Beek Racing Dynodag discussietopic

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
S2KJan
Posts: 184
Joined: Sat Feb 19, 2005 3:55 pm

Post by S2KJan »

Goed adresje beek. 8)
Image


Vriendelijke lui.
En een betrouwbaardere bank.
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

S2KJan wrote:En een betrouwbaardere bank.
Betrouwbaarder dan...?
En waar baseer je dat dan op?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

VTECCIE wrote:Alstublieft geen dynobank discussies in dit topic. Dit topic is voor een evenement en niet om te discussieren welke bank beter/betrouwbaarder is. Gaarne hiervoor een nieuw topic openen.

Bij deze het discussie topic.
S2KJan
Posts: 184
Joined: Sat Feb 19, 2005 3:55 pm

Post by S2KJan »

Was zomaar een opmerking en op een redelijk bekend subaru forum is deze bank een hele tijd 1 van de 2 geweest die ze gebruikten om hun autos te vergelijken.
Standaard autos geven hier ook standaard waardes en er wordt niet gerommeld met de aandrijfverliezen.

Verder weet ik dat stephan lenior van squadra tuning zijn werk ook bij deze mensen deed/doet?.
En dat het toen ik ging een van de weinige banken was die 2 rollen heeft(voor 4wd metingen.)

Jullie zijn wel strict zeg met licht van het topic afwijkende opmerkingen. :D
Houdt alles wel netjes, maar om hier nu een los topic van te maken?
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ook natuurlijk worden de meeste RX-7 hier op getest!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Jullie zijn wel strict zeg met licht van het topic afwijkende opmerkingen.
Houdt alles wel netjes, maar om hier nu een los topic van te maken?


Anders is de topic toch niet meer relevant...hehe, ben blij dat ze zo streng zijn :lol:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

S2KJan wrote:
Jullie zijn wel strict zeg met licht van het topic afwijkende opmerkingen. :D
Houdt alles wel netjes, maar om hier nu een los topic van te maken?


Valt wel mee hoor maar ik zag dit uitmonden in een ellenlange discussie welke bank betrouwbaar is en welke niet. Ik heb dergelijke discussies al vaker gezien en dat wilde ik niet in dat topic.

Normaal heb ik in ieder geval niet zo'n moeite met off topic opmerkingen. Ik maak ze zelf ook vaak zat. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

tja, elke meet methode zal zijn eigen meet resultaten geven..
Beek heeft een combi bank.
Ik ben benieuwd naar het wiel vermogen via een acceleratie meting. net zoals in de states.

Volgens mij kunnen ze dat daar wel.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

S2KJan wrote:Was zomaar een opmerking en op een redelijk bekend subaru forum is deze bank een hele tijd 1 van de 2 geweest die ze gebruikten om hun autos te vergelijken.
Standaard autos geven hier ook standaard waardes en er wordt niet gerommeld met de aandrijfverliezen.

Verder weet ik dat stephan lenior van squadra tuning zijn werk ook bij deze mensen deed/doet?.
En dat het toen ik ging een van de weinige banken was die 2 rollen heeft(voor 4wd metingen.)

OK, bedankt voor de onderbouwing! :agree:

Overigens, mijn auto is ook standaard op de bank geweest bij RICA en gaf op 0.5 pk teveel na precies de fabrieksopgave aan (inclusief "gerommel" met transmissieverlies).

Wat mijn auto absoluut aan kracht of koppel heeft is voor mij niet echt boeiend, alleen in de kroeg en op werk is dat interessant. Voor mij is belangrijker wat de relatieve verschillen zijn tussen verschillende modificaties en opties, en het verloop van de grafiek. Daarom is het voor mij belangrijk om één bank te gebruiken die keer op keer herhaalbare resultaten geeft, en daar blijf ik dan bij om mijn projectmetingen te doen.
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

Gaskleppie wrote:tja, elke meet methode zal zijn eigen meet resultaten geven..
Beek heeft een combi bank.
Ik ben benieuwd naar het wiel vermogen via een acceleratie meting. net zoals in de states.

Volgens mij kunnen ze dat daar wel.


is een meeting via acceleratie meer nouwkeurig dan een andere methode?
( bij de meeste banken word het uitrollen gemeten toch? )
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

itr-1895 wrote:
Gaskleppie wrote:tja, elke meet methode zal zijn eigen meet resultaten geven..
Beek heeft een combi bank.
Ik ben benieuwd naar het wiel vermogen via een acceleratie meting. net zoals in de states.

Volgens mij kunnen ze dat daar wel.


is een meeting via acceleratie meer nouwkeurig dan een andere methode?
( bij de meeste banken word het uitrollen gemeten toch? )
Hij zegt benieuwd te zijn, maar zegt niet wat de reden daartoe is. Over nauwkeurigheid heeft hij het (inderdaad) niet gehad.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

itr-1895 wrote:
is een meeting via acceleratie meer nouwkeurig dan een andere methode?
( bij de meeste banken word het uitrollen gemeten toch? )

Volgens mij heeft bij een acceleratiemeting de wielen, vliegwiel etc. wel invloed.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Juist!
En daarom vind ik in principe een rem bank de betere manier van meten.
Daar laten ze de motor langzaam op toeren komen en meten ze het afgegeven vermogen doormiddel van krachtontwikkeling in het rem systeem van de bank.
Bij een acceleratie meting zijn er nauwelijks remkrachten en wordt de versnelling gemeten van de rol die een bepaald gewicht heeft.

De eerste geeft een beter beeld van het motor vermogen, de 2e geeft een beter beeld hoe die auto het op de sprint zal gaan doen. De laatste wordt veel meer gebruikt in de states omdat daar veel meer aan dragracing gedaan wordt.

Omdat ik veel met een rembank werk ben ik nu wel benieuwd wat een acceleratie meting voor waarden geeft.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Ik denk dat een acceleratiebank de winst van lichtere vliegwielen en velgen gewoon compenseert met lagere verliezen. Dus uiteindelijk moet het krukasvermogen gelijk blijven bij een lichtere vliegwiel. Je whp neemt wel toe door lichtere vliegwiel.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

ALS je het compenseerd.
In de states meten ze alleen het wielvermogen, en compenseren ze niks.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

en dat resulteerd in hoeveel % onnouwkeurigheid ongeveer? want heb ergens een uitdraai van een supra met 930 pk dacht ik... met zulke hoge uitdraaien is 1% zelfs veel :wink:
S2KJan
Posts: 184
Joined: Sat Feb 19, 2005 3:55 pm

Post by S2KJan »

In de states hebben ze ook de hoogste ongecompenseerde waardes die ik ooit gezien heb. 8)
Op het s2000 forum is er om de zoveel tijd weer een joker met belachelijk veel wielvermogen.
Die er dan vanuit gaat een "ringer" van honda te pakken te hebben.
(een speciaal voor de pers geselecteerd exemplaar met de beste prestaties.)
(240pk aan de wielen op een standaard s2000...)
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

mr. X wrote:en dat resulteerd in hoeveel % onnouwkeurigheid ongeveer? want heb ergens een uitdraai van een supra met 930 pk dacht ik... met zulke hoge uitdraaien is 1% zelfs veel :wink:

Dat is moeilijk te zeggen. Je hebt altijd een onnauwkeurigheid van de bank zelf en een meetonnauwkeurigheid door de omgeving.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Sander, dit gaat over een o.a. over een meeting(locatie), en hoort daarom IMO in Meetings thuis. Je wilde het meeting topic zelf schoonhouden, maar de discussie rondom de meeting zelf mag ook in Meetings nar mijn idee.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ben ik niet met je eens. Dit topic gaat over de methode van de bank en dat heeft helemaal niets te maken met een meeting. Waar hierboven zie jij iets over een meeting staan?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked