Ik wil weer racen!!

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Ik wil weer racen!!

Post by Gaskleppie »

http://www.youtube.com/watch?v=rF0S-52tvAc

Dit werkt echt aanstekelijk!
Ik wil weer racen!!!!!!
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

de ITR sneller als corvettes,camaros,BMW,porsches

IVO waneer zijn er trackdays op zandvoort ?
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

:lol:

30-04-2006 08:00 - 17:00
30-04-2006 08:00 - 13:00
30-04-2006 12:00 - 17:00
15-05-2006 18:00 - 21:30
31-05-2006 18:00 - 21:30
31-05-2006 16:00 - 19:00
31-05-2006 16:00 - 21:30
25-06-2006 09:00 - 17:00 (Pistenclub)
26-06-2006 18:00 - 21:30
17-07-2006 18:00 - 21:30
07-08-2006 18:00 - 21:30

Je kan je hier: http://de-vijverberg-trofee.nl/, aanmelden.
Kosten zijn gemiddeld 200,-
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Re: Ik wil weer racen!!

Post by HondArd »

Jammer dat er muziek onder zit want dit schreewt om "The Sound of VTEC". Maar je kunt het met een ITR iedereen knap lastig maken :slaan:
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

bedankt dimer

zeg het maar frank
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ja, zeg het maar.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

15 mei? Wel een leuk initiatief! S avonds nog een uurtje knallen!
Ik heb er wel zin in!
Alleen mn olie koeler nog even installeren maar dat ligt allemaal al klaar.

15,mei inschrijven?
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Gaskleppie wrote:15 mei? Wel een leuk initiatief! S avonds nog een uurtje knallen!
Ik heb er wel zin in!
Alleen mn olie koeler nog even installeren maar dat ligt allemaal al klaar.

15,mei inschrijven?


Kom ik even kijken, als er toeschouwers mogen komen! :-)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Klinkt goed. Nog meer mensen die eventueel interesse hebben op die datum?
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

15 mei staat

brenda gaat me nu inschrijven
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik sta ook ingeschreven voor 15 mei.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

slydawg wrote:Klinkt goed. Nog meer mensen die eventueel interesse hebben op die datum?


Ik zou ook wel willen maar ik denk dat ik mijn track velgen+banden nog niet beschikbaar heb. Ik kom graag even kijken. Lekker dichtbij voor mij. :-)

Hoe laat beginnen jullie?
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

wij zijn er wss ook :D
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

ik heb ook gemaild!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Even offtopic, oliekoeler ? Ik dacht dat je dan minder druk in je systeem had zitten en dat kan eventueel kwaad????
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

wilco wrote:Even offtopic, oliekoeler ? Ik dacht dat je dan minder druk in je systeem had zitten en dat kan eventueel kwaad????


Dat had ik ooit ook nagevraagd bij een fabrikant van olie koelers, die vertelde mij dat het minimaal was en dat het verschil geen schade of wat dan ook aan je blok zou kunnen veroorzaken.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Even offtopic, oliekoeler ? Ik dacht dat je dan minder druk in je systeem had zitten en dat kan eventueel kwaad????


Ik ga het ook anders doen dan de normale manier.
Ik ga met een externe pomp olie uit het carter pompen en via de koeler weer terug het carter in gooien. Geen drukverlies dus.

Ik heb al bij meerdere ITR blokken gezien dat je wel degelijk drukverlies hebt bij een koeler die via de orginele pomp werkt. Misschien dat het wat minder verlies geeft als je de slangen nog een maat dikker neemt maar met de slangen die ik had ging de druk zo 8Psi naar beneden (+/- half bar)

Misschien dat het bij de CTR weer anders is maar bij de b blokkies heb ik het al vaak genoeg gezien.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Die kerel had het over tienden van een bar druk verlies.
Ik begin daar zelf ook niet zomaar aan voordat ik zeker weet hoe en wat en als het nodig is, nu iig nog niet.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Dat is ook een groot nadeel , de oliekoeling .Als ik soms hier op een mooi weggetje het gas intrap zie de olie al richting de 115/120 graden schieten , ik kon me voorstellen dat als je 1 rondje op "de Ring"knalt dat je er echt elke ronde af moet en op de parkeerplaatsen moet wachten dat je olie weer op een nette temperatuur is.
Of als de olie 130 graden heeft bereikt dan blijft hij daar ook of loopt hij nog extremer op?
Eb hoeveel ronden rij je op Zandvoort voordat de olie de max. temperatuur heeft bereikt?

Ik wil ook liever niet met de zwaardere velgen op Zandvoort maar met de originele 15" lijkt me het mooist , maar welke banden zijn voor weinig geld nog goed om een dagje te boenderen.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Eb hoeveel ronden rij je op Zandvoort voordat de olie de max. temperatuur heeft bereikt?


Na 1 ronde staat hij al op 130 graden....
Mijn motor is nu natuurlijk niet zo even te vergelijken met die van jullie, maar een standaard ITR motor is een heet hoofd! 1/2 rondje ring was voor mij genoeg om rustiger aan te gaan doen!

Zelf heb ik een setje R888 van toyo om mn standaard velgjes liggen. Perfect voor op het circuit!

Binnenkort heb ik nog een setje orginele velgen over. Interesse?
Locked