal op de CH1, de optische tuningspullen mogelijk niet.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Oke, is er iemand in de club die al zaken van Mugen op zijn ATR heeft?

Met name een uitlaat van Mugen?

Frans
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Volgens mij niet, Mugen is erg duur!
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Bij Heyline kost het cat back systeem 1143 euro, zonder transport.

Ik heb een mail gestuurd, maar op de cite staat Discont. En dat staat meestal voor Gestopt.

Word vervolgd.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Ik heb antwoord gekregen, de mugen is helaas niet meer leverbaar. Ze hebben wel Fujitsubo, ik krijg nog het een en ander binnen aan informatie. Zodra ik het binnen heb, dan zal ik het posten.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

He, Voodoo

Ik zie dat je ook een mail hebt gehad van Mijnheer gdgdg. Ik heb dezelfde reply gehad. Balen dat hij er nier meer voor een ATR is. Ik ga het nogmaals proberen bij S4 in Zwitzerland. Wellicht weet men meer.
Hieronder het slechte nieuws:

Dear Mr. Frans,

Sorry for the delay. We have been really busy with enquiry.
Before we go any further, please can you provide us with the engine model code
and chassis code so I can varify correct part for you.

Mugen has discontiuned the exhaust, but alternative we can offer a Fujitsubo exhaust from £575+vat

If you like me to send you a picutre of this exhaust please reply back.

Best regards,



Frans
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Hey Frans, zelfde mailtje gehad. Ik ben benieuwd wat voor antwoord je van hun krijgt :-)
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

En TSS-Tuning in Duitsland :?:
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

IvoG wrote:En TSS-Tuning in Duitsland :?:


Heb ik al bekeken, maar zit niets interessants bij.
Locked