255 km/u op de teller....vreemd?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

255 km/u op de teller....vreemd?

Post by CyRaX »

Nou, het is dus toch te doen.
Was naar Duitsland geweest, en op de Autobahn even gaan testen hoe hard ze nou werkelijk kan gaan.
Ben achter een VW Phaeton W12 aangegaan, en eindigde op 255 km/u op de teller. Ik draaide toen volgens de toerenteller +/- 8900 tpm, echter de A'PEXi gaf +/- 8700 tpm aan.
Hoe dan ook, als ik de kans had gekregen, dan had ik de VW voorbij kunnen kruipen, helaas was daar geen tijd/ruimte voor... :( :D

Dit doet mij dus denken dat ik WERKELIJK 255 km/u kan halen....want de beste man in de Phaeton stond vol op het gas....en de max is 250 km/u.

In de boeken staat de ITR (zo uit mijn hoofd) op 235 km/u max.
Mijn ITR heeft een benzinedruk regelaar @ 4 bar, een JDM DC-Sports header, een kat vv en een cat back.

De versnellingsbak verhoudingen zijn standaard.
Rara, hoe kan dit.......of zal ik werkelijk zoveel toeren hebben gedraaid, en dus ook bovenstaande snelheid hebben gehaald ???
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

ik zou zo geen antwoord op je vraag hebben maar heb zelf een keer de 245 aangetikt op de teller met 3 man erin en was nog niet op het einde maar de weg liet het niet meer toe (nederland :o ops :)

zelf ben ik nog niet naar de buren geweest om een keer 'flat-out' te gaan in mn uppie. Binnenkort een keer doen, heb nu meer tijd dan eerst en ben nog altijd benieuwd omdat ik vaak de vraag krijg 'hoe hard hij nou daadwerkelijk op top loopt'
WinFreak
Posts: 196
Joined: Fri Jan 14, 2005 3:49 pm

Post by WinFreak »

Teller heeft altijd wel een beetje afwijking he, zeker op zulke snelheden...
Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

maar hij zegt nog dat hij achter die vw aan reed, en als zijn top fabrieksopgave 250 begrenst is. en hij kroop dichterbij...
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Als je dit omrekent met je bakverhoudingen zit je met 8700rpm op een snelheid van 258km/h en met 8900rpm op 262km/h.
Echter hangt dit van veel punten af , wegdek/wind/rolweerstand/velgmaat/etc..

Maar als je dit via de bakverhoudingen uitrekent heb je dus 0% weerstand maar in princiepe zat je er niet ver naast.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Hoe weet je dan dat die VW volgas reed ?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Een stukje MV is ook voldoende om 255 te halen, daar heb je geen autobahn voor nodig. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

ff een GPS van iemand lenen en je weet de afwijking.
250 op de teller is normaal voor een ITR.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Hoe ik "wist" of hij vol gas reed:
Denk niet dat ie mij voorbij zou laten gaan, zeker niet als hij nog een beetje gas kan geven en MIJ bij kan gaan bijhouden.


Hmmm, die 8700 tpm is het dus mee te bereiken, dat had ik overigens niet verwacht, en het verbaasd mij dus ook. Zeker aangezien de top officieel op 235 km/u staat.


Mja, in Nederland had ik het ook kunnen proberen....wil alleen nog wat langer van m'n rijbewijs genieten en mijn centen aan andere dingen dan mogelijke gruwelijk hoge boetes uitgeven... :wink:
WinFreak
Posts: 196
Joined: Fri Jan 14, 2005 3:49 pm

Post by WinFreak »

VTECCIE wrote:Een stukje MV is ook voldoende om 255 te halen, daar heb je geen autobahn voor nodig. :D



da mag nie he!
Image
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Je officiele topsnelheid haal je volgens de berekening om en na bij de 8000rpm , dus eigenlijk waar je je max. vermogen uit je B18 sleurt.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

wilco wrote:Je officiele topsnelheid haal je volgens de berekening om en na bij de 8000rpm , dus eigenlijk waar je je max. vermogen uit je B18 sleurt.

Met wat kleine mods kan je nog genoeg power maken bij 8500 vlak voor de begrenzer bij 8600 ingrijpt.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

CyRaX wrote:Mja, in Nederland had ik het ook kunnen proberen....wil alleen nog wat langer van m'n rijbewijs genieten en mijn centen aan andere dingen dan mogelijke gruwelijk hoge boetes uitgeven... :wink:


hehe ik ben een keer gezien met 220 over een weg waar je 80 mocht (samen met een vriend die in de xc90 van zn pa reed, waar het wel 'kon' omdat het na 12 uur savonds was) en die politie agent kon het niet bijhouden. laatste paar straten tot ons thuis heeft hij dus ook gegokt omdat hij ons gewoon weg niet zag, maar wel een vermoeden had waar ik woonde. wij stapten al uit toen hij pas onze oprit kwam opdraaien. kwamen er met een waarschuwing vanaf omdat hij ons niet kon klokken 8)
heb al aantal keren behoorlijk veel geluk gehad wat dat betreft :roll:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ik zal mijn ATR binnenkort ook maar eens uitlaten, heb er nog niet harder als 235 ermee gereden :-?

Ik haal wel de 220 tussen stoplichten (500mtr) :twisted: op een proficiale weg... op de motor bij 15.000 tpm in 3
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Zal ik je eens vertellen dat ik nog niet harde heb gereden als 180/190km/h...?Ik pak namelijk nooit geen lange rechte weg , als ik rij dan pak alleen de bochtige binnewegen , waar je 60 mag ongeveer en waar je dan met je rijbewijs kwijt snelhedn over jankt.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Heb je misschien in de slipstream van de VW gereden? Dat zou de iets hogere snelheid kunnen verklaren.
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Post by itr703 »

Hmmm ..... wel eens aan bandenslijtage gedacht ?
Als je uitgaat van de itr 195/55/15 en een slijtage verschil van 5,5 mm
(nieuw=7,5mm, versleten=2mm) dan zit je al aan een verschil van bijna 2% tellerafwijking. Kweenie wat voor maat er onder de volkswagen ligt maar kan best dat hij met bijna versleten banden "maar" 240 reed in echte kilometers ........

Grtx;
ITR703

P.s.
Heb net een excell sheetje in elkaar gesleuteld met daarin rpm omgerekend naar km/h; bij 8500rpm kom ik met 7mm op 235km/5 en met 1,5mm op 230km/h.
Ligt de Honda waarheid met 233km/h toch maar mooi in het midden :-)
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Je vergeet nog de kleine toename van omtrek bij hoge snelheden (middelpunt vliedende kracht).
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

Post by ITR1217 »

AIYOKU wrote:Ik zal mijn ATR binnenkort ook maar eens uitlaten, heb er nog niet harder als 235 ermee gereden :-?

Ik haal wel de 220 tussen stoplichten (500mtr) :twisted: op een proficiale weg... op de motor bij 15.000 tpm in 3


Doet de ATR 15000 tpm ?? Dan moet ik dringend ATR kopen :wink:
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Motor, niet ATR.
Locked